iPod is dood

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
helaas helaas, na 1,5 jaar trouwe dienst heeft mijn 15gb iPod de geest gegeven.
en omdat hij niet meer onder de garantie valt ben ik dus de sjaak :'(

Ik heb Apple gebeld om te vragen hoe en wat en die verwijzen me door naar de support site, en daar komen ze op het bescheiden (ahum) bedrag van 284 euri.

Zou het zin hebben om apple te bellen en net te doen alsof ik mijn iPod minder dan een jaar geleden heb gekocht?

ps: ik las ook ergens iets over nieuwe europese regelgeving mbt garanties?

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25
Zou het zin hebben om apple te bellen en net te doen alsof ik mijn iPod minder dan een jaar geleden heb gekocht?
1. Heb je'm geregistreerd? Dan kun je dat wel vergeten.
2. < moraalridder > Als't nou een dag over de garantie was, okee. Maar een half jaar? That's the way the cookie crumbles... < /moraalridder >

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-10 20:21

janklp

FortyTwo Capital

Heeft geen zin, je moet toch je bonnetje erbij voegen dus je bent toch de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

Ik zat trouwens net te kijken op de Apple site. Ik denk maar dat ik een Applecare erbij koop voor m'n iPod. Binnen hoeveel maanden kan je dit nog aanschaffen voor je iPod? 6 maanden had ik ergens op GoT gelezen. Kan het jammer genoeg niet meer terug vinden.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-10 14:19

NEK

Nitai schreef op 31 augustus 2004 @ 10:26:
Ik zat trouwens net te kijken op de Apple site. Ik denk maar dat ik een Applecare erbij koop voor m'n iPod. Binnen hoeveel maanden kan je dit nog aanschaffen voor je iPod? 6 maanden had ik ergens op GoT gelezen. Kan het jammer genoeg niet meer terug vinden.
Tot 1 jaar na aanschaf kan je de Applecare aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Laatst online: 19-09 22:48
Consumentengarantie!
Op grond van een Europese richtlijn uit 1999 geldt per 1 januari 2002 voor consumentenkoop overal binnen de EU een zelfde minimumniveau van consumentenbescherming. Als verplichte garantieperiode wordt uitgegaan van een termijn van twee jaar. Hoewel de richtlijn in de eerste plaats betrekking heeft op de rechtstreekse verkoop aan consumenten, heeft zij door de beoogde wijze van invoering in de Nederlandse wetgeving gevolgen voor alle leveranciers van de desbetreffende producten, ook voor de fabrikant van consumentenproducten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

chem

Reist de wereld rond

Volgens mij had je dat ergens anders al gevraagd, maar goed.

Denk je dat je geen aankoopbon hoeft te laten zien ofzo :?

En volgens mij ben je nog vrij jong, want er is een groot verschil tussen recht hebben en krijgen ;), en ik vraag me af of je hier iets mee bereikt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Daar wil ik aan toevoegen dat je ook nog zoiets hebt als "verwachtte levensduur". Volgens de consumentenbond mag een fabrikant zich niet achter een verlopen garantietermijn verschuilen indien het apparaat na de garantie defect gaat. Stel dat je wasmachine na 3 jaar de geest geeft, en de verwachtte levensduur is 10 jaar, dan zou de consument maar 3/10 van de reparatiekosten hoeven te betalen.

Het lijkt me dat een apparaat als een iPod toch zeker 5 jaar probleemloos moet kunnen werken. Als ie dus na 1.5 jaar de geest geeft zou het billijk zijn als Apple jouw maar 1.5/5 laat betalen van die 284 euro, ofwel 85.20 euro.

Wellicht kan je Apple hier eens mee "overbluffen", als de wettelijke garantie van 2 jaar niet helpt. :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

maarja, punt blijft dat het nog best moeilijk zal worden om je gelijk ook echt te krijgen. Het zal wel schelen als het ding er uitziet alsof je hem al die tijd goed behandeld hebt. Eerst proberen bij Apple of je met een beetje dreigen ergens komt, maar je kunt het ook bij de winkel waar je m gekocht hebt proberen. Met een beetje mazzel gaan zij ook bij apple zeuren. Als dat allemaal geen zin heeft kun je naar de ombudsman stappen.

