Toon posts:

Werkgeheugen meer nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

kan iemand mij vertellen of de prestatie omhoog gaat als ik meer werkgeheugen in de computer doe.

daarmee bedoel ik dan qua beter laten lopen van games/ sneller verwerken van film/video/dvd bewerking

ik zal eerst even mijn pc voorstellen:

Processor: P4 3Ghz. 512 S478 800FSB
Moederboard: Asus P4C800 Deluxe
Werkgeheugen: 2X DDR 256 MB 400 Mhz pc3200 (dual channel mode) 512MB totaal
Hardisk: Sygate 120Gb 7200rpm SATA
Videokaart: MSI Nvidea GF4 TI 4800 SE

Ik heb wel wat gevonden hier maar ik snap er wijnig van:
Technische PMG FAQ - Hoeveel geheugen heb ik nodig?

hier is een screen van mijn geheugen gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://michaelk017.no-ip.com/gh/geheugen.jpg

Ik snap er niks van

heeft iemand advies voor mij

ik was met painkiller bezig derect afgesloten zodra painkiller was afgesloten
heb ik een screenshot gemaakt van taakbeheer die had ik al op de achtergrond aan it draaien om de grafiek me te pakken in de screen

Als ik explorer aflsuit en dan it spel speelt loopt het spel iets beter..

alvast ebdankt

grtz Michael

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 00:01 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 08:37
ziet er toch mooi uit van je 512mb heb je nog zon 400mb vrij? kan je toch lekker wat mee

p.s kijk naar fysiek geheugen

[ Voor 18% gewijzigd door SmoothTweaker op 30-08-2004 23:41 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08 22:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waar is je Pc op het moment dat je die plaatjes hebt gemaakt mee bezig geweest ? Het lijkt er op dat met name de processor nogal druk bezig is geweest. Het geheugen gebruik valt opzich nog wel mee, je gebruitk max 136MB tot 200MB van de 512MB.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 30-08-2004 23:43 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:35
Je hebt voldoende geheugen.
Draai eens een online virusscanner zoals http://housecall.trendmicro.com of check eens op spyware etc. met bijvoorbeeld AdAware

En over wat voor games hebben we het hier?
Oudere games a la UT of nieuwe games zoals Doom3 :+

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

vaak is het zo dat je geheugen zoals 512 mb genoeg is voor het spel, maar als je dan het spel afsluit, moet je lang wachten totdat die 512 mb weer is vrijgegeven en de normale applicaties zijn terug geswapped.

Met 1 gig kan ik nu na het afsluiten van farcry en doom3 direct weer doorgaan waar ik gebleven was, met 512 mb moest ik gewoon soms wel 20 seconden wachten na het afsluiten van een redelijk groot spel...

Daar zit het belangrijkste voordeel dus...

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

ik zou zeggen dat je niet genoeg ram hebt omdat je piek op 620 mb zit. koop je toch wat erbij...

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

yGiDoRp schreef op 30 augustus 2004 @ 23:45:
ik zou zeggen dat je niet genoeg ram hebt omdat je piek op 620 mb zit. koop je toch wat erbij...
Niet helemaal mee eens.

Hang er van af waar hij voorheen mee bezigt was, sommige spelen schoppen alles wat er uit kan er uit om zo snel mogelijk tussen de diverse levels/zones heen en weer te fietsen. Als dit echter een gevolg is van het gebruik van vast gebruikte applicaties, geef ik je helemaal gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
was vergeten te vertellen
ik was met painkiller bezig derect afgesloten zodra painkiller was afgesloten
heb ik een screenshot gemaakt van taakbeheer die had ik al op de achtergrond aan it draaien om de grafiek me te pakken in de screen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht naar een programma wat je werkgeheugen en cpu in een geschiedenis grafiek weer geeft
maar tot heden niet gevonden

dan had ik kunnen zien hoeveel die op dat moment aan %en of MB's verbruikt

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
512 mb moet zat zijn
het verschil tussen 512 en 1GB is niet erg groot.
ik heb zelf ook nog 512mb en het werkt prima.
gezien de kosten kan je je geld beter aan iets anders uitgeven

als je er 512mb bij zet (als dat kan) zal je het hooguit merken dat spellen sneller opstarten en afsluiten omdat windows niet meer naar het wissel bestand gezet hoeft te worden maar ingame zal het verschil niet te merken zijn.
als het je daarom gaat kan je beter je geld uitgeven aan een nieuwe videokaart.

