Toon posts:

[database] invision board 1.1.2 converteren naar 2.0.0

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallow mensen..

ik hoop dat deze goed staat, anders mijn excuses

ik heb een vraag, ik heb nu een forum met een aardige database (1500 leden) van het type: invision powerboard 1.1.2

ik heb nu geinstalleerd invision powerboard 2.0.0 pdr5

weet iemand hoe ik de database kan converteren naar het nieuwe forum?

(deze kan ik niet kopieeren omdat de tabellen anders zijn)

heel erg bedankt voor de hulp..

groeten, Thomas

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat dacht je om de maker van powerboard eens een bericht te sturen, of de handleiding eens te doorzoeken wat te doen bij een upgrade?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op 31 augustus 2004 @ 12:55:
Wat dacht je om de maker van powerboard eens een bericht te sturen, of de handleiding eens te doorzoeken wat te doen bij een upgrade?
denk je dat ik nog niet verder dan mijn neus gekeken heb? :S

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 16:29
Het is een product van Invision. En als je je idd verder had gekeken dan je neus lang is, had je gezien dat ze wel een 'convert service' aanbieden
Conversion Service - $60.00 [more info]
Our staff can convert your existing forum software to Invision Power Board format for you.
Verder zou ik het nog niet aanraden om te converteren aangezien je een development release hebt. Ik gebruik em zelf ook, maar ik heb een aantal bugs moeten fixen.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Tussenoplossing: board eerst upgraden naar 1.3.1 en daarna door upgraden naar 2.0.0 PF 3. Direct van 1.1.2 upgraden naar 2.0.0 kan afaik niet, aangezien bijna iedereen ondertussen 1.3.1 draait hebben ze dat er niet ingestopt denk ik.

offtopic:
PDR5 is 2,5 maand oud, en op PF 3 krijg je support als je een betalende klant bent.

Edit: FlowinG, die service is meer bedoeld om van forumsoftware x naar IPB over te stappen. Gewoon IPB upgraden kan met de meegeleverde upgradescripts. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Rafe op 31-08-2004 13:17 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 12:56:
[...]

denk je dat ik nog niet verder dan mijn neus gekeken heb? :S
Gek dat je over de updatescripts hebt heen gekeken :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
weet je zeker dat je van 1.3 naar 2.0 kan upgraden?

van 1.1.2 kun je zeker upgraden naar 1.3

van 2.0.0 kun je ook upgraden naar 2.0.0 pdr 1-5 heb ik gezien..

alleen dat upgraden van 1.3 naar 2.0 heb ik nog niet gevonden..
ik hoop dat het kan, maar het zou best kunnen van niet, omdat de structuur van V2 compleet anders is.

edit: ik heb wat gevonden :D

ff uitproberen.. ik ben echt blij als het werkt!!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 13:34:
edit: ik heb wat gevonden :D

ff uitproberen.. ik ben echt blij als het werkt!!
Misschien leuk als je erbij post wat je gevonden hebt en waar, dan is dit topic tenminste niet helemaal nutteloos. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
NMe84 schreef op 31 augustus 2004 @ 13:39:
[...]

Misschien leuk als je erbij post wat je gevonden hebt en waar, dan is dit topic tenminste niet helemaal nutteloos. :)
ohja klopt :P

in zip file van 2.0.0 pdr5 |:(

maar eerst ff testen nog

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb me vergist geloof ik, zo te zien kan je tegenwoordig wel van 1.1.x naar de laatste 2.0.0. Bij de laatste PDR die ik heb gebruikt (3 oid) kon dat nog niet, toen kon je alleen vanaf 1.3 upgraden.

Na wat rondneuzen in \upload\upgrade\upgrade.php vond ik rond regel 155 iets dat doorverwees naar \upload\upgrade\pre_20000\10001_mysql_queries.php, en daar staat het volgende in:
| > IPB UPGRADE 1.1 -> 2.0 SQL STUFF!
| > Script written by Matt Mecham
| > Date started: 21st April 2004
| > Interesting fact: Turin Brakes are also good
Als je de instructies uit \Documentation\upgradefromipb_1x.html volgt moet alles goed gaan. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rafe op 31-08-2004 14:46 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Leuk dat het iig opgelost is, maar het hoort niet in Programming & Webscripting.

Belangrijkste reden hiervoor is dat Programming & Webscripting zich richt op het zelf programmeren en geen support leveren op scripts van derden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.