Toon posts:

Trillend opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende:
athlon xp 2800+ 333 mhz
epox 8rgm3i mobo
512 mb 333mhz
de mobo heeft integrated vga
voeding 300W

als ik de computer voor het eerst opstart in de dag. dus echt helemaal koud, dan komt het bekende bios scherm eerst zeg maar met detectie van ide, geheug, enz en dit scherm trilt en valt gewoon soms het signaal naar mn beelscherm uit. Ook als ik dan naar bios ga (del), dan blijft het menu beeld (blauw) van bios trillen en af en toe valt het beeld uit. Wat raar......snap er niks van en de comp is een week oud. hij is niet overklokt ofzo.
waar ligt dit aan? aan de integrated vga?, bios upgrade nodig ofzo?, voeding niet juiste voltage? wie heeft al de waarden van de voltages die zon mobo heeft? ik zie vcore, vnog wat en nog een vblabla. +12=11,97 en 5v is 5,00 zegt pchealth dus die zijn ok. Als de pc warm is doet hij dit niet, maar wordt steeds erger.
wie heeft er suggesties?

((
klein vraagje tussendoor wat ik nie snap: wat is agp arapture size die je in bios in kan stellen ? wat heeft het verlagen of verhogen hiervan voor effect? kan nergens vinden. sorry niet goed gezocht laat maar))

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 08:36:
Ik heb het volgende:
athlon xp 2800+ 333 mhz
epox 8rgm3i mobo
512 mb 333mhz
de mobo heeft integrated vga
voeding 300W

als ik de computer voor het eerst opstart in de dag. dus echt helemaal koud, dan komt het bekende bios scherm eerst zeg maar met detectie van ide, geheug, enz en dit scherm trilt en valt gewoon soms het signaal naar mn beelscherm uit. Ook als ik dan naar bios ga (del), dan blijft het menu beeld (blauw) van bios trillen en af en toe valt het beeld uit. Wat raar......snap er niks van en de comp is een week oud. hij is niet overklokt ofzo.
waar ligt dit aan? aan de integrated vga?, bios upgrade nodig ofzo?, voeding niet juiste voltage? wie heeft al de waarden van de voltages die zon mobo heeft? ik zie vcore, vnog wat en nog een vblabla. +12=11,97 en 5v is 5,00 zegt pchealth dus die zijn ok. Als de pc warm is doet hij dit niet, maar wordt steeds erger.
wie heeft er suggesties?

klein vraagje tussendoor wat ik nie snap: wat is agp arapture size die je in bios in kan stellen ? wat heeft het verlagen of verhogen hiervan voor effect? kan nergens vinden.
• FOEI!!!!!!!!: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)
• Daarnaast, kan het zijn dat je beeldscherm gewoon dood is en ik denk dat je aperture size weinig zal uitmaken met een onboard vid kaart :P
• En dit had in Videoplanken & Beeldkanonnen gemoeten

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 31-08-2004 08:41 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
heb ik ook altijd als ik de oven aan zet.

Check eens voor storings bronnen, liggen je kabels netjes geordend of is het een enorme bende aan kabels die kris-kras door elkaar liggen?

Dit lijkt me best een typisch geval van EM straling (of het moet verminderen als je monitor wat warmer wordt .... maar als het blijft trillen -> check je storings bronnen ...... en eventuele aardlussen ...)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 08:36:
((
klein vraagje tussendoor wat ik nie snap: wat is agp arapture size die je in bios in kan stellen ? wat heeft het verlagen of verhogen hiervan voor effect? kan nergens vinden. sorry niet goed gezocht laat maar))
AGP aperture size is het deel van je systeemgeheugen dat gebruikt word om AGP textures in op te slaan. Als je een externe vid kaart hebt met genoeg geheugen(128mb of meer voor het nieuwste spul, anders volstaat 64mb ook nog wel) heb je dit niet echt nodig.
Hoe groter je je aperture size maakt, hoe minder geheugen je overhoudt, aangezien je een interne video kaart hebt zou ik de aperture size niet te groot maken. 64mb oid zou voldoende moeten zijn ,anders houd je erg weinig systeem geheugen over.

Ik weet niet waarvoor je het systeem gebruikt maar kunt voor een paar tientjes een oude Geforce op de kop tikken met 64mb geheugen, dan kun je de aperture size omlaag gooien naar 8mb oid.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Heb je er dikke boxen/speakers naast staan, of een travo, of iets anders magnetisch?

Dit zijn vaak oorzaken van trillende beeldschermen.. Ennuh, is het een CRT of TFT ?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
het is een crt beldscherm en er staan boxjes naast (afgeschermde)
Maar dan zou het trillen er toch altijd moeten zijn als het magn interventie is?
en ik heb dit systeem nieuw en staat op dezelfde plek als waar mn oude pc staat en die had geen problemen. mn scherm is nog zeker goed want als ik mn scherm op mn oude pc een koude start maak dan doet doet hij het gewoon
Maar wat zijn nou de juiste voltages? je heb wel van die mooie progjes maar die zeggen niet wat de juiste waarde moet zijn. 12 v en 5 v kan ik ng wel raden wat het moet zijn (duuuh), maar van die andere voltages weet ik het niet.

piep klein vraagje nog weer tussendoor-> bij het instellen van de bios heb ik perongeluk de allerhoogste fsb snelheid ingesteld terwijl de proc en het geheu dat niet kan hebben (ik heb 333 en koos 400+). Opstarten ging dus uiteraard niet, hij ging alleen maar piepen als een sirene (hoog-laag) (en laag-laag trouwens ook) heb ik nu schade aangebracht?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Opstarten ging dus uiteraard niet, hij ging alleen maar piepen als een sirene (hoog-laag) (en laag-laag trouwens ook) heb ik nu schade aangebracht?
Nee, de kans dat dit schade heeft toegebracht is verwaarloosbaar. Je kan de bios waarschijnlijk resetten met een jumper op je moederbord en dan start hij gewoon weer op..

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Pagina: 1