Eergister kwam ik er opeens achter dat mijn firewall op mijn windows2000 server machine een hoop activiteit vertoonde. Blijkbaar scant mijn internet-ip het hele interne netwerk (192.168.*.*) op poort 135. Ik heb snel even gezorgd dat die scans er niet meer doorheen komen, maar dan blijf ik nog met het probleem zitten WAAROM het gebeurt ...
De logfile groeit en groeit maar met regels zoals deze:
en dan moet je het dus zo zien dat er per seconde(!) wel 10 of meer van zulke regels bijkomen (het is niet te tellen iig), waarbij het 192.168-adres random lijkt te zijn op de eerste 2 getallen na. Virusscanners vinden nix (AVG en housecall geprobeerd) en er lijken ook geen rare processen te zijn geladen.
Ik heb al even op internet gezocht, en het lijkt op een MSblast infectie oid, maar dan zou de virusscan het toch moeten vinden? Tevens hoort daar een proces bij dat gewoonweg niet aanwezig is.
Ik begrijp er echt nix meer van, hoe kan dit? Iemand weleens hetzelfde gehad?
De logfile groeit en groeit maar met regels zoals deze:
code:
1
2
| 2004/08/30, 23:53:46.828, GMT +0200, 2007, Device 2, Blocked outgoing TCP packet, src=62.216.xxx.xxx, dst=192.168.4.171, sport=1328, dport=135 |
en dan moet je het dus zo zien dat er per seconde(!) wel 10 of meer van zulke regels bijkomen (het is niet te tellen iig), waarbij het 192.168-adres random lijkt te zijn op de eerste 2 getallen na. Virusscanners vinden nix (AVG en housecall geprobeerd) en er lijken ook geen rare processen te zijn geladen.
Ik heb al even op internet gezocht, en het lijkt op een MSblast infectie oid, maar dan zou de virusscan het toch moeten vinden? Tevens hoort daar een proces bij dat gewoonweg niet aanwezig is.
Ik begrijp er echt nix meer van, hoe kan dit? Iemand weleens hetzelfde gehad?
Permanent wintericon!