Toon posts:

Dell Switches

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mogguh

Op dit moment zijn we op mijn werk bezig met het vernieuwe van de infrastructuur. Daarvoor moeten we wat nieuwe switches aanschaffen.

Hiervoor hebben we gekeken naar de HP ProCurve 2824 met 4 Gbics en een
Dell PowerConnect 5324 met 4 gbics..

Nu heb ik redelijk wat referenties voor de Procurve maar het lot wil dat de Dell twee keer zo goed koop is....

Heeft iemand ervaringen met Dell switches?

Groet,

Ruben

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Hier staat ook een dell 24 ports gb switch, ik ben er zeer tevreden over. Bij ons is deze voorzien van een redurante voeding, en vooral de prijs is aantrekkelijk voor de managers. Het scheelt met flinke korting bijna 60% op een 3com en nog veel meer op een cisco, voor het bedrag die je normaal kwijt was voor een degelijk support contract, kun je dus gewoon 2 spare's op de plank leggen.

Verder is hij voorzien van een webinterface, en een cli welke je kunt vergelijken met cisco. De snelheid is ook zeker ok, en alles wat je normaal op een switch wilt kunnen instellen is aanwezig.

Trouwens, dell doet er alleen een stickertje op + handleidingen dit is hun originele leverancier: http://www.accton.com/hom...ired/04_l3ges/es4624a.htm

Om je vraag nog iets meer toe te lichten, zul je ons wel moeten vertellen wat je wensen zijn. En wat je switch uiteindelijk gaat doen in jou omgeving :)

[ Voor 25% gewijzigd door leon1e op 31-08-2004 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ha kijk. En de accountmanager bij dell maar volhouden dat ie uit eigen fabriek kwam... *kuch* :9

Anyway, de bedoeling is als volgt:

- 1 core switch (bovengenoemde switch(es) dus).
- Twee gigabit fibre uplinks naar patchruimtes binnen het gebouw.
- Twee Gigabit Cat6 uplinks naar twee 3Com 4300 switches (die hadden we helaas dus al).
- En de serverjtes krijgen ook nog gbit uplinkjes in deze switch :)

Vanuit de twee 3com 4300 worden de gebruikertjes gevoed met ethernet.

De twee andere patchruimtes worden vervolgens aangesloten met twee BlackBox media converters (als je hier een betere tip voor hebt hoor ik het graag ;-)) die vervolgens in de bestaande gigabit modules van tevens twee 4300 gelinked worden...

En nu... onze accountmanager ff schoppen :)

Ruben

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 13:42 . Reden: extra info ]