Toon posts:

ASUS radeon 9600 SE Opgeblazen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij zit met een nogal vervelend probleem. Hij sloot de tv aan op de tvout van zijn videokaart (asus radeon 9600 SE) en na een tijdje klieren om het aan de praat te krijgen klapte hij eruit met de error dat er een fout in de hardware van de videokaart zat en hij moest opnieuw opstarten... daarna werkte deze kaart niet meer.

Hij terug naar de winkel en kreeg hier een nieuwe (garantie). Hij sluit deze aan en het werkt perfect. Hij haalde de coax kabel even uit de tv en deed hem daarna er weer in. Op dat moment klapt de videokaart er weer uit.

Beide keren zat er bij de tvout zwarte aanslag op de print voor de uitgang.

Wat kan hij hier in hemelsnaam aan doen?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

waarom zit je met de coax te kutten? Die heeft een heel ander signaal dan jouw tv-out!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

TV out werkt met een gele tulp stekker, dus een coax gaat gewoon niet werken. Je moet gebruik maken van een s-video aansluiting op de tv. Denk dat je deze ook bij het oud vuil kan zetten ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Hij zat aan zijn coax omdat zijn beeld niet goed was en het stekkertje er goed in te stoppen. Hij was op dat moment dus niet bezig met die pc/tvout..

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
geaarde pc?

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
is de pc ge-aard?
klinkt een beetje als spanning op de buitenmantel van de coax kabel.
kan je die eens vast houden en dan de verwarning aanraken ofzo? (kan dus een schok geven, niet doen met pacemaker ;) )

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt zelf dat zijn huis geen aarde heeft dus ik dacht zelf dat het hier wel aan zou kunnen liggen. Het is alleen zo dat ik dit probleem nog nooit ben tegen gekomen.

Dus stel dat het probleem bij het niet geaarde huis ligt.. wat kan hij hier dan aan doen?

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

zel een aarde kabel gaan trekken.. naar de verwarming bijvoorbeeld

Bedankt alvast

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 17:12
zal weinig tot niets te maken hebben met aarde, mijn hele kamer is niet geaard, en mijn tv out werkt altijd perfect. Overigens kan je met een tv out wel degelijk singaal krijgen via Coax en de antenne ingang van de tv, alleen erg brak, zwart wit en een niet kloppend beeld.

Je sluit toch niet de antenne aan op een splitser waar ook de Huis antenne op zit he?
en de stekker is wel netjes aangesloten? Geen gepruts met kabeltjes er maar gewoon tegenaan houden of erin duwen?

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
de verwarming is niet ideaal natuurlijk, zeker omdat hij er niet voor bedoeld is en geen aardlek schakelaar heeft. (kan dus in het ergste geval 220 op je verwarming komen te staan.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Tasma
geen 220, 115 volt is de normale "lek" spanning waarvoor geaard wordt.

• Tasma
ik krijg een harde klap als ik coax & verwarming aanraak, maar zowel mijn radeon9500 als 7200 hebben NERGENS last van.

Dus, aarding zal niet het probleem zijn...

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb ook het idee dat mij zoiets dergelijks overkomen is...de kaart werkt wel nog...tv-out is een ander verhaal :(

Was ook aan het prutsen om de tv-out van mijn sapphire radeon 9600pro aan het werken te krijgen. Weet het niet zeker maar volgens mij heeft er even iets geknetterd.
Kort daarna kreeg ik de pc niet meer in windows...gewoon zwart scherm..
Schijven spinden wel op enzo maar geen beeld. Had toen een bios reset gedaan en toen had ik weer gewoon beeld.
Ik heb nog wel vaker geprobeerd om die tv-out aan te krijgen maar het wil maar niet lukken. Echt om *knetter* van te worden. Het enige dat op mijn tv verschijnen wil zijn zeer korte witte flitsen/balken.

Ik heb overigens ook geen aarde.

EDIT

Heb tijdens het installeren van mijn vga silencer het probleem gevonden.
Dat knetteren was niet voor niks, bij de tv-out in de buurt zit een klein schroeiplekje :( :/

[ Voor 12% gewijzigd door J0J0 op 31-08-2004 13:10 ]

specs

Pagina: 1