Mailserver opzetten die 's nachts uitgaat

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 05:18

sus

is druk :+

Topicstarter
Mensen,

Na wat zoekwerk hier en daar ben ik er toch nog niet helemaal uitgekomen. Ik zit dus nog met een boel vragen, waar ik geen duidelijke antwoorden op kan vinden.

Ik heb bij dyndns.org een static-host aangemaakt. Die verloopt dus niet, ik moet alleen zelf af en toe kijken of mijn ip nog wel hetzelfde is. Maar, de afgelopen 3 jaar heb ik al hetzelfde ip, dus ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren.

Met succes draait hier al een flinke poos apache/mysql/php op, en ook de dnet-proxy draait bij mij. Dat werkt allemaal perfect. Nu liep ik met het idee rond ivm virussen en spam, om de mail te gaan ophalen bij mijn isp (zeelandnet) en daarna op een lokale mailserver te checken op spam en virussen. Ook wil ik daarbij meteen kunnen mailen met mijn eigen domein/hostname van dyndns.

Nu heb ik bij zeelandnet meerdere email-adressen, ieder met een eigen mailbox. Ik heb dus geen grote mailbox, met een hoop aliassen.

Nu lees ik veel over bSMTP en over MX-records. Die moet ik aanpassen, en zo een backup-mailserver opgeven. Ook over het ophalen van de mail lees ik dat ik alles in een grote box moet gooien, die ik leeg moet poppen.

Weet iemand (vast wel) hoe ik dit moet gaan aanpakken? Ondersteund mdeamon bv. het leeg poppen van meerdere mailboxen die ik aan een specifieke user koppel? En welke mailserver moet ik als backup opgeven bij mdeamon. Kan ik daar gewoon de mail.zeelandnet.nl voor gebruiken?

Ik heb mdeamon al eens geinstalleerd, en gebruikt voor mailen met mijn dyndns-host. Dat werkte allemaal, maar uiteraard niet als mijn server uitstaat (en dat staat ie dus 's nachts). Ook het dichtgooien van de relay (spammen via mijn server) is toen goed gelukt. Maar, er zijn toch nog wat vragen.

OS is nu win2k, maar ik ben bezig om de server van de week om te gaan gooien naar win2k3-server.

Ik hoop dat jullie me wat meer duidelijkheid kunnen geven.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
POPconnector voor Mdaemon kan je wel vinden met Google: [google=pop connector mdaemon] :) In de meeste pop-connectors kan je heel gedetailleerd bijvoorbeeld de mailtjes onder Active Directory users verspreiden.

Vraag is alleen even wat Zeelandnet wil doen voor je. Zij zullen de instellingen voor bijvoorbeeld bSMTP moeten instellen, en ondersteunen:)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sus

sus

Topicstarter
Dat popconnector dat is dus om de diverse mailboxen leeg te halen? Of is dat voor mijn 2e probleem. Mail voor mijn "domein" wat 's nachts niet bereikbaar is.

* sus denkt het eerste (weet het vrijwel zeker) maar wil het toch ff 100% hebben :)

Zeelandnet heeft inmiddels mail van mij ontvangen met de vraag of zij bSMTP hebben :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MDaemon ondersteunt zowel een popbox leeghalen per gebruiker, als een catchall box leeghalen voor alle gebruikers.
http://www.altn.com/suppo...KBA%2D01245&iPageNumber=1
http://www.altn.com/suppo...KBA%2D01282&iPageNumber=1
http://www.altn.com/suppo...KBA%2D01372&iPageNumber=3
MultiPOP is gebruikers-eigen, DomainPOP is catchall.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• sus

sus

Topicstarter
Aaah, kijk, dan moet dat alvast gaan lukken. Mooi, ff de install van win2k3 afwachten, dan gooi ik daarna mdeamon erop :)

[ Voor 33% gewijzigd door sus op 31-08-2004 14:18 ]