Je kunt het beste proberen zoveel mogelijk op papier te zetten, liever niet bellen, of in je brief refereren aan je telefoongesprek, zeg er dan ook bij met wie precies.

Maar zoals ik al zei, dit gaat je VEEL moeite kosten, en dan nog is het de vraag of het je veel oplevert, anderhalf jaar is niet kort...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• kaandorp
smokalot schreef op 31 augustus 2004 @ 22:04:
maarja, punt blijft dat het nog best moeilijk zal worden om je gelijk ook echt te krijgen. Het zal wel schelen als het ding er uitziet alsof je hem al die tijd goed behandeld hebt. Eerst proberen bij Apple of je met een beetje dreigen ergens komt, maar je kunt het ook bij de winkel waar je m gekocht hebt proberen. Met een beetje mazzel gaan zij ook bij apple zeuren. Als dat allemaal geen zin heeft kun je naar de ombudsman stappen.

Je kunt het beste proberen zoveel mogelijk op papier te zetten, liever niet bellen, of in je brief refereren aan je telefoongesprek, zeg er dan ook bij met wie precies.

Maar zoals ik al zei, dit gaat je VEEL moeite kosten, en dan nog is het de vraag of het je veel oplevert, anderhalf jaar is niet kort...
Niet kort? Voor een top mp3 speler? Nou de verwachte levensduur is wel iets hoger hoor. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je die het beste even raadplegen.

Kijk anders ook even hier:
http://www.staiksterk.nl/consumentenrecht/

[ Voor 4% gewijzigd door kaandorp op 02-09-2004 19:51 ]

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ik denk dat Apple wel redelijk is toch? leg het ze gewoon netjes uit.
als bedrijven bij mij komen aanzetten met brieven en juridische shit, krijg ik er niet zo veel zin meer in.

ik denk dat ieder bedrijf dit wel heeft, probeer het gewoon netjes optelossen doen ze vast wel. anders kan je altijd nog via een ombusman oid gaan werken :) suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Qorne schreef op 02 september 2004 @ 23:59:
ik denk dat Apple wel redelijk is toch? leg het ze gewoon netjes uit.
als bedrijven bij mij komen aanzetten met brieven en juridische shit, krijg ik er niet zo veel zin meer in.

ik denk dat ieder bedrijf dit wel heeft, probeer het gewoon netjes optelossen doen ze vast wel. anders kan je altijd nog via een ombusman oid gaan werken :) suc6
ik denk zelf dat liever strak voor de winst gaat, daarom kost het vervangen van de accu ook 284 euro dat is 160 euro reparatiekosten ( 2 uur a 80 euro) en dan nog die klote accu. Ik zeg wel probeer het is op die 2 jaar garantie, misschien heb ik er ook nog wat aan, alhoewel die van mij na anderhalf jaar nog leeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Misschien zelf een batterij bestellen voor 40 euro? Garantie krijg je toch niet meer.

http://www.mdsbattery.co....e.asp?ProductGroupID=1553

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
Qorne schreef op 02 september 2004 @ 23:59:
ik denk dat Apple wel redelijk is toch?
Ik denk het dus niet, want zoals je bovenaan het topic kan lezen heeft de TS al contact gehad en wordt hij gewoon doorverwezen naar een supportdesk waar hij voor een absurt bedrag zijn iPod kan laten repareren.
leg het ze gewoon netjes uit.
Klanten hebben er over het algemeen niet zoveel mee te maken of het bedrijf er zin in heeft of niet. Ze moeten gewoon een deugdelijk product leveren en doen ze dat niet (kan ook gebeuren), dan moeten ze dat gewoon netjes volgens de wettelijk bepaalde regeltjes oplossen.
Uiteraard wil je het netjes oplossen, maar het probleem bij 99% van de bedrijven is dat ze mensen gewoon kosten voor hun neus zetten die ze eigenlijk niet hoeven te betalen. Het grootste gedeelte van de mensen betaald deze kosten gewoon en daarom blijven bedrijven je gewoon kosten voorschotelen. Je moet dus echt zelf optreden. Afwachten en uitgaan van het goede van het bedrijf is in de meeste gevallen slecht voor je eigen portomonee.
Pagina: 1