Welk moederbord voor Xeon 2.4NGhz/533Mhz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1989

Topicstarter
Ik heb hier nog de volgende processor liggen:
Omschrijving: Xeon 2.4NGhz/533Mhz / Artnr: HPAA661A / Producent: HP

Welk moederbord zou ik hierbij kunnen gebruiken?
Moet het een dual moederbord zijn of kan het ook een mobo met 1 processor zijn?

Bij deze processor zit geen fan maar een alu-blok met ribben erop. Hoe moet het dan met de koeling?

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, zou wel mooi zijn dan kan ik tenminste mijn systeem upgraden, heb namelijk Geforce FX5500 AGP 128MB liggen, deze werkt niet op mijn Abit KT7 mobo-tje. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

PC-DL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PC-DL?? Sorry, maar dit zegt me niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De pricewatch van moederborden http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/47 is opgedeeld in categorieën op Socket. Ik meen dat een Xeon socket 603/604 is.
Als je één Xeon hebt hoef je natuurlijk geen dual mobo te pakken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maasluip schreef op 31 augustus 2004 @ 13:14:
De pricewatch van moederborden http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/47 is opgedeeld in categorieën op Socket. Ik meen dat een Xeon socket 603/604 is.
Als je één Xeon hebt hoef je natuurlijk geen dual mobo te pakken.
Werkt één Xeon wel op een dual mobo dan? Dan kan ik daar alvast rekening mee houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115942

Een Xeon op een Dual moederbord.....neeeee.
Ik heb zelf wel een PC-DL Deluxe.
Fijn Moederbord.....processortje bijkopen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 115942 schreef op 31 augustus 2004 @ 13:20:
Een Xeon op een Dual moederbord.....neeeee.
Ik heb zelf wel een PC-DL Deluxe.
Fijn Moederbord.....processortje bijkopen! :9
Probleem is misschien dat het een originele HP processor is, zitten er hier geen beperkingen aan? Dat je bijvoorbeeld 2 dezelfde processoren moet hebben omdat ze anders niet werken?

Heeft iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115942

Anoniem: 1989 schreef op 31 augustus 2004 @ 13:33:
[...]

Probleem is misschien dat het een originele HP processor is, zitten er hier geen beperkingen aan? Dat je bijvoorbeeld 2 dezelfde processoren moet hebben omdat ze anders niet werken?

Heeft iemand ervaringen hiermee?
Sinds wanneer maakt HP processoren....?
Het betreft een Intel Xeon 2,4.....hierover moet je genoeg
informatie op de processor zelf kunnen vinden om een
gelijktsoortige uit te halen. (serienummer op de processor).
Het heeft er verder nix mee te maken dat deze uit een HP
computer komt.

Grtz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 115942 schreef op 31 augustus 2004 @ 13:36:
[...]

Sinds wanneer maakt HP processoren....?
k, thnx, zal eens verder gaan zoeken op GOT m.b.t. dual xeon enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 20:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

(jarig!)
Je kunt hem gewoon single draaien. Hoe er rekening mee dat er op onder andere inderdaad de al genoemde PC-DL (die dual kan, maar single werkt ook), weinig borden met AGP zijn, laat staan die betaalbaar zijn. SuperMicro is een van de weinig merekn met borden speciaal voor 1 Xeon (passen ook geen 2 op), maar dat zijn altijd dure serverborden.
Zoals hierboven al aangegeven, neem en PC-DL (lekker goedkoop), en zoek eventueel 2e hands nog een 2e 2,4/533 Xeon erbij om toch hem tot zijn recht, en in dual te kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 31 augustus 2004 @ 14:13:
Je kunt hem gewoon single draaien. Hoe er rekening mee dat er op onder andere inderdaad de al genoemde PC-DL (die dual kan, maar single werkt ook), weinig borden met AGP zijn, laat staan die betaalbaar zijn. SuperMicro is een van de weinig merekn met borden speciaal voor 1 Xeon (passen ook geen 2 op), maar dat zijn altijd dure serverborden.
Zoals hierboven al aangegeven, neem en PC-DL (lekker goedkoop), en zoek eventueel 2e hands nog een 2e 2,4/533 Xeon erbij om toch hem tot zijn recht, en in dual te kunnen gebruiken :)
Zit ik ook niet met het probleem dat ik dan andere voeding nodig heb? Lees hier net het een en ander over.... tevens moet ik dan ook nieuw geheugen aanschaffen.

