[Fedora 2] Xircom CEM56 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 11:23
Hey tweakers,

Het is misschien een noob question, maar ik kom er niet uit. Ik heb al wat gegoogled, maar ik zit echt vast.

Ik heb dus een Toshiba 4000 CDT met een Xircom 10/100 56K6 (CEM56) Fedora herkent deze kaart perfect. In "apparaatbeheer" staat zowel onder NIC en Modem deze Xircom kaart. Dit lijkt mij op zich wel goed, toch?

Als ik echter een nieuwe analoge verbinding wil opzetten, wordt er gezocht naar een modem, maar er wordt geen modem gevonden. Vanaf dit moment zit ik een beetje vast als Linux noob. Als ik kijk bij netwerkapparaten zie ik dat er twee gedefinieerd zijn; een standaard modem en een Xircom NIC.
Als ik probeer in te bellen met het standaard modem (/dev/modem), geeft Fedora een foutcode 2. Ik heb al geprobeerd om het modem op verschillende seriele poorten te zetten, ook geen resultaat.

Zit het probleem in het feit dat de NIC op Xircom kaartje al in gebruik is en Linux daardoor het modem niet kan aanroepen, of moet ik het in een andere hoek zoeken.

Ik hoef geen oplossing in hapklare brokkken, als ik maar weet waar ik het ongeveer moet zoeken.

Alvast bedankt!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Verwijst /dev/modem wel goed?
Ik krijg mijn modem te zien bij het commando: 'lspci'
Misschien moet je toch nog een speciale driver laden?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Don Corleone
zomertje schreef op 31 augustus 2004 @ 08:51:
Verwijst /dev/modem wel goed?
Ik krijg mijn modem te zien bij het commando: 'lspci'
Misschien moet je toch nog een speciale driver laden?
Oei, das een goeie vraag... Geen idee ik zal het proberen.

• Don Corleone
Niet mijn bedoelin gom m'n topic nu al te kicken, maar nog even een vraagje;

Als mijn laptop 1 com-poort heeft, is zit dan mijn modem automatisch onder dev/tty1 ?