Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[paintjob] Plamuren ABS met epoxy.

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik ben bezig de kast van mijn computer over te spuiten (van wit naar antraciet) maar nu zitten een aantal oneffenheden (daar hebben wat logo's gezeten) op mijn kast en die wil ik netjes wegwerken. Nu heb ik vanwege een andere klus nog wat epoxy en ook nog wat microfiberpoeder over. Ik dacht dit te gebruiken om de oneffenheden te plamuren, immers expoxy is erg duurzaam. Nu vraag ik me alleen af of ik de epoxy wel kan gebruiken in combinatie met het ABS en als dat niet kan is dan het handigst om te gebruiken? Hoe kan ik trouwens het zelfde effect krijgen als de rest van de behuizing?

Wat foto's van de oneffenheden:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aambali27/kast1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aambali27/kast2.jpg

Verwijderd

Volgens mij kan het gewoon.
;)

• SVDT
En hoe kan ik dat ruwe effect van de rest van de kast dan bereiken? Zijn daar geen trucjes voor.

Verwijderd

Nee, ik ben bang van niet.
:(

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

SVDT schreef op 31 augustus 2004 @ 02:55:
En hoe kan ik dat ruwe effect van de rest van de kast dan bereiken? Zijn daar geen trucjes voor.
Gebruik een lakroller, zoeen van schuim - kan je mooi putjes en bobbeltjes mee achterlaten. Zorg dat je epoxy al een beetje (!) uitgehard is anders vloeit het weer glad. Wel even oefenen, en je blijft het zien tenzij je het hele paneel op dezelfde manier doet. Vooraf alles flink opschuren kan bepaald geen kwaad ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Rataplan op 31-08-2004 03:10 . Reden: Hoe gladder des te minder hechting, dus niet gladschuren :) ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
En niet te vergeten om een goede primer te gebruiken. Anders blijf je het epoxy zien in het eindresultaat

* frickY found out the hard way

Verwijderd

je kan een stuk dik karton nemen, doe hier wat alu folie overheen en druk dit hard tegen het plastic aan tot je die mooie korreltextuur krijgt. als de epoxy aan het uitharden is druk je met kracht datzelfde karton er weer tegenaan.

Je kan het natuurlijk ook een textuurmal van latex of silicone maken, duurt alleen erg lang voordat dat droog is en is stuk duurder.

Wat als je nou zelf een leuk logo maakt dat er precies in past ?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Modbreak:Als je nou niets kan/wil onderbouwen, kun je dan niet gewoon niets posten? Hier hebben we toch niet aan?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 21:16
Oplossing: vul de gaten flink op met plamuur/epoxy. Daarna moet je toch je hele case schuren. Let goed op dat de plamuur/epoxy sneller of langzamer schuurt. Dat kan lastig zijn om het helemaal vlak te krijgen. Maar als het goed is is de ondergrond dan even glad als het schuurpapier.
Zo heb ik ook diverse knoppen en floppy frontjes weggewerkt.

Verwijderd

AcouSE schreef op 31 augustus 2004 @ 12:47:
[...]

[...]
Modbreak:Als je nou niets kan/wil onderbouwen, kun je dan niet gewoon niets posten? Hier hebben we toch niet aan?
Sorry, maar ik was een beetje slaperig!
:Z

• SVDT
Ik heb inmiddels de epoxy + filler aangebracht en het is nu volledig uitgehard dus is kan het lekker gaan schuren. Ik gebruik korrel 150 (gewoon van de rol) voor het grovere werk, het 'glad' schuren doe ik met korrel 300 (zo'n schattig driehoekje). Weet iemand trouwens of je epoxy/kunstof met een hoge of een lage snelheid moet schuren?

De filler die ik gebruikt is de 403 van West System
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aambali27/kast3.jpg

Misschien iets te dik aangebracht maar dat schuur ik er wel weer af.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aambali27/kast4.jpg

Verwijderd

Dat ruwe effect in plastic of persplaten word gedaan met zuur in de matrijs (mal) die dan "gaatjes" wegbijt uit het ijzer. Dit kun je dus bijna nooit zelf maken. Dan zul je zelf een mal moeten gaan maken en dan ook met dat zuur gaan werken

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
lol, 9 keer van de 10 is dat gewoon een laktechniek.
Als je zelf zo n kast hebt moet je het eens uitproberen.
K heb dat effect gehad op een target case. gewoon alle verf weggeschuurt en k had een egaal panneel om op te werken.

Niet iedere case is hetzelfde, maar k gok dat het in dit geval ook zo is. Als de TS dan toch een paintjob gaat doen, dan kijk hij alles even glad schuren. (als dat naar zijn zin is tenminste)

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

Verwijderd

SVDT schreef op 31 augustus 2004 @ 02:55:
[...]

in de zinc primer zetten en dan....
dun spuiten, laten drogen, dun spuiten.. en zo vaak herhalen totdat je het gewenste effect hebt..

Voorbeeldje van het effect.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/IMG_0316.jpg

Let wel.. 1,5MB

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 14:55 ]

Pagina: 1