Problemen ASUS K8N-E Deluxe + AMD 64 3000+

Pagina: 1
Acties:

• metal_voltant
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-03-2018
Ik heb sinds eergister een ASUS K8N-E Deluxe, AMD Athlon 64 3000+, Corsair 1024 MB RAM pc3200/400Mhz geheugen aangeschaft en een aantal fans..
Ik heb alles goed aangesloten proc zit op de goede plaats alle stroomkabels zijn goed aangesloten, en de jumpers staan, volgens mij, ook allemaal goed.. Alleen als ik nu de stroom erin steek en alles, en ik duw op de powerknop gebeurd er niks.. Dus heb ik vandaag een nieuwe voeding gehaald (vorige was 300 watt). Heb nu de nieuwste van zalman gehaald, 400 watt.. Installeer die en voorzie alles weer van stroom, 20 pin connector, 4 pin connector, hdd's etc.. en hij doet het nog steeds niet. Het enigste wat er gebeurd als ik op de power knop duw is dat de achterste fan die in de PWR fan connector op men mobo zit heel even gaat draaien, voor de rest doet niks iets. Alleen brand het lampje bij de reserve batterij als er stroom op mijn mobo zit. Weet iemand wat het probleem is of kan zijn??

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Lijkt wel op kortsluiting. Maakt het moederbord contact met de backplate, of zit er een schroefje tussen?

Haal alles eens uit je kast en begin eens opnieuw met inbouwen. Doe ook even een BIOS reset.

Als dit allemaal niet helpt, verdenk ik het moederbord.

En lees deze ook even door als je dit nog niet gedaan hebt:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 20% gewijzigd door PD2JK op 31-08-2004 11:16 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Als je het geheugen even loshaalt, krijg je dan wel uberhaupt piepjes?

Probeer dit met memtest even te testen in een andere pc (als je die hebt)

Probeer bij het troubleshooten van je hardware de HD los te koppelen, ik heb gemerkt dat ze dat niet echt leuk vinden.

Met Prutzor eens dat als het niet werkt de mobo de oorzaak kan zijn, maar ik ben net niet helderziend (hè, jammer) :P

• metal_voltant
eichii had ik allemaal al es geprobeerd maar wil niet helpen, maar ik ga zo idd es proberen wat prutzor zegt, kijke of dat helpt. (het mobo mag geen contact maken met de kast he??)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nee zeker niet, dan krijg je dus kortsluiting. Je gebruikt toch wel van die messingkleurige spacers? Of ander soort afstandhouders... :o

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 31-08-2004 12:20 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• metal_voltant
zit nu weer met een ander probleempje, heb onlangs mijn pc aangekregen enz enz alles deed het, dus ik was bezig met occ'en, alles liep stabiel enz en als je dan net iets teveel hebt ge-occ't als je restart dan doet de monitor het nietmeer en moet je em weer uit en aan zetten voordat ie het weer doet, dus ik was daar een beetje mee aan't kloten, ga weer naar windows..ik zet s'nachts de pc uit en s'morgens weer aan, en opeens heb ik allemaal van die strepen in beeld als ik opstart (artifacts). Dus ik meteen de bios gereset via mobo.. de strepen in de bios waren nu weg, nu starte ik windows op bleef ie hangen en zag ik weer overal strepen. Dus ik reset bios nog es.. en tot nu is het nog steeds hetzelfde.. als ik men pc aanzet gaat de pc wel aan of tenminste zover hoor ik het, maar de monitor wil niet meer aan (oranje lampje blijft knipperen). Heb al geprobeerd met agp-kaarten en pci kaarten, geheugen nog es goed opnieuw erin gezet, andere monitor, andere harde schijf.. maar niets helpt???? Wat is er nu het probleem/wat is er kapot.. als ik dat weet dan kan ik dat ruilen voor een nieuwe :). Wie kan mij helpen?
Pagina: 1