oude en nieuwe dvdbrander branden niet meer

Pagina: 1
Acties:

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een NEC 2510 gekocht, omdat mijn oude brander (pioneer 105) er mee is gestopt.
Aangezien ik er ongeveer 800 dvd's mee heb gebrand dacht ik dus dat die echt op was. Het lezen deed die wel nog.

Maargoed, vandaag even naar de paradigit gegaan want daar was de NEC 2510 in de aanbieiding, dus halen we die maar.
Ding ingebouwd en hoppa meteen een goede dvd, de volgende dvd ook goed.
De volgende dvd PRECIES hetzelfde probleem.
Bij het inlezen kapt die al ermee.
Dit geeft dus aan dat mn pioneer niet kapot is, dat er dus iets anders mis is.

Ik heb mn computer vorige week geformateerd omdat er nogal wat zooi opzat (spyware en zo), dus dat leek me het beste.
ik heb met mn pioneer nog iets van 10 dvd's gebrand schat ik en toen begon deze met het probleem.
Voor de NEC 2510 heb ik uiteraard geen drivers of iets geinstalleerd. Gewoon erin gezet en mn computer ziet hem meteen en geen conflicten. Ik draai windows 2000 op deze computer.

Wat zou het probleem kunnen zijn met zoiets. Ik heb werkelijk GEEN idee. Search leverde mij geen oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door stin op 30-08-2004 23:35 ]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Klinkt als een slechte kabel? Heb je toevallig nog een nieuwe of andere IDE kabel liggen, en zit ie nog goed vast?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• stin
  • Niet online
Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Ga even zoeken naar een andere ide kabel.

Weet iemand toevallig ook een programma waarmee je kan zien welk type moederbord je hebt. Ik weet dus niet meer precies wat voor eent type ik heb en wil kijken of de drivers wat ik daarvoor geinstalleerd zijn wel goed zijn.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Bios string opschrijven en door google heem pleuren :)

Staat je brander op PIO of op Udma :?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• stin
  • Niet online
Alles staat op Dma indien beschikbaar.

Is dit trouwens oke?

Ik weet dat ik een MSI k7t turbo heb, maar daar heb je ook weer verschillende versies in dacht ik. Moet even weten precies welke.
Heb net even gekeken op mobo zelf maar kon niks vinden.

edit:

heb het met Sisoftware sandra gevonden. Ga even andere drivers pakken.

edit2: heb de ide kabels omgewisseld. Heb ik mn brander eerst op slave gezet, aangezien de IDE kabel iets te kort was. Dit werkte niet dus heb ik heb vervolgens op cable select gezet. Toen zag die de brander wel weer gewoon.

Ik heb nu weer een dvd gebrand en die is weer goed. Ik ga nog even doorbranden en kijken of die dadelijk weer een fout geeft.

Bedankt voor de hulp alvast.

[ Voor 57% gewijzigd door stin op 31-08-2004 03:04 ]

• stin
  • Niet online
Ik heb vandaag weer mn oude pioneer erin gezet. eerste dvd mislukte.
Ik heb de brander weer op master gezet. En daar lukte wel een dvd mee. Dvd nr. 2 ging weer fout.

De brander is dus niet kapot. Maar ik zou echt NIET weten waar het aan ligt dat hij ene keer wel doet en de andere keer niet.

Iemand enig idee?

• stin
  • Niet online
Computer geformateerd. Xp professional erop gezet.
Nieuwe IDE kabel gehaald. Brander op master gezet.

1ste dvd lukt.
2de dvd begint die weer niet met branden.

Snap er echt werkelijk niks meer van, waar dit aan kan liggen.
Dvd branders werken dus allebei voor de volle 100%

Verwijderd

Frik schreef op 31 augustus 2004 @ 21:25:
Computer geformateerd. Xp professional erop gezet.
Nieuwe IDE kabel gehaald. Brander op master gezet.

1ste dvd lukt.
2de dvd begint die weer niet met branden.

Snap er echt werkelijk niks meer van, waar dit aan kan liggen.
Dvd branders werken dus allebei voor de volle 100%
Als je problemen hebt met het branden dan moet je bepaalde dingen even gaan uitsluiten.
Probeer het eerst softwarematig op te lossen en brand eens op andere media, en probeer eens een andere versie van bv Norton en gebruik DVD Decrypter een keer. Kijk ook even wat je processorload is (of die niet constant op 100% staat). Lukt het hiermee niet ga dan eens kijken of je je brander wel op dma hebt staan ipv pio en kijk of je windows niet verrot is met bv norton systemworks. Ook is het dikwijls zo dat je de firmware moet updaten van je brander.
Hardwarematig kan je iid kijken naar je ide kabels en als deze goed zijn dan kan je je ide poorten eens een keer verwijderen en opnieuw laten herkennen door windows of je kijkt of er een update voor je moederbord is. Verder zet ik zelf de brander en lezer altijd op dezelfde ide poort omdat ze dan allebei op dezelfde snelheid draaien, het kan zijn dat je dan even moet spelen met master en slave.
En je moet er natuurlijk wel zeker van zijn dat er niet nog ergens een virusje genesteld zit.
Is het dan nog niks waard dan gooi het hele spul maar weg en zal ik je een prijsopgave doen voor een nieuwe....hahaha :) :)

p.s je brander moet echt wel 800 dvd's aan kunnen hoor.

Verwijderd

Welke media brand je ?

Ik brand altijd de platinums op de nec branders en op de pioneer A07.
Prijs kwaliteit is dit een van de betere vind ik persoonlijk.
Pagina: 1