Windows 64-bit applicaties gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:25
Hoi allemaal.

Windows XP 64bit edition werkt perfect, maar nu nog ff 64 bits applicaties zoeken...

Alleen Internet Explorer is nu 64bits bij mij.

Het is extreem moeilijk om andere 64bit programma's te vinden.

Ik heb dit topic geopend om een lijst te verzamelen van 64bit applicaties voor de Windows XP 64bit editie voor Athlon 64 processors.

Lijst:

Internet Explorer 6.0
Outlook Express 6.0

Apps in ontwikkeling:

Deamon Tools -> http://www.daemon-tools.c...=0&postorder=asc&start=15

Verwijderd

Drivers dan?

Windows 64 voor 64bit extended systems is nog steeds preview, dus d'r zal niet zo veel zijn, waarschijnlijk. En ikzelf twijfel of een preview versie perfect kan werken.

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03 20:04
Omdat je toch vrijwel alleen 32 bits apps gebruikt en Windows dan gebruik maakt van WoW zal je aanzienlijk moeten inleveren qua snelheid. Het is op dit moment dus vrij loos om WinXP 64 bits te draaien. En je merkt er echt niets van of je IE nu in 32 of 64 bits draait.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

ik heb ook nog gezocht maar ook niks kunnen vinden (ook geen beta's of wat dan ook is er wel wat in ontwikkeling)
Ben wel benieuwt hoe lang het nog gaat duren voor dat er 64 bit software te krijgen is.
bij mij loop hij ook perfect geen enkel probleem.

ik hou het in de gaten als ik iets tegen kom dan post ik het wel hier.

[ Voor 36% gewijzigd door mad_max234 op 31-08-2004 00:17 ]

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:25
Hmmzzz,

Windows 64bit geeft toch het idee iets sneller te lopen.

Bij ie6 64bit gaat ie sneller bij paginas met extreem veel plaatjes.

Drivers gezocht? http://www.amd.com/us-en/...30_2252_875_10454,00.html

AMD heeft zelf een lijstje met (bijna) alle 64bit drivers. Ik ben benieuwd wanneer de eerste 64bit apps komen. Ik denk dat MS Office een kandidaat is om snel 64bit te worden, maar dat is natuurlijk ook maar een speculatie van mij.

DivX en Xvid werken niet bij mij onder 64bit windows, voor de rest nog niets gevonden wat langzamer of niet werkt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
over een paar jaar zijn er wel meer 64bit apps, tegen die tijd is jouw 64bit systeem allang weer obsolete

32bit was er ook al in 1985, en het duurde 10 jaar (windows 95) voordat er een semi 32bit OS was (os/2 uitgezonderd want daar kon je weinig mee)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

zwelgje schreef op 31 augustus 2004 @ 21:07:
over een paar jaar zijn er wel meer 64bit apps, tegen die tijd is jouw 64bit systeem allang weer obsolete

32bit was er ook al in 1985, en het duurde 10 jaar (windows 95) voordat er een semi 32bit OS was (os/2 uitgezonderd want daar kon je weinig mee)
Dat zal nu veel sneller gebeuren omdat de sector tegenwoordig veel groter en competatiever is.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:47
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 21:09:
[...]
Dat zal nu veel sneller gebeuren omdat de sector tegenwoordig veel groter en competatiever is.
Jah, alleen zijn er bedrijven die complete computerparken aan desktops hebben staan en die zullen voorlopig nog niet over gaan op windows 64 Bit of 64 bits processoren.

Kosten daarvoor zijn namelijk veel te hoog en de voordelen te verwaarlozen. Waarschijnlijk het zelfde probleem als in 1985.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:16

Wokschotel

Op 6 wielen

Die Nvidia Nforce-IDE-drivers zijn niet te gebruiken icm een MSI K8N Mobo. Blauwe schermen zijn gegarandeerd.

Verder weet ik van enkele audio/video-encoders die 64-bits optimized zijn, maar ik heb ze nog niet gevonden.

Verwijderd

cardinal808 schreef op 31 augustus 2004 @ 21:12:
[...]

Jah, alleen zijn er bedrijven die complete computerparken aan desktops hebben staan en die zullen voorlopig nog niet over gaan op windows 64 Bit of 64 bits processoren.

Kosten daarvoor zijn namelijk veel te hoog en de voordelen te verwaarlozen. Waarschijnlijk het zelfde probleem als in 1985.
De apps die het nodig hebben zullen heus snel geport worden naar x86-64.

Voorbeelden:

- adobe progs
- discreet progs
- MS progs
- games

Dat een prog waarbij snelheid minder belangrijk is (zoals Notepad) niet omgezet wordt naar 64-bit maakt m.i. niet zoveel uit.
Pagina: 1