het swapfile gebruik is wel wat hoog (136mb), maar dat kan goed zijn omdat painkiller nog aan het afsluiten is. hoeveel swap gebruik je net nadat windows is opgestart?

[ Voor 34% gewijzigd door Countess op 31-08-2004 00:06 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Over het algemeen helpt het de prestaties vaak als je er meer geheugen erin doet (te merken in spellen, vooral doom 3 enzow ;) ) In windows maakt het nix uit. Het ligt eraan wat je met je pc doet...en of het dan nog interessant is iets bij te kopen.

Ikzelf had ook eerst 512...na lang wikken en wegen toch 1 gig gekozen en alles liep net dat tikje soepeler en in spellen is de laadtijd stuk minder geworden.

[ Voor 25% gewijzigd door Bee.nl op 31-08-2004 00:04 ]

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:50
Waarom gaat dit topic niet dicht ???? ik had een soort zelfde ge-opend en die was na 10 minuten dicht :(
Of meten we hier met 2 maten ?

Verwijderd

Topicstarter
Quote schreef op 31 augustus 2004 @ 00:02:
Over het algemeen helpt het de prestaties vaak als je er meer geheugen erin doet (te merken in spellen, vooral doom 3 enzow ;) ) In windows maakt het nix uit. Het ligt eraan wat je met je pc doet...en of het dan nog interessant is iets bij te kopen.
wat ik met mijn pc doe

Ik doe games dvd's splitten
maar ik wou binnen kort weer beginnen met video editing home video dvd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 00:06 ]

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Dan is het zeker aan te bevelen nog wat bij te kopen. Video editting is zwaar voor de pc. (voor cpu en mem)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05

AzzKickah

06-CENSORED

RoaDHouse schreef op 31 augustus 2004 @ 00:04:
Waarom gaat dit topic niet dicht ???? ik had een soort zelfde ge-opend en die was na 10 minuten dicht :(
Of meten we hier met 2 maten ?
Waarom zou ie dicht moeten? TS is gewoon leek op dat gebied, maar maakt toch wel een goeie startpost?

Of had jij dat ook wel? * AzzKickah gaat checken... :P

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 13:56
Ik heb ook ff een screenie gemaakt van Taskmanager terwijl ik FS2004 aan het spelen was:

Afbeeldingslocatie: http://img64.exs.cx/img64/9315/Fsim2.jpg

Sorry voor het scheve knippen.

Ik heb momenteel dus 2x 256 = 512mb DDR PC2100.
Zoals je kan zien op de screenie is bij mij het totale geheugengebruik hoger dan het totale fysiek geheugen.
Dan is het dus verstandig om er een reepje bij te plaatsen zodat het totaal op 768 mb ram komt :? Graag advies want ik heb het ook nog niet helemaal door heb ik het gevoel.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Off topic: Gebruik Alt-Print Scrn (dan krijg je alleen het actieve scherm in buffer)

This footer is intentionally left blank

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

PC 2100 is redelijk traag geheugem tov je processor. Ik zou eerder dit geheugen vervangen als het je te langzaam gaat dan extra bijkopen (dan blijft het langzaam lopen). Zorg dan wel dat je PC 3200 koopt.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
IorGie schreef op 31 augustus 2004 @ 14:33:
PC 2100 is redelijk traag geheugem tov je processor. Ik zou eerder dit geheugen vervangen als het je te langzaam gaat dan extra bijkopen (dan blijft het langzaam lopen). Zorg dan wel dat je PC 3200 koopt.
:?

