Toon posts:

BigScreen theater lens??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Tijdens het bladeren in een oude topic kwam ik iets tegen over lenzen die ze op e-bay verkopen, daarmee schijn je je tv om te kunnen toveren tot een beamer... of zoiets. Nou heb ik het artikel op ebay opgezocht maar word niet echt veel wijzer van de uitleg die erbij staat. Ook op Internet vind ik er geen informatie over. Zelf op tweakers niet 8)7. De reacties van kopers op ebay zijn trouwens zeer positief. Misschien toch een leuk ding?
Kan iemand mij vertellen wat dit ding nou precies doet? Niet dat ik het van plan ben aan te schaffen o.i.d, maar ik ben gewoon erg nieuwsgierig.
Het artikel is hier terug te vinden op ebay.

Greetz,

De Pizzakoerier

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Pure scam. Het gaat om een plastic gegoten fresnel lens (fresnel = allemaal rondjes die allemaal een stukje van een gebogen oppervlak vormen, waardoor het samen net werkt als een gewone lens. Denk bijv. aan die enorme glazen lenzen voor vuurtorens), waarmee je het licht van je TV kunt projecteren (niet vergeten je tv op z'n kop te zetten, anders is het projectiebeeld op z'n kop), en als je dan je brightness en contrast heel erg hard zet en je kamer 100% verduistert en een grote TV hebt heb je kans dat je misschien net een beetje kan volgen wat er gebeurt op het projectiebeeld. Ze worden bovendien normaal gesproken aangeboden voor 15 of 20 dollar, en dat is 3-4 keer zoveel als ze waard zijn.

Oplichterij, en vermijden dus.

Verwijderd

Kijk even in de feedback van de koper. Hij zal vast wel meer van die lenzen verkocht hebben.

Deze lens kost 7 euro. Lijkt mij geen oplichterij. Je moet je natuurlijk niet te veel voorstellen van een lens van 7 euro.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 04:49:
Kijk even in de feedback van de koper. Hij zal vast wel meer van die lenzen verkocht hebben.

Deze lens kost 7 euro. Lijkt mij geen oplichterij. Je moet je natuurlijk niet te veel voorstellen van een lens van 7 euro.
Om precies te zijn, 8 dollar ex verzendkosten (en dat is naar europa noog verder inflated dan naar amerika natuurlijk) voor 2 stuks. 4 dollar voor zo'n ding is inderdaad niet echt heel veel te duur, je kunt ze leuk gebruiken als leesvergrootglas enzo (dat zullen het eigenlijk ook wel gewoon zijn, voor dat doel kun je van die plastic velletjes hier ook kopen voor dat soort prijzen), maar je TV ermee goed projecteren kun je gewoon vergeten. Al helemaal als ze claimen dat je het met een 35 cm TVtje kan doen natuurlijk, maar ook met een grote TV, directview CRTs hebben gewoon niet de lumens en de scherpte om fatsoenlijk geprojecteerd te worden. ProjectieTVs gebruiken niet voor niets *altijd* 3 losse zwartwit beeldbuizen voor rood, groen en blauw.