Toon posts:

Dvd's lezen niet goed na het branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP 300i DVD brander in mijn pc. Sinds kort kan ik mijn gebrande DVD's niet goed meer lezen op de DVD spelers, zowel in de pc als mijn stand-alones. Ik gebruik Memorex DVD+r schijfjes en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Maar de laatste tijd. Omdat het eigen videomateriaal bevat wat ik op DVD zet moet het natuurlijk goed geschreven worden op de DVD's. Met name tegen het einde van de DVD ontstaan de problemen en hapert het beeld enz. Als ik de laatste VOB file bijv wil inlezen op mijn pc krijg ik: cyclische redundantiecontrole te zien en ik kan de DVD dus net zo goed weggooien.

Hoe komt dit? Want de Memorex DVD+r's zijn toch erg goed...

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het begin van de film goed?
En hapert dus het einde van de film alleen (blokkerig beeld, geluid kapt ermee, hangen en dan weer doorgaan)
Want ik heb dat probleem ook gehad en het kwam door een te oude versie van Nero.
Ik ben toen ook gaan branden met de allernieuwste versie van clonedvd.

Dus ik raad je aan als je niet de allernieuwste versie heb van je brandprogramma het eens te proberen met de allernieuwste. Misschien dat het iets helpt.

Bij mij waren de problemen opgelost iig.

[ Voor 23% gewijzigd door stin op 31-08-2004 00:16 ]

Verwijderd

CRC errors van gebrande schijfjes duidt vaak op schijfjes waarvan de datalaag aan het vervallen is (budgetschijfjes, na verloop van tijd) of schijfjes die te snel zijn gebrand (PI/PO errors gelijk na het branden). Hoe dan ook: het zal in de loop der tijd alleen maar slechter ingelezen kunnen worden, backuppen / opnieuw branden is dus aangeraden (en als de data belangrijk is om langdurig bewaard te worden: hoe lager je brandsnelheid, hoe betrouwbaarder je schijfje ;))

Overigens is Memorex niet een bovengemiddeld schijfje, zie ook: http://faq.tweakers.net/DVD/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 00:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik begrijp de oude Memorex schijfjes waren wel goed.. van het Ricoh fabrikaat. De nieuwe zien er inderdaad iets anders uit kwa kleur...

Met andere woorden: Memorex WAS goed toen ze het Ricoh fabrikaat leverden?

P.s. Welke merken zijn me aan te raden?

Verwijderd

Zie diezelfde page, dat is nl. ook afhankelijk van je brander, media code van schijfjes, brandsnelheid, firmware versie etc ;)

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik gebruik princo schijfjes. Ze zeggen dat het alleen goed is voor data

Op geen enkele dvd speler heb ik problemen gehad met princo schijfjes, dus ik til niet zo zwaar aan wat goed en wat nu niet goed is.
Zal je meestal zelf moeten uitzoeken, als het eerst wel goed ging. En nu niet meer zal het probleem ergens anders liggen. Bij mij was het dus de software.
Pagina: 1