Volgens mij is de FSB waarop z'n cpu, geheugen en moederbord werkt 133MHz (266 DDR dus) en kunnen ze alledrie nu niet hoger tenzij je gaat overklokken. Sneller geheugen heeft, lijkt mij, dan ook geen zin aangezien z'n moederbord en cpu niet harder gaan. Correct me if i'm wrong. :)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:06
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/Fsim2.gif

Het gele gedeelte is je swap file, die gebruikt windows om bestanden te verplaatsen van je memory naar je harde schijf. (onderste balk totaal 580700 kb /1024 =567 mb)

Het rode gedeelte is je memory, je hebt tijdens FS2004 nog 60 MB ram vrij. De meeste spellen gebruiken dit, maar hebben ook ram gereserveerd.

Als ik het vergelijk met mijn computer dan valt het wel mee hoor.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/Mijncomp.gif
Nu ben ik alleen aan het interneten :P
512 MB PC 2100 vervangen door PC 3200 is echt te verwaarlozen, want het memory gebuik zal het zelfde blijven, alleen zal het memory iets sneller lopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Cardinal op 31-08-2004 14:46 ]

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Raak je je dual channel mode niet kwijt als je er een derde bijprikt? Of werkt die derde dan niet eens? Of haal ik weer eens een paar dingen door elkaar.

Wat betreft de snelheid van het geheugen, als je iets nieuws koopt kun je natuurlijk altijd het snelste nemen, maar het alleen daarvoor te vervangen lijkt me zonde van het geld.

Verwijderd

ritsjoena schreef op 31 augustus 2004 @ 14:51:
Raak je je dual channel mode niet kwijt als je er een derde bijprikt? Of werkt die derde dan niet eens? Of haal ik weer eens een paar dingen door elkaar.

Wat betreft de snelheid van het geheugen, als je iets nieuws koopt kun je natuurlijk altijd het snelste nemen, maar het alleen daarvoor te vervangen lijkt me zonde van het geld.
Kan wel met 3 stickjes ram maar dan heb je idd geen dual channel meer.
Als je gaat upgraden raad ik je aan 2x512mb 400mhz te kopen.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
zou ik ook doen, het is net zo duur, dan heb je gewoon alvast dat pc3200 voor de toekomst :).

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Thufir_Hawat schreef op 31 augustus 2004 @ 14:41:
[...]

:?

Volgens mij is de FSB waarop z'n cpu, geheugen en moederbord werkt 133MHz (266 DDR dus) en kunnen ze alledrie nu niet hoger tenzij je gaat overklokken. Sneller geheugen heeft, lijkt mij, dan ook geen zin aangezien z'n moederbord en cpu niet harder gaan. Correct me if i'm wrong. :)
P4 3Ghz 800FSB? ... die kan zeker Dual channel PC3200 ram aan nog beter, is er voor gemaakt..en zal daarmee veel sneller werken...natuurlijk... als je meer nodig geheugen nodig hebt dan maakt sneller geheugen weinig uit

[ Voor 18% gewijzigd door swampy op 31-08-2004 15:29 ]

There is no place like ::1

• Abbadon
  • Laatst online: 17:20
TS, interessanter is te weten wat het geheugengebruik is tijdens die rechte lijn, nét voordat je het spel afsluit en het zaakje terugloopt naar 136GB. Als die lange lijn voor 620MB staat, gewoon ram bijprikken :)

Het advies om sneller geheugen te plaatsen snijdt geen hout: te weinig ram is te weinig ram, hoe snel het ook is.

Cardinal808, dat gele gedeelte staat niet voor je swap file maar voor het virtuele geheugengebruik ('wisselbestand' is een door MS erg ongelukkig gekozen term in dit verband). Je virtuele geheugengebruik omvat het geheel aan gebruikte adressen en bevindt zich in zowel het fysieke geheugen als de pagefile. In jouw voorbeeldgeval wordt er 567MB gebruikt, dus heb je met 512MB fysiek geheugen in feite te weinig.

Oh en RoaDHouse, anders ga je even de Calimero uithangen 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 15:02:
[...]

