Sindskort hebben wij ons domein via een andere provider laten hosten (Demon). De domeinverhuizing heeft plaatsgevonden. Als ik een nslookup doe dan krijg ik netjes een ip adres te zien van een van de hosting-servers van Demon. Alleen kan ik geen mail meer ontvangen op onze xxx@domeinnaam.com-adressen. De mail komt terug met de melding "unable to relay". We gebruiken hier een Exchange2003 server en wij gebruiken ook nog de oude @systeemnaam.demon.nl-adressen van ons SDU-accound. Deze werken nog wel gewoon (via mailkick van Demon wordt alle mail xxx@systeemnaam.demon.nl doorgekickt naar onze mailserver), dat werkt nog steeds, maar de xxx@domeinnaam.com-adressen, die eerst bij een andere provider werden gehost, werken dus niet meer. Ik kan via telnet (lokaal op de mailserver en het interne ip adres) op de mailserver komen maar blijkbaar niet van buitenaf, terwijl er wel via een mailkick de mail binnenkomt op de xxx@systeemnaam.demon.nl. Poort 25 staat gewoon open (getest met GRC.com). Ik kan via demon de mx records aanpassen maar weet niet hoe ik dat moet doen. Heeft iemand een idee wat ik nu moet instellen, ik kom er effe niet meer uit.
Kijk welk ip-adres nu de MX is. Kijk dan welke computer jou de message "unable te relay" teruggeeft. En denk daar eens over na.
:^Sendy schreef op 31 augustus 2004 @ 10:46:
Kijk welk ip-adres nu de MX is. Kijk dan welke computer jou de message "unable te relay" teruggeeft. En denk daar eens over na.
welke mx records heb je? altijd makkelijk, en dan die server testen
Dit hoort in geen geval in PNS, er is niets professional aan.
Zo te zien heb je je DNS gewoon niet goed ingesteld. Als je mail.domein gebruikt, moet je daarvoor dus een A en een MX record aanmaken naar je mailserver. Heb je dat gedaan?
Geef dus eens wat meer practische info, want hier kunnen we verder weinig mee.
===> Internet & Telefonie
Zo te zien heb je je DNS gewoon niet goed ingesteld. Als je mail.domein gebruikt, moet je daarvoor dus een A en een MX record aanmaken naar je mailserver. Heb je dat gedaan?
Geef dus eens wat meer practische info, want hier kunnen we verder weinig mee.
===> Internet & Telefonie