Toon posts:

[AutoCad 2004] tekst met sub/superscript?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hoe ik AutoCAD tekst in superscript en subscript kan zetten? ik heb geprobeerd tekst vanuit Word te copy-pasten naar de Mtext editor van AutoCad, maar dan neemt ie geen sub en superscripts mee....

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Het kan NIET in text, maar wel als je MTEXT gebruikt. Ik zal je proberen uit te leggen en ik hoop dat je het snapt.

Nogmaals het kan alleen in Mtext en zal je een voorbeeld geven.

b.v.

activeer Mtext en type in gathering^tweakers. Wanneer je met je cursor alleen de text ^tweakers seleceteert, dan zal de icoon erboven A/B activeren. Wanneer je hierop drukt zal de text 'tweakers' subscript worden. Wanneer je superscript wilt, type dan gatheringtweakers^ en selecteer nu de text tweakers^. Nu zal de icoon A/B weer activeren, wanneer je hierop drukt zal de text 'tweakers' superscript worden. De "dakje" ( ^ ) bepaalt dus of de text superscript of subscript word.
Dus als je voor het text plaatst word het subscript en wanneer je achter het text plaats word het superscript. Ik hoop dat ik het goed uit heb gelegd, probeer het uit en geef me je reactie hierop.

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Salo op 31-08-2004 10:26 ]

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Verwijderd

Topicstarter
Geniaal, duizendmaal dank, dat was precies wat ik bedoelde.....

• Lord_Salo
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 10:28:
Geniaal, duizendmaal dank, dat was precies wat ik bedoelde.....
Graag gedaan, werk als 7 jaar met Autocad voor mijn ontwerpen (vanaf R11 tot heden). Pfff ik had naar mijn ouders moeten luisteren en een "echte"vak moeten leren. |:( |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Salo op 31-08-2004 10:33 ]

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Verwijderd

Topicstarter
nieuw probleempje :)
Hij verandert het lettertype Symbol naar Times New Roman in super of subscript....

• Lord_Salo
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 09:01:
nieuw probleempje :)
Hij verandert het lettertype Symbol naar Times New Roman in super of subscript....
Vreemd, wanneer je de actie, die ik hierover omschrijf, hebt uitgevoerd, dan de tekst selecteren waarvan je de letterype wilt wijzigen en uitvoeren. M.A.V. lettertype selecteren die je wilt toepassen. :? :?

En trouwens hoe hebt je je 'standaard' lettertype. Je kan beste je fontname op 'iso' zetten, maarjah dit is ook weer per bureau verschillend.

Pagina: 1