Toon posts:

Welke laptop adviseren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop voor me nichtje met daarbij als richtlijn ongeveer het volgende:
- 512mb geheugen
- 60gb hdd (of de mogelijkheid tot inbouwen ervan)
- dvd-writer is leuk maar niet een must
- gewicht max 3kg? (het is een meisje dus het gewicht moet wel binnen de perken blijven..)
- liefst een leuke videokaart erin (zegge min. ati9000) (omdat ik de laptop ook mag lenen:D)
- en dan waarschijnlijk ivm gewicht & stroom een centrino/dothan

budget: zo rond de 1300, minder altijd beter maar met overtuigingskracht misschien ietsjes meer :P.

Ik heb beetje rond zitten kijken hierzo naar advies maar kom er niet helemaal uit.
Zo had ik op het oog:
-acer 2012WLMi
-acer 4001WLMi
-asus 6xxx

-Daarnaast was mijn vraag wel of niet verzekeren?( ik heb de thread laptopverzekering gelezen)

Hoewel ik in eerste instantie de acer 2012 wilde aanbevelen, las ik dat de garantie gedoe van acer ontzettend k*t is...dus ik zet mijn vraagtekens daarbij, iemand ervaring met acer laptop garanties?

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb geen ervaring met de garantie maar over welke laptop wel wat zou kunnen zijn:
Acer Aspire 2010?????
60Gig hdd
Radeon 9700 :D

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01 23:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 11:50:
Hoewel ik in eerste instantie de acer 2012 wilde aanbevelen, las ik dat de garantie gedoe van acer ontzettend k*t is...dus ik zet mijn vraagtekens daarbij, iemand ervaring met acer laptop garanties?
Twee collega's van me kochten vlak na elkaar een Acer Centrino (exacte type weet ik niet meer) van hetzelfde model. De ene had binnen 3 weken een gecrashte harddisk en de andere had na een maand of 2 een dood moederbord. In beide gevallen heeft het weken geduurd voordat de reparatie klaar was.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/1623750787/upload/E0Entity3/1/Aspire1510_normal.jpg

Aspire 1510

Technical specifications

Operating System Microsoft® Windows® XP Home Edition

Processor & Core Logic AMD Athlon™ 64 processor with 1 MB L2 cache, supporting AMD HyperTransport technology
NVIDIA nForce3 Go150

System Memory DDR333 memory, upgradeable to 1GB using dual soDIMM modules

Storage ATA/100 hard disc drive
4-in-1 card reader

Storage Devices Integrated DVD Dual drive

Display & Graphics 15.0" XGA TFT LCD with 1024 × 768 pixels resolution, 16.7 million colours
NVIDIA GeForce FX Go5700 with 64 MB of video memory
External display at up to 2048 x 1536 pixel resolution, 75 Hz refresh
Simultaneous external display at 1280 x 1024 pixel resolution, 75 Hz
DualView™ Support

Audio MS DirectSound-compatible
Audio system with stereo speakers

Dimensions & Weight 334mm (W) x 287mm (D) x 49mm (H)
3.8 kg

Networking & Communication 56K ITU V.92 modem (with international PTT certification), Wake-on-Ring ready
10/100/1000 Mbps Fast Ethernet, Wake-on-LAN ready
Integrated Acer InviLink™ 802.11g1 Wi-Fi CERTIFIED solution; supporting Acer SignalUp wireless technology

I/O Ports 1 x S-video-out (NTSC/PAL) port

1 x IEEE 1394 port

4 x USB 2.0 ports

1 x Type III or 1 x Type II CardBus PCMCIA slot

1 x RJ-11 jack for modem

1 x RJ-45 jack for Ethernet

1 x external VGA port

1 x microphone-in jack

1 x headphone-out jack

1 x DC-in jack for AC adapter

1 x Infrared (FIR) port

1 x Parallel port

Power Subsystem ACPI 1.0b power management standard supporting standby and hibernation power-saving modes
3-pin 90W AC adapter
63Wh Li-Ion battery pack
2-hour battery life (actual battery life might vary, depending on usage and configuration)

Keyboard & Pointing Device 85/86-key keyboard; inverted "T" cursor layout; 3 mm (minimum) key travel; four cursor keys: PgUp, PgDn, Home and End
Built-in touchpad pointing device with left and right click buttons, center scroll button
4 launch keys, including Internet browser, e-mail and 2 user-programmable keys
Embedded numeric keypad

Quality & Reliability Tests Temperature and humidity test
Electrostatic discharge test
Hinge life test
Weight pressure tests
Free drop test
Shock and vibration test
Keyboard Switch Life test
Acoustics test
MTBF (Mean Time Between Failure) test

Software Acer Launch Manager
Acer System Recovery CD
Norton AntiVirus™ 90 days trial version
Adobe® Acrobat® Reader®
CyberLink® PowerDVD®
NTI CD & DVD-Maker™

Options Additional Li-Ion battery pack
Additional 90W AC adapter
256-/512MB soDIMM modules

System Compliances Windows® XP

Warranty 1 year send in with international travellers warranty

Lijkt me goed toch ? :)

Verwijderd

Als je aan haar een hernia wilt helpen wel ja :P

Mischien 1 van deze ?

http://www.de-laptopper.n...]=92&configuration[4]=182 = 1149 ( exl btw )

Of deze:

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2651 = 1192 ( exl btw )

Surf eens rond op de site van hun, daar heb je veel laptops en dan heb je een indicatie.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 13:00 ]

Verwijderd

Der Passen ook wieltjes onder las ik net......

