Toon posts:

[XP] Windowsupdate automatisch éénmalig forceren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Kortgezegd draait SUS op W2K3 en zijn er XP clients.
Alles wordt via RIS ingericht en centraal via policies aangestuurd.
De windowsupdate staat op elke dag 12 uur en na 5 minuten bij opstarten.

Issue: De mogelijkheid bestaat dat ondanks effort om de omgeving vrij te houden van virussen e.d. kan het voorkomen dat er alsnog verspreiding via het netwerk plaatsvind. Om eventuele windows exploits uit te sluiten wil ik de machines zo snel mogelijk geupdate hebben.

Mijn vraag: Is het mogelijk (en vooral hoe) om na het RIS-en de autoupdate te activeren? (maw kan ik vanuit de client de updates installeren)

Randvoorwaarden:
het initiatief moet of vanuit RIS of vanuit de XP komen
het MOET via SUS

Ik ben benieuwd naar de ideeen

PS Nee, ik ga niet handmatig naar de windowsupdate site voor 2000 werkstations

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Registry key voor de laatste Check-time eruit schoppen.

WUreset.reg
code:
1
2
3
4
5
6
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto Update]
"AUState"=dword:00000002
"AUOptions"=dword:00000002
"LastWaitTimeout"=""

Dan forceer je je client binnen 10 minuten de SUS server te contacten.

SUS is GÉÉN push-middel, maar een client pull methode.

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 31-08-2004 10:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat SUS geen push methodiek is ;)

Mijn probleem is, dat ik dus echt maar één keer de update wil forceren en daarna gewoon via de normale policy methode de sturing centraal wil houden.

Verwijderd

Ik ben een tijdje geleden ook bezig geweest met een SUS server, en clients kunnen wel degelijk zo ingesteld worden dat updates via de SUS server binnengehaald worden.

In Windows 2000 ging dat met policies en register hackjes.. moet je maar even googlen kom je echt op zat pagina's uit met uitleg hoe te handelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 31 augustus 2004 @ 10:50:
Registry key voor de laatste Check-time eruit schoppen.

Dan forceer je je client binnen 10 minuten de SUS server te contacten.

SUS is GÉÉN push-middel, maar een client pull methode.
Ow, btw ik ga het natuurlijk wel meteen testen, dus sowieso bedankt voor je reactie. Als het idd zo werkt, dan moet ik alleen nog even kijken hoe het qua timing precies zit en wanneer hij exact de domain policies krijgt en dus ook wanneer hij moet gaan updaten

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 11:53:
Ik ben een tijdje geleden ook bezig geweest met een SUS server, en clients kunnen wel degelijk zo ingesteld worden dat updates via de SUS server binnengehaald worden.

In Windows 2000 ging dat met policies en register hackjes.. moet je maar even googlen kom je echt op zat pagina's uit met uitleg hoe te handelen ;)
Volgens mij heb je mijn vraag helemaal niet gelezen...
De vraag gaat helemaal niet over of SUS wel of niet draait.
En waar dacht je waar SUS voor was? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
edit:
<KNIP>
onduidelijke blaat kreet van mij. Het volgende bericht is duidelijker ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 11:24 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

ik zelf gebruik daarvoor nwsusutil ( http://www.nextwish.org ). Je start het op de client op met nwsusutil **naam van de SUS server **. Het programma wijzigd je auto update settings en dan binnen 10 minuten gaat die downloaden vanaf de SUS server. Na een reboot hersteld die de oorspronkelijke instellingen weer.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wolvie - als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst zou je dan je laatste bericht willen bijwerken? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 17:18:
Hmmm... Ik heb het getest, maar het op één of andere manier schijnt het niet te werken. Ik ga verder kijken
Wat bedoel je met "het werkt niet" ?
Overriden je standaard policies deze key meteen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 17:18:
Hmmm... Ik heb het getest, maar het op één of andere manier schijnt het niet te werken. Ik ga verder kijken
mwja... sorry, dit is natuurlijk niet echt duidelijk ;)
Ik heb de settings in de registry aangepast en daar een beetje mee zitten spelen, maar de updates werden niet op het station geplaatst. De polcies standaard policies zijn applied en de "reset" had niet het gewenste resultaat.

De keys worden niet meteen overschreven, maar na ongeveer 90 minuten (default settings), in de tussentijd worden de updates niet applied

Ik denk zelf, dat het te maken heeft met de policy opzich. Die geeft aan dat elke dag om 12uur de policies applied moeten worden, maar op het moment dat de machine gerist is, is het nog geen 12 uur geweest. Anders zou ik niet kunnen verklaren waarom het nog niet gelukt is.

Ik ga vandaag verder kijken als ik nog tijd heb.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 11:12 ]

Pagina: 1