Na een aantal samsungs versleten te hebben , heb ik nu zelf een Sgh-P510 gehaald !
leuk toestel , alleen heeft samsung voor de datakabel een andere layout gebruikt dan , de andere laatste toestellen zoals de (Sgh-E7XX , Sgh-E600 en de Sgh-E800) bijvoorbeeld.
de mensen die een Sgh-V200 hebben gehad hebben of hebben , krijgen daar een datakabel bij Type PCB093LBC , deze had ik nog liggen , na wat surfen kwam ik op een chinees topic uit , dat het mogelijk was deze modificeren zodat hij het deed op de Sgh-P510 zie hieronder !
**LETOP** dit is geheel op **EIGEN RISICO**
Benodigheden :
Datakabel : PCB093LBC , Schroevendraaier !
Als je de kabelbehuizing openschroeft zie daar 2 aansluitingen zitten
1 richting de poort van de pc en 1 richting Telefoon (die heb je nodig) zie layout
1. Lichtpaars
2. Lichtblauw
3. Lichtgroen
4. Roze
5. Zwart
6. Crème
7. Wit
8. Grijs
9. Paars
10. Donkerblauw
11. Donkergroen
12. Geel
13. Oranje
14. Rood
15. Bruin
als je kabel 8(grijs) en 12(geel) lostmaakt (trekt) zitten een soort weerhaakjes aan
en 12(geel) op de Plaats van 8(grijs) terug plaats alles dichtschroeft en de switch aan de zijkant van de kabel op D/L zet inplaats van Data !
dan herkend Easy Gprs je toestel , bij mij werkt het !!
niet veel werk maar je moet er maar opkomen !!
p.s. de orginele kabel voor de P510 is PCB180LBEC/STD
is te koop , alleen is origineel van samsung 50% duurder dan de PCB093LBC of de PCB133LBC +/- 50 euro , zover mij bekend dan is dit een leuke oplossing !
leuk toestel , alleen heeft samsung voor de datakabel een andere layout gebruikt dan , de andere laatste toestellen zoals de (Sgh-E7XX , Sgh-E600 en de Sgh-E800) bijvoorbeeld.
de mensen die een Sgh-V200 hebben gehad hebben of hebben , krijgen daar een datakabel bij Type PCB093LBC , deze had ik nog liggen , na wat surfen kwam ik op een chinees topic uit , dat het mogelijk was deze modificeren zodat hij het deed op de Sgh-P510 zie hieronder !
Benodigheden :
Datakabel : PCB093LBC , Schroevendraaier !
Als je de kabelbehuizing openschroeft zie daar 2 aansluitingen zitten
1 richting de poort van de pc en 1 richting Telefoon (die heb je nodig) zie layout
1. Lichtpaars
2. Lichtblauw
3. Lichtgroen
4. Roze
5. Zwart
6. Crème
7. Wit
8. Grijs
9. Paars
10. Donkerblauw
11. Donkergroen
12. Geel
13. Oranje
14. Rood
15. Bruin
als je kabel 8(grijs) en 12(geel) lostmaakt (trekt) zitten een soort weerhaakjes aan
en 12(geel) op de Plaats van 8(grijs) terug plaats alles dichtschroeft en de switch aan de zijkant van de kabel op D/L zet inplaats van Data !
dan herkend Easy Gprs je toestel , bij mij werkt het !!
niet veel werk maar je moet er maar opkomen !!
p.s. de orginele kabel voor de P510 is PCB180LBEC/STD
is te koop , alleen is origineel van samsung 50% duurder dan de PCB093LBC of de PCB133LBC +/- 50 euro , zover mij bekend dan is dit een leuke oplossing !
[ Voor 3% gewijzigd door Ghostface op 31-08-2004 15:16 ]