Verwijderd

:p

Verwijderd

Topicstarter
whahaha hernia jazeker...ze zei tegen mij zo van (nadat haar pa een laptop bij mycom had gezien): ooh 4 kg is tog nie zo erg?..zo vaak neem ik em niet mee...aahaha

she never carried abag like that 4 one day i guess :P...klaat haar wel een zak rijst a 5kg meesleuren zal ze het voelen >:)

maarre ja die acers zien er leuk uit..en me zus heeft er btw ook een (dunno meer welke). Die van haar werkt ok, maar de vraag is inderdaad of ik wel zo eentje moet nemen als ik in me achterhoofd heb van hmm stel je voor er gaat iets kapot..maandje minstens weg -_-. Dus mayb nog andere laptops? iemand:P

Verwijderd

Topicstarter
trouwens ik ga bij voorbaat er vanuit dat het een centrino of dothan ofzo wordt (ik raad al het andere af ivm gewicht..ze moet geen kromme rug krijgen..)

Verwijderd

Ik moet vandaag beslissen vanwege een PC-privé project van mijn pa zijn werk (ben eigenlijk al te laat B) )

Zelf zit ik aan deze Asus M6700Ne te denken. Heeft iemand nog een ander alternatief wat beter is? (max. budbet is ongeveer € 1400,-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
oh die m6700Ne is leuk...khad em gezien..maar kdacht dat ie rond de 1450 was ofzo?..wil em wel adviseren aan me oom (ati9700 :Y) ) en dan lenen voor lannen :):) .. trouwens ook wel fijn dat ze bij asus muis met tas enzo leveren..(compleet dus)

Verwijderd

Het enige waar ik over tijwfel is hoeveel verschil het uit maakt of je een 4200, 5400 of 7200 RPM Hardeschijf hebt. Heeft dit grote invloed op de prestaties :?
Deze Asus heeft namelijk een 4200 RPM 60 GB HD.

Voor de rest lijkt het mij een heel erg mooie laptop. Ik kan alleen nergens wat vinden over de upgrademogelijkheden zoals geheugen, processor en HD voor in de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
het heeft zeker invloed hoor...misschien da je em kan laten omzetten naar 5400 ofzo (prijs is nie zoveel meer) tenzij je het er voor over heb en dan maak je er een 7200 van :D (kost volgens mij 70/80 euro ofzo?)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:53

Wimo.

Shake and Bake!

6700Ne is een mooi ding. Mocht je budget het toelaten neem dan een 7200rpm hd. Desnoods neem je een iets tragere cpu .. (zie ook de centrino topics hierover)

Verwijderd

Acer service is wel in orde, laptop wegsturen 1,5 / 2 weken later gerepareerd of vervangen teruggs...

Dus lijkt me wel goed, het is gewoon wegens suc6 zo druk bij Acer, uitstekende prijs kwaliteits verhouding veel waar relatief weinig geld.....

Make a choice.

Verwijderd

wat is eigenlijk het grote verschil tussen de:

TravelMate 4001WLMi
Centrino 1.5Ghz 60GB 512MB DVD+/-RW ATI 9700 64MB 15.4"TFT WXP Home W-LAN 54Mbps
+/- 1350 euries

Acer Aspire 2012WLMi
(Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.5GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15.4TFT WXGA, 512MB DDR RAM (2x 256), 60GB HDD, Dual DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11g Lan, 4 in 1 memory stick card reader, no FDD, ATI 9700 64MB

tweakersprijs +/- 1310 euries

Volgens mij heeft deze 2 laptops precies dezelfde eigenschappen. ALleen de 2012 wmli is wat moeilijker te verkrijgen....

Verwijderd

Ze zijn qua specificaties praktisch hetzelfde; alleen heeft de 4001 geen bluetooth opties en ook niet een arcade frontje. Verder kan ik intussen vertellen dat Norrod de 4001 ter vervanging van de 2012 aanbied omdat de 2012 niet meer geleverd wordt. (Als een winkel 'm niet in voorraad heeft, wordt het 'm ook niet meer, hij is namelijk "end of life").

Mijn mystery vraag is of het mogelijk is om de mediabay drive uit te wisselen voor een 2e batterij, dat zou'm voor mij ideaal maken, alleen is de prijslijst van acer van begin augustus en dus nog niet geupdate. daar staan normaal gesproken dergelijke specs op. Ik weet dat dit bij de 2012 niet mogelijk was. Iemand met verdere info hierover?

Verwijderd

Topicstarter
als ik voor een acer ga, dan de 2012 of de 4001? ikw eet nu onderhand wel dat de 2012 end of life is, maar als ze hetzelfde zijn er de 2012 goedkoper kan :P y not i guess ....

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 22:15

HJR

Laptop voor een vrouw? iBook van Apple! Zeker dat ze direct verkocht is. :)

Dan neem je de 12". Ultraportabe en kan tegen een stootje. Dan zou ik hem uitbreiden naar een grotere HD (60G voor 80 euro meer), een Bluetooth module en Airport module voor wireless lan. Er zit standaard 256 MB geheugen in, maar een geheugen upgrade naar 512 of meer kan makkelijk door zelf een sodimm aan te schaffen en te plaatsen. Is in ieder geval een stuk cheaper dan de Applestore prijs.... Verder als ze student is, kan ze met studentenkorting kopen. Scheelt dus wel rond de 8% op de prijs.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/r/store/gallery/ibookg4/images/ibookg4_rightside_2004.jpg

EDIT: even de size aangepast :)

[ Voor 4% gewijzigd door HJR op 02-09-2004 14:29 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Kon dat plaatje niet nog groter :/

Rezise ff aub:

code:
1