Kan wel met 3 stickjes ram maar dan heb je idd geen dual channel meer.
Als je gaat upgraden raad ik je aan 2x512mb 400mhz te kopen.
Dit is echt onzin!!! Je kan prima Dual Channel laten werken. Zorg en dan voor dat je twee reepjes 256 op het ene kanaal ziiten en je reepje 512 MB op het andere!!! Je hebt dan twee kanalen met elke 512 MB MEM

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Wel grotere kans op complicaties. * Zeggen de mobo fabrikanten zelf

Verwijderd

Topicstarter
Pakjebakmeel schreef op 31 augustus 2004 @ 16:08:
Wel grotere kans op complicaties. * Zeggen de mobo fabrikanten zelf
op wie basseer je dat?

op de 3 staafjes of 2x256 en 2 x 512???

grtz

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
swampy schreef op 31 augustus 2004 @ 15:28:
[...]

P4 3Ghz 800FSB? ... die kan zeker Dual channel PC3200 ram aan nog beter, is er voor gemaakt..en zal daarmee veel sneller werken...natuurlijk... als je meer nodig geheugen nodig hebt dan maakt sneller geheugen weinig uit
Ik reageerde op IorGie, die op zijn beurt volgens mij weer reageerde op dimitio. De topicstarter heeft al PC3200 geheugen, dus daar kan die PC2100 niet vandaan komen, lijkt mij. :)

Verwijderd

Voordat je gaat bijprikken; er zijn nog wat optimalisaties die je kunt doen aan windows. Windows in nl. niet bepaald zorgvuldig waar het gaat om geheugengebruik.

Ik heb ff gezocht;
In dit topic ([rml]OneOfBorg in "[ XP] Veel RAM: wel of geen pagefile?"[/rml]) staan de meeste van die optimalisaties.

Het topic zelf is niet persé relevant, maar het gaat om de opties die erin worden vermeld (zoals AlwaysUnloadDLL=1 en voor jouw het meest handige: ConservativeSwapFileUsage=1, maar lees het maar).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 18:54 ]

• Voutloos
  • Niet online
AJ1815 schreef op 31 augustus 2004 @ 15:43:
[...]

Dit is echt onzin!!! Je kan prima Dual Channel laten werken. Zorg en dan voor dat je twee reepjes 256 op het ene kanaal ziiten en je reepje 512 MB op het andere!!! Je hebt dan twee kanalen met elke 512 MB MEM
Er worden hier een aantal specs en vragen door elkaar gehaald. Ook in een aantal andere posts praat men volledig langs elkaar heen.

Daarom is het wel handig om stellingen als deze te onderbouwen. De stelling in de quote gaat niet op voor de TS, een P4C800 (en elk i865/i875 bord) heeft nooit dual channel wanneer er 3 reepjes zijn (ook niet als de 3e net zo groot is als het 1e paar samen).
Wel kan je een paar erbij zetten en dual channel behouden (geeft zelfs een marginale extra snelheidswinst tov 1 paar blijkt uit benchmarks).
De stelling gaat wel half op bij een NForce2 bord (maar die heeft de TS niet :P ), deze kan het eerste paar nog steeds dual channel benaderen als er een derde reep bij komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 31-08-2004 18:55 ]

{signature}

• Lief Adje
  • Laatst online: 17:12

Lief Adje

Love is in the air

Abbadon schreef op 31 augustus 2004 @ 15:38:
TS, interessanter is te weten wat het geheugengebruik is tijdens die rechte lijn, nét voordat je het spel afsluit en het zaakje terugloopt naar 136GB. Als die lange lijn voor 620MB staat, gewoon ram bijprikken :)

Het advies om sneller geheugen te plaatsen snijdt geen hout: te weinig ram is te weinig ram, hoe snel het ook is.

Cardinal808, dat gele gedeelte staat niet voor je swap file maar voor het virtuele geheugengebruik ('wisselbestand' is een door MS erg ongelukkig gekozen term in dit verband). Je virtuele geheugengebruik omvat het geheel aan gebruikte adressen en bevindt zich in zowel het fysieke geheugen als de pagefile. In jouw voorbeeldgeval wordt er 567MB gebruikt, dus heb je met 512MB fysiek geheugen in feite te weinig.

