Toon posts:

MS-draad: Troll-alert!!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In deze draad waar het gaat over de californische overheid die MS aanklaagt treffen we ondermeer deze vette troll aan.
Gepost door imapbox - dinsdag 31 augustus 2004 - 09:12 - Score: 0 (Gemodereerd) +1 Gemodereerd+1 Behulpzaam+1 Grappig+1 Informatief+1 Interessant+1 Inzichtvol+1 Ondergewaardeerd 0 Gemodereerd-1 First post-1 Flamebait-1 Troll

wie heeft het over 100 PC's ?

fact is inderdaad dat als je bij de gemiddelde toko een PC koopt, er geen OS meegeleverd wordt, maar windows.
Windows is geen OS? Verhaal lijkt mij duidelijk, bijna uit het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

wat is je punt, hij staat nu toch op -1?

[ Voor 9% gewijzigd door Ids Lupo op 31-08-2004 12:27 ]

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Daar stond deze reactie niet op toen deze draad werd gestart. Hij stond toen nog op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat je geen Olympische Spelen op je PC krijgt klopt idd, de NOS (ook al zoiets) heeft geen licentie voor internet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 08:23
Volgens mij bedoelt die meneer gewoon Open Source, en probeert ie dat verkeerd af te korten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ecteinascidin schreef op 31 augustus 2004 @ 12:49:
Dat je geen Olympische Spelen op je PC krijgt klopt idd, de NOS (ook al zoiets) heeft geen licentie voor internet. :P
:o

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leg mij dan eens uit wat "open source meeleveren" dan wel is, dat terwijl OS informeel altijd als afkorting voor Operating System wordt gebruikt. Meneer trollt gewoon, kijk ook eens zijn post-historie na, in elke draad over MS waar hij in reageert trollt hij.

Bijvoorbeeld:
ik weet niet of PalmOS ook zo lek is als een mandje. Het is bekend dat de gebruikersgemak van sommige OSsen nu eenmaal belangrijker gevonden wordt/werd dan veiligheid.
Komt uit een draad over de eerste backdoor die in Pocket-PC OS wordt aangetroffen. Hij beweert hier toch maar eventjes fijntjes dat Pocket-PC zo lek is als een mandje, 1- Het is volkomen onwaar, 2- Het gaat om verreweg het eerste issue in een aantal jaren dat Pocket-PC er al is, 3- De volkomen ongefundeerde bewering over veiligheid vs. gebruikersgemak die meneer daar eventjes over Pocket-PC vs. PalmOS doet.

Ik heb overigens bij het openen van deze topic niet zijn posthistorie nagegaan, maar ben dat gaan doen uit nieuwsgierigheid of dit nou eenmalig was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Natuurlijk gaat dit over Operating Systems.

Maar ik ben er niet van overtuigd dat dit een troll is. Ik las en lees hier niet dat Windows geen OS is; eerder dat je niet zomaar een OS, maar specifiek Windows geleverd krijgt. En dat is juist.

Vergelijk: "Ik koop geen auto, ik koop een Saab." Troll? Of nauwelijks verholen compliment?

Mijn uitleg is volgens mij even steekhoudend als de troll-argumentatie, en ik ga vooralsnog uit van de goede bedoelingen van de poster.

Die post over PalmOS klopt volgens mij namelijk ook wel: Windows verkoopt duidelijk vooral omdat ze gebruiksvriendelijk zijn, en dat ze in het verleden teveel concessies aan de veiligheid hebben gedaan is ondertussen zelfs in Redmond doorgedrongen :P Die zin over "lek als een mandje" begint met "ik weet niet of..." en kan je imo ook maar met zeer veel moeite als troll kwalificeren. Over zijn mening over PocketPC-spul zie ik al helemaal niks staan.

We moeten het iig niet te moeilijk maken om terechte kritiek op MS te leveren :)

edit:
Sow, dat draadje is overnight behoorlijk achteruit gegaan :(

* op fietsje klimt *

edit:
Dus windows is geen OS? :P
staat heel terecht +1 grappig te wezen. Men leest goed, als dat een maatstaf is ;)
ik weet niet waar jij je computers haalt, maar als ik er 100 bestel, bestel ik daar echt geen 100x windows bij hoor!! je moet ook niet zoveel computers bij een retailer halen. daar heb je groothandels voor. die verkopen je precies wat je nodig hebt.
staat dan weer op +3 inzichtvol :z Je maakt mij niet wijs dat deze poster ooit meer dan 1 computer tegelijk heeft gekocht.
edit:
µ$
Die heeft z'n best gedaan _o_ Toch maar puntje d'r af ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Rataplan op 31-08-2004 14:02 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium denkt dat Rataplan veel lol heeft.

Kareldestoute moet iig enige afstand tov reacties bewaren. Het vaststellen van een troll gaat er makkelijk met lage maatstaven (M$ erin en hoppa ....) maar vooral het hierzo vastleggen dat het een troll is gaat met een fanatisme gepaard die sinds Flipz niet meer in waargenomen.

Windows geen OS noemen is vooralsnog geen halsmisdaad. Je hebt er niets aan als reply, maar de troll-knop hoef je nu ook niet 123 van stal te halen.

* Delerium denkt dat Windows idd geen OS is.
Het is minstens een OwS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Het is minstens een OwS.
Een Operating Windows System :?
Maar verder, zou je dan in feite ook Grolsch kunnen aanklagen voor trollen (Je hebt bier, en je hebt Grolsch) als het een echte troll zou zijn.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

Wat is dan je advies in deze.
Ik vindt het nl not done om steeds maar M$ te schrijven. In deze draad zat er voor mij weer een nieuwe 'μ$' ! Je schrijft toch ook geen Appelflappel of andere flauwigheden.
Is dat dan een "Flamebait" waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ecteinascidin schreef op 31 augustus 2004 @ 14:07:
* Rataplan denkt dat Rataplan veel lol heeft.
* Rataplan verdenkt ook Ecteinascidin van enig heimelijk gegniffel :P

Maar ja, inderdaad, de smileys zijn weer in de uitverkoop 8)

Zeer eens ben ik het wel met je verzoek tot enige distantie. Betrokkenheid is een mooi ding, maar objectiviteit heeft ook zo zijn voordelen.
Ja maar uiteindelijk zijn MS vs anti-MS threads fora waar het debat tussen extremecapitalism vs eerlijk meritocratische economie. Wees nu eerlijk, MS is een typisch voorbeeld van globalised megacapitalism. Je zou van alles kunnen onderzoeken omtrent de waarde voor de maatschappij en de ethische visie maar laten we voortaan de cat een cat noemen...
Ik vind dit een tamelijk nietszeggende post, met veel dure engelse termen die de poster volgens mij een beetje boven de pet gaan. Maar een troll? Kan iemand me dat uitleggen?

Volgens mij wordt hier niet eens inhoudelijk gemod, maar op basis van
OK weer een heftige MS vs anti-MS thread.
Mooi, dan zal ik eens wat trollen uitdelen!
koppie peest schreef op 31 augustus 2004 @ 14:14:
Wat is dan je advies in deze.
Ik vindt het nl not done om steeds maar M$ te schrijven. In deze draad zat er voor mij weer een nieuwe 'μ$' ! Je schrijft toch ook geen Appelflappel of andere flauwigheden.
Is dat dan een "Flamebait" waard?
Post stond op +2, ik heb d'r een overgewaardeerd aangehangen omdat ik de post inhoudelijk fout vond. Dat is misschien wel te soft, een troll-moderatie op basis van de μ$ in combinatie met het ontbreken van een zinvol statement is zeer wel te verdedigen.

edit:
Maar je vraagt bij nader inzien geloof ik advies over de "troll" uit de startpost: daar zou ik een eindscore van +1 bij verwachten. 't Is niet niet realistisch wat 'ie zegt, het voegt ook niet echt iets toe maar in context is 'ie wel een beetje behulpzaam.