Nu heb ik een AMD Duron 800@1050mhz op een Abit KT7 mobo in een 350watt ATX tower. Tevens 1x 512mb Infineon en 1x 256mb kingston geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weer meer informatie inmiddels:

Intel Xeon 2400DP/512/533/1.50V
SL6VL Costa Rica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nieuw geheugen heb je wel nodig (volgens mij vreten die borden enkel ECC registerd) en met een standaard 350watt voeding zal je systeem het mogelijk nog zwaar te verduren krijgen (afhankelijk van wat er verder in komt te ahngen natuurlijk, maar een Xeon lust de nodige stroom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

(jarig!)
Singel en niet te veel ander spul erin trekt hij het prima met een 350W ATX voeding. Zodra je wat ver gaat (2e cpu, zware videokaart) zou ik wel een andere voeding adviseren (advies : Tagan 480W staat wel in T.net PW). Daarnaast slikt de PC-DL je huidige geheugen wel, mits het pc2100 (of hoger) is. Echter zou je het best een identieke 2e 512mb dimm erbij kunnen zoeken, om van de dual channel faciliteiten van het bord gebruik te maken.

* Kippenijzer slaps Terw_Dan... Nee, een i875 bordje heeft geen reg. ecc nodig, zelfs de E7505 chipset pakt op de meeste borden geen reg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kippenijzer schreef op 31 augustus 2004 @ 15:22:
Singel en niet te veel ander spul erin trekt hij het prima met een 350W ATX voeding. Zodra je wat ver gaat (2e cpu, zware videokaart) zou ik wel een andere voeding adviseren (advies : Tagan 480W staat wel in T.net PW). Daarnaast slikt de PC-DL je huidige geheugen wel, mits het pc2100 (of hoger) is. Echter zou je het best een identieke 2e 512mb dimm erbij kunnen zoeken, om van de dual channel faciliteiten van het bord gebruik te maken.

* Kippenijzer slaps Terw_Dan... Nee, een i875 bordje heeft geen reg. ecc nodig, zelfs de E7505 chipset pakt op de meeste borden geen reg.
Hij heeft een Kt7 plank, dat gebruikt SDR SDRAM, dus zal hij toch DDR SDRAM moeten kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Anoniem: 1989 schreef op 31 augustus 2004 @ 14:28:
[...]

Zit ik ook niet met het probleem dat ik dan andere voeding nodig heb? Lees hier net het een en ander over.... tevens moet ik dan ook nieuw geheugen aanschaffen.

Nu heb ik een AMD Duron 800@1050mhz op een Abit KT7 mobo in een 350watt ATX tower. Tevens 1x 512mb Infineon en 1x 256mb kingston geheugen.
Als je die single CPU gebruikt heb je absoluut genoeg aan een ~350 W power supply (ATX).

Zie ook de handleiding van PC-DL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

(jarig!)
Misschien is http://www.tweakers.net/aanbod/146740 overigens iets voor de TS. Zelfde type, dus dan kun je aan de dual (dual xeon is *erg* fijn iig :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 31 augustus 2004 @ 20:31:
Misschien is http://www.tweakers.net/aanbod/146740 overigens iets voor de TS. Zelfde type, dus dan kun je aan de dual (dual xeon is *erg* fijn iig :P)
Hé thnx voor linkje, is toch niet toevallig van jezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

(jarig!)
Lol, nee, ik heb voldoende Xeon's, maar peins er niet over om ze weg te doen :P Zag hem gewoon en dacht weer aan dit topic, en als je "goedkope" dual Xeon bordjes koopt is het *zo* zonde om hem maar in single te gebruiken, omdat het bord dan eigenlijk nog best duur is zonder dat je er iets extra's voor krijgt wat je ook inderdaad gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:17
Anoniem: 1989 schreef op 01 september 2004 @ 09:13:
[...]

Hé thnx voor linkje, is toch niet toevallig van jezelf ;)
Nee nee :P Hij is van mij.

Ik heb/had hem draaien op een PC-DL. In een Aopen kast met Aopen 300W voeding. 2x 512 Corsair XMS PC3500, 2x Raptor, 1x dvd, 1x scsi plextor brander en een GeForce2Ultra. Alles liep perfect. Op dit moment heb ik er 2x 3.06 in zitten met exact dezelfde voeding, ook dat werkt probleemloos. En het is niet eens een EPS voeding.

Langere tijd zocht ik een 2e 2.4 (heb die vraag overigens nog steeds staan) maar kon er geen vinden. Heb wel ergens 2x 3.06 kunnen kopen. Dus dat maar gedaan.

Wanneer ik een 2e 2.4 kan vinden heb ik daar ook vrede mee, want het was een perfecte combinatie. Vooral omdat de PC-DL en de 2.4/533 ook probleemloos op 800 Mhz kunnen draaien. Met de standaard boxed koelers. Op dit moment ben ik aan het testen met passieve koelblokken (dus zonder fan) uit een Dell Precision.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Pagina: 1