[Showcase] Volvo V40

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:32

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Ik heb sins 2 maanden voor het eerst een digitale camera gekocht een Canon S1 IS. Ben er achter gekomen dat ik fotograveren wel leuk vindt. En heb maar eens besloten om wat foto's van me nieuwe auto te maken.

En hier is het resultaat.

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mkl/show/1.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mkl/show/2.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mkl/show/3.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mkl/show/4.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mkl/show/5.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mkl/show/6.jpg

Ik wil graag van me fouten leren dus geef maar commentaar wat ik de volgende keer beter zou kunnen doen.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
laatste is mooi maar let goed op de belichting, op de laatste foto vind ik de achtergrond wat overbelicht. misschien even fotosoepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bij foto 1 en 2 zie je meer band dan wiel, het is naar mijn mening mooier als je de wielen de andere kant had opgedraaid zodat je de velg ziet.

Voor de rest ziet de gele rakker er goed uit :P

[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 30-08-2004 23:15 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
Ik zie een paar foto's met veel felle stukken en onderbelichte details. Let vooral op die belichting, zoals Techknow ook al zegt. Kies liever voor een spotmeting op een bepaald deel of zo. Je kunt beter een keuze maken voor één deel en het andere met opzet dan over- of onderbelichten. Dan is in ieder geval één van de twee zichtbaar. Ik zou dan een spotmeting op de bumper en de rest maar iets lichter laten worden.
Homedisc schreef op 30 augustus 2004 @ 23:15:
Bij foto 1 en 2 zie je meer band dan wiel, het is naar mijn mening mooier als je de wielen de andere kant had opgedraaid zodat je de velg ziet.
Op zich heb je gelijk, maar op deze manier komt de auto wel meer 'naar je toe', heb ik het idee... Het zit tussen de oren, ik weet het, maar zo komt het op mij wel over.

[ Voor 35% gewijzigd door dreamscape op 30-08-2004 23:20 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwaar offtopic, maar heb je die R in de grille er zelf in geknutseld?

Mooie auto hoor! Ik denk dat ik zelf nog voor witte sidemarkers had gekozen en 16" BBS Crater velgen. Hoe zwaar is de V40 gemotoriseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 23:21:
Zwaar offtopic, maar heb je die R in de grille er zelf in geknutseld?

Mooie auto hoor! Ik denk dat ik zelf nog voor witte sidemarkers had gekozen en 16" BBS Crater velgen. Hoe zwaar is de V40 gemotoriseerd?
offtopic:
Ja grill en logo heb ik er zelf opgezet. (vondt dat mooier staan dan een MS desgin grill en volvo heeft voor de rest geen sport logo dus dan maar de R)
Witte sidemarkers staan al in bestellen. en er komen 17 of 18inch wielen onder. motorisch is het nog een standaard 1.8 sport 125pk zit al een K&N lucht filter op en binnen paar maanden komt er een custom uitlaat systeem zonder kat + chippen meer doe ik er nog niet aan want in de toekomst moet een een T4 blok in komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Angel op 30-08-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Homedisc schreef op 30 augustus 2004 @ 23:15:

Voor de rest ziet de gele rakker er goed uit :P
Ja de wielen op Foto 1 en 2 staan zeker niet goed komt omdat ik eerst van de zijkant foto's had gemaakt maar die waren helemaal niet zo mooi uitgepakt.
Over 4 weken zal ik nieuwe maken als hij van de spuiter afkomt. met de wielen wel goed gedraaid :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
dreamscape schreef op 30 augustus 2004 @ 23:19:
Ik zie een paar foto's met veel felle stukken en onderbelichte details. Let vooral op die belichting, zoals Techknow ook al zegt. Kies liever voor een spotmeting op een bepaald deel of zo. Je kunt beter een keuze maken voor één deel en het andere met opzet dan over- of onderbelichten. Dan is in ieder geval één van de twee zichtbaar. Ik zou dan een spotmeting op de bumper en de rest maar iets lichter laten worden.
Durf het bijna niet te vragen maar weet jij waar ik wat meer info kan vinden over de verschillende manieren van belichting wat is B.v. spotmeting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:28
Dark Angel schreef op 31 augustus 2004 @ 14:58:
[...]

Durf het bijna niet te vragen maar weet jij waar ik wat meer info kan vinden over de verschillende manieren van belichting wat is B.v. spotmeting?
Dat soort vragen zijn perfect te googelen ;)

Bij 3 vind ik het echt onwijs jammer dat de 'skyline' van die haven er niet op hebt, dat had de foto imo veel sterker gemaakt.

Voor de rest vind ik alleen 5 wel aardig, maar ik ben ook niet zo'n auto liefhebber... Wie weet speelt dat mee. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Charly op 31-08-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Nummerplaten wegsoepen?

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Kijk eens in je omgeving of je een boek kan vinden van Dick Boer (uit 1977 doch leerzaam). Bij Boekenvoordeel verkopen ze ