Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
ASIO is idd het sleutelwoord; latency is er nog een. Als je die hoger zet kan het gros van het geluid vooraf uitgerekend worden als je de sequencer laat spelen; maar dan offer je dus wel realtime op in de zin dat spelen met bijv. een midi-keyboard er voor zorgt dat je pas na een tijdje (zeg, 300 ms?) geluid hoort.
Je hebt ook nog buffersize, maar daar heb ik nooit veel mee gerotzooid. Makkelijkste oplossing is om die cheape built-in shit te dumpen en voor een fatsoenlijke kaart te gaan. Heeft over 't algemeen betere SNR en hogere samplerates, en is makkelijker met opnemen van eigen spul.
Wat wil je spenderen?
Je hebt ook nog buffersize, maar daar heb ik nooit veel mee gerotzooid. Makkelijkste oplossing is om die cheape built-in shit te dumpen en voor een fatsoenlijke kaart te gaan. Heeft over 't algemeen betere SNR en hogere samplerates, en is makkelijker met opnemen van eigen spul.
Wat wil je spenderen?
teveel zooi, te weinig tijd
Liever geen nieuwe kaart, maar als het echt moet dan max. 200.
En ja er zit een asio driver bij geloof ik. Helpt dat echt dan?
En ja er zit een asio driver bij geloof ik. Helpt dat echt dan?
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Kandidaten voor 200 euro:
M-Audio Audiophile 2496
E-mu 1212m
Audiotrak Maya 44 MKII
ESI Waveterminal 192 L
Wat ASIO nou precies is (je moet bovenstaande kaarten niet zien als een soort 3d-accelerator-kaarten maar dan voor geluid) -
Maar, wat ook meetelt zijn de DAC en ADC (gebruikte converters op de inputs/outputs) Daar wordt over 't algemeen op beknibbeld bij goedkopere kaarten.
M-Audio Audiophile 2496
E-mu 1212m
Audiotrak Maya 44 MKII
ESI Waveterminal 192 L
Wat ASIO nou precies is (je moet bovenstaande kaarten niet zien als een soort 3d-accelerator-kaarten maar dan voor geluid) -
M.a.w., kijk eens voor de grap naar de resultaten. Het kan wel zijn dat je spellen die gebruik maken van 3d-geluid e.d. er niet zo blij mee zijn (met als resultaat ordinaire stereo). Ligt een beetje aan 't model.In order to create a more direct path to the hardware, and also make the hardware more responsive to the software’s needs, Steinberg of Germany (developer of the popular Cubase digital sequencer and Nuendo digital audio workstation) developed Audio Stream In/Out (ASIO) technology. ASIO has made its mark as the driver standard for delivering low-latency transfer of digital audio. This means that hardware supporting an ASIO driver is able to deliver low-latency recording and monitoring to hard disk.
Maar, wat ook meetelt zijn de DAC en ADC (gebruikte converters op de inputs/outputs) Daar wordt over 't algemeen op beknibbeld bij goedkopere kaarten.
teveel zooi, te weinig tijd
Pagina: 1