Oh en RoaDHouse, anders ga je even de Calimero uithangen 8)7
wow 136GB geheugen :P

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 13:56
Abbadon schreef op 31 augustus 2004 @ 15:38:
Das duidelijk, dan ga ik er nog een plankje van 256 bijkopen :)
(let op: ik ben dus niet de TS :P )

Verwijderd

<offtopic>ik weet dat de TS PC3200 geheugen heeft maar wou toch even melden dat je het verschil met PC2100 geheugen WEL merkt als je processor (zoals in dit geval) een FSB van 200 (800QDR) heeft: bij PC2100 (533QDR) moet de processor namelijk steeds w88 totdat het geheugen weer "tijd" heeft om de rest van de opdr88 in te laden / door te geven aan de processor dus idle't je processor op dat moment (wat logischerwijs een hoop performance kost). Het omgekeerde is ook waar nl.: als je een FSB533 met PC3200 gebruikt, zit het geheugen uit zijn neus te vreten totdat de processor weer opdr88 vraagt (tenzij je je FSB ver genoeg OC'ed that is)</offtopic>

extra geheugen helpt idd vooral bij het laden van programma's/games etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 02:41 ]

Verwijderd

Bij een gigabyte ga-8knxp kan je wel rare combi's maken
daar heb je 6 ddr400 slots waarvan 2 paars en 4 oranje
de 4 oranje zijn eigenlijk 2 channels
dus als je 1 paarse pakt met 512mb en de oranje met elk 256 heb je 2x512 dual channel

• krflyer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11-2024
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 23:54:
Ik heb al gezocht naar een programma wat je werkgeheugen en cpu in een geschiedenis grafiek weer geeft
maar tot heden niet gevonden

dan had ik kunnen zien hoeveel die op dat moment aan %en of MB's verbruikt
Perfmon stelt je in staat data te capturen en later grafisch weer te geven. Is gewoon deel van Windows.

• Abbadon
  • Laatst online: 17:20
Idd, is gewoon een standaard eigenschap van Windows. Rechtsklik op My Computer -> Manage -> Performance Logs & Alerts (heb nu toevallig een Engelse XP versie hier voor me). Daar kun je ook counterlogs samenstellen (b.v. geheugen en cpu gebruik bijhouden).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 11:07:
Bij een gigabyte ga-8knxp kan je wel rare combi's maken
daar heb je 6 ddr400 slots waarvan 2 paars en 4 oranje
de 4 oranje zijn eigenlijk 2 channels
dus als je 1 paarse pakt met 512mb en de oranje met elk 256 heb je 2x512 dual channel
offtopic:
Dat is niet waar. Dit bord draait ook nooit in dual channel met een oneven aantal reepjes. Wel kan hij dual channel met 1,2 of 3 paren aan, waarbij bij 3 paren gelet moet worden op de opbouw van de modules.
(blz 15-16 van de Engelse manual)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb nog iets meer info wat ik gebruik ik ben nu bezig met dvdmaestro

ik heb de volgende screenies gemaakt

deze is tijdens het laden van beeld en geluid:

hij had even eenpiekje maar gemiddeld was er 33000 beschikbaar
Afbeeldingslocatie: http://michaelk017.no-ip.com/geheugen/2680.jpg

en deze toen die net klaar was:
Afbeeldingslocatie: http://michaelk017.no-ip.com/geheugen/43316.jpg

na enkele minuten rond de 73000

ik wil mijn dual channel wel behouden dus 2 er bij indoen

2x512 400mhz pc3200 in de blauwe sleuven en dan die 2x256 400mhz pc3200 naar de zwarte sleuven zetten

of zou ik voldoende hebben om 2x256 400mhz pc3200 er bij in te steken

is er nog verschil in merken van de zelfde types met snelheiden ofzo?