[ Voor 33% gewijzigd door Rataplan op 31-08-2004 14:35 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Rataplan schreef op 31 augustus 2004 @ 14:16:
[...]
Ik vind dit een tamelijk nietszeggende post, met veel dure engelse termen die de poster volgens mij een beetje boven de pet gaan. Maar een troll? Kan iemand me dat uitleggen?
Ik moest bij die reply even denken aan de volgende quote:
Dido schreef op 04 november 2003 @ 15:56:
Gezien de door mij geboden opportunity deze topic te enablen uit te groeien tot iets meer dan een niche-player in het woud aan uitdagingen waarin wij ons met de opsomtopics bevinden niet geleid heeft tot het focussen op de core-business van dit sub-forum, en klaarblijkelijk de meesten die hier reageerden wel de woorden maar niet de betekenissen weten of wensen te onderscheiden zie ik mij helaas genoodzaakt ter professionalisering van dit forum en gewoon om even te levelen met de users deze topic te voorzien van het al eerder onder de aandacht gebrachte stuk kleinmetaal.

Rest mij nog te melden dat ik het jammer vind dat deze opportunity om te komen tot een zinvol assessment van de pro's en cons en het genoemde fenomeen eens te rationaliseren door in goede synergie eens te brainstormen over een mogelijk compromisstandpunt in deze.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

pastapappie.NET schreef op 31 augustus 2004 @ 14:37:
Ik moest bij die reply even denken aan de volgende quote:
offtopic:
Jammer dat het hier een slotje betrof, ik had 'm graag de oren gewassen mbt de laatste zin: wat vindt 'ie jammer? Nah, misschien leest 'ie hier mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imo mogen alle reacties die lijken voort te komen uit een afschuw van de naam Microsoft zwaar naar beneden worden gemod. Er is niets irritanters dan te discussieren met mensen die zo kortzichtig lijken te reageren, en het blik op oneindig van Microsoft afwenden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je zou natuurlijk gezien de mogelijkheden die open staan een waarschijnlijkheid verwachten dat er een kans bestaat dat betreffende post, al niet in huidige dan wel geeditte vorm enigszins toegankelijk kan zijn voor een onwaarschijnlijk paradigma. Indien vooringenomen feit (niet te verwarren met dogma) vergaande analyse over zich hen krijgt zodat ook de pseudewoordkeus en quasi-betekenissen incluis alle mogelijke eufinismen en overdrijvingen eruit gefilterd wordt, bestaat nog steeds de mogelijkheid dat de betreffende post wel degelijke rakelings langs de objectieve waarheid scheert zoals deze in een democratisch overlegorgaan meestal als enige juiste mogelijke is. Dit laatste is overigens omdat zuivere objectiviteit altijd door een filter van subjectiviteit moet doordringen waardoor de uiteindelijke modus tegen het gemiddelde wordt gewogen. Desalniettemin zou ik toch op grond van mijn professionle kennis en jarenlange ervaring willen vaststellen middels deze reply op dit subforum dat de soep wellicht niet zo heet gegeten dient te worden als op dit forum door sommigen gesuggereerd wordt, hetzij direct hetzij via diverse mogelijke suggestieve woordkeuzes en dubbele bodems.

M$ mag van mij. :P
[edit]
Maar indien de post louter zulke inhoud kent is 'ie uiteraard hoogstens flink overbodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 31-08-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie zijn ziek... anders ga je even iets nuttigs doen, zuurkool maken ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 15:39:
Jullie zijn ziek... anders ga je even iets nuttigs doen, zuurkool maken ofzo
Precies, eufemismen is fout geschreven. :Y) Kom we gaan een vorkje zuurkool prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koppie peest schreef op 31 augustus 2004 @ 15:43:
Precies, eufemismen is fout geschreven. :Y) Kom we gaan een vorkje zuurkool prikken.
Zolang je maar van mijn worst afblijft vind ik alles goed.
Pagina: 1