wireless

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024
ik heb de faq al doorgelezen maar niets kunnen vinden... wellicht is het een hele makkelijke vraag, toch bedankt als jullie me even verder helpen dan!

ik heb hier thuis na de kabelmodem van @home een draadloze router geplaatst... op mijn laptop internet ik draadloos (wireless PCMCIA) en op de andere pc gewoon via kabel aangesloten op de router....

alles werkt perfect dus dat is achter de rug:

nu het volgende:

- kan ik ook dingen kopieren naar de gewone pc vanaf de laptop? m.a.w. kan ik een netwerk maken waarin beide pc's voor elkaar zichtbaar zijn?

- hoe moet ik het draadloze internet nu precies beveiligen (ben er bijna zeker van dat deze vraag vaker wordt gesteld maar waar vind ik precies hoe en wat? thnx!!)

bedankt mensen als jullie me verder helpen!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
er is in feite voor de software geen verschil tussen een bedraad netwerk en draadloos netwerk. Dus je kunt je netwerk gewoon bekijken zoals je dat normaal gewend bent.
Voor je security van je draadloos netwerk zou ik voor WPA kiezen, althans, als je netwerkkaart dat ondersteunt. Zo niet dan zou ik gewoon voor een 128bits WEP versleuteling kiezen. Lees de manual maar gewoon, daar staat in hoe je dat moet instellen.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:06
Zowiezo kan je als je op de PC's iets shared gewoon door \\192.168.1.2 (het IP adres van de andere PC) te tikken bij start->uitvoeren gewoon naar de PC browsen.

Dus ja dat kan, voor beveiliging moet je gewoon effe de handleiding van je router lezen, staat er vast en zeker in ! Maar dit had je ook kunnen vinden door te zoeken.......

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

MellyVille1 schreef op 31 augustus 2004 @ 10:56:

- kan ik ook dingen kopieren naar de gewone pc vanaf de laptop? m.a.w. kan ik een netwerk maken waarin beide pc's voor elkaar zichtbaar zijn?
Ja dat kan, als je allebei op het netwerk zitten, moet dat lukken
- hoe moet ik het draadloze internet nu precies beveiligen (ben er bijna zeker van dat deze vraag vaker wordt gesteld maar waar vind ik precies hoe en wat? thnx!!)
Een goede firewall + een goede virusscanner en een goede spyware scanner ;)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Zoals hierboven gezegd - het netwerk is er al. Het enige wat je hoeft te doen is er gebruik van maken door een share aan te maken en die op een andere computer te benaderen.

En dat je hier niets over kan vinden geloof ik eerlijk gezegd niet. Bijvoorbeeld:
FAQ Network Troubleshooting
reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

En kies voortaan graag een duidelijke titel, eentje die je probleem omschrijft. Dit is veel te vaag en ziet er niet uit. ;)

Dit topic is gesloten.