groeten

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mja, zelf had ik hiervoor 133MHz SDRam in m'n PC zitten, nu heb ik DDR. Het enige performance verschil wat ik merk, komt door de hoeveelheid van het geheugen (van 384MB naar 1GB). Het is wel zo dat ik nu m'n geheugen mee kan nemen naar een eventuele mobo upgrade. :)

1GB geheugen is ruim en wordt door mij niet snel gebruikt, Toch heb ik er geen spijt van. Momenteel doe ik niet veel bijzonders en heb ik mijn gebruikelijke Windows programma's open staan: 507MB geheugen wordt gebruikt. Als ik nu een geheugenintensieve taak ernaast start zal ik ontzettend gaan swappen als ik 512MB geheugen had, nu kan ik het hebben. Een overschot aan geheugen is gewoon lekker, misschien nu nog een luxe. :). Ik neem aan dat je je PC nog wel een paar jaartjes houden wilt, over een tijdje zal 1GB echt niet meer 'veel' zijn, maar 512MB gewoon weinig.

[ Voor 8% gewijzigd door kamerplant op 01-09-2004 20:43 ]

🌞🍃

Verwijderd

Je moet inderdaad ook bij een 8knxp in paren plaatsen
maar de 2 ornaje banken zijn 1 channel dus 2x256 in de oranje en 1van 512mb in de paarse is dus een paar dus in dual channel

• Voutloos
  • Niet online
offtopic:
LanVlam, dat is gewoon niet waar. Bank 1,2,3 en bank 4,5,6 vormen een channel. De oranje sloten 1 en 4 zijn dus juist niet 1 channel. Ik refereerde reeds aan de manual ( screenshot ).
Dit is verder offtopic, ik wou alleen een onjuiste stelling ontkrachtigen, tik me maar aan via IRC als je bewijzen hebt.
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 20:28:
ik wil mijn dual channel wel behouden dus 2 er bij indoen

2x512 400mhz pc3200 in de blauwe sleuven en dan die 2x256 400mhz pc3200 naar de zwarte sleuven zetten

of zou ik voldoende hebben om 2x256 400mhz pc3200 er bij in te steken

is er nog verschil in merken van de zelfde types met snelheiden ofzo?

groeten
Het programma dat tijdens deze nieuwe screenshots draait, heeft geen baat bij extra ram, het geen je zelf al aangaf.

Bij je overige screenshots blijkt dat een beetje extra geheugen wel welkom is; op deze plaatjes staat een limiet die boven je hoeveelheid RAM zit -> dus wordt je hdd gebruikt.

Als je snellere reepjes erbij prikt, gaan deze op de snelheid van je huidige reepjes draaien. Wat betreft de keuze 2x 256 of 2x 512 mb erbij: 2x 256 lijkt voldoende voor je huidige gebruik, maar dan zitten wel je banken vol. Als het binnen je budget past en in de toekomst de zwaarste programma's wil blijven draaien is de 2x 512 mb een optie,
Maar dit is een persoonlijke, budget gebonden afweging, die je alleen zelf kan maken. :)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
bedankt alleen voor jullie reactie

nou ik heb nu 2 x 256MB 400Mhz PC3200 gekocht

maar nu de volgende probleem:

ik druk ze er bij in start de computer op maar er staat bij opstarten

DDR memory on 320 Mhz totaal 1024MB
Hoort dit niet 400 Mhz te zijn??

FF op een rijtje zetten:

Oud - WG 2 x 256MB 400Mhz PC3200
Niew- WG 2 x 256MB 400Mhz PC3200

Als ik alleen mijn ouwe er in doe op dual channel dan staat er wel 400 Mhz
en als ik de ouwe er uit haal en alleen de niewuen er in doe dan is het ook 400 Mhz

Alleen als ik ze alle 4 er in druk dan heb ik geen 400 mhz maar 320Mhz

Of hoort dit zo?

Grtz

edit:

Dit is waarschijnlijk it probleem van 2 verschillende merken

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 11:55 ]

Pagina: 1