[OL2000] Roaming profile en outlook*

Pagina: 1
Acties:

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik heb hier roaming profiles in een Windows 2000 server / XP client netwerk. Dit werkt redelijk goed.

Er doet zich een probleem voor op het moment dat er een andere gebruiker aanlogt op de machine (is geen local admin).
Kijk ik bij de mailinstellingen dan zie ik dat de juiste server / mailbox wordt geselecteerd (mailinstellingen staan goed)

Als ik vervolgens Outlook (2000) wil opstarten dan wil windows de mail wizzard starten, vervolgens krijg je een foutmelding omdat de gebruiker dit niet mag omdat hij / zij geen local admin rechten heeft.

Hoe krijg ik windows nu zo ver dat deze de wizzard niet start? (heb al ge-googled en de search functie gebruikt).

Tjielp... een vogel.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoe gebruik je outlook? Met welke mailserver? Exchange ? en draait de 2000 Server SP4 in een AD-domeinstructuur?

Heb je bij het uitloggen wel gecheckt of het profiel wordt weggeschreven naar de server? anders zou het kunnen dat de settings niet goed worden overgenomen....

Errors in de event logs over het laden van het profiel/Office Settings ? Office 2000 Servie packs al geinstalleerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mijn 'oplossing' hiervoor is meestal om op de PC in te loggen, de Outlook client eenmalig te configureren, en vervolgens het profiel te wissen. Daarna copieer je het profiel over de 'Default User' profiel en het werkt zoals je zou willen :)

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik merk nu dat de wijzigingen in de profielen ook niet worden opgeslagen terwijl de gebruikers toch daadwerkelijk wel schrijf/wijzigingsrechten op hun profiel hebben. Het vreemde is dat het profiel wel goed opgehaald wordt en ik geen foutmeldingen krijg tijdens het opstarten (ook voor andere gebruikers dan de hoofdgebruiker).

Het is een exchange 5.5 server btw op een windows 2000 sp4 server.
De profielen configureer ik altijd eenmalig (gebruiker is dan even local admin) en deze wordt daarna naar de server weggeschreven

[ Voor 26% gewijzigd door Bas op 31-08-2004 13:38 ]

Tjielp... een vogel.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bas schreef op 31 augustus 2004 @ 13:36:
Ik merk nu dat de wijzigingen in de profielen ook niet worden opgeslagen terwijl de gebruikers toch daadwerkelijk wel schrijf/wijzigingsrechten op hun profiel hebben. Het vreemde is dat het profiel wel goed opgehaald wordt en ik geen foutmeldingen krijg tijdens het opstarten (ook voor andere gebruikers dan de hoofdgebruiker).

Het is een exchange 5.5 server btw op een windows 2000 sp4 server.
De profielen configureer ik altijd eenmalig (gebruiker is dan even local admin) en deze wordt daarna naar de server weggeschreven
Hebben de users Full control NTFS en Share op de profielmap? Dat zou waarschijnlijk dit probleem opleveren... Foutmeldingen ergens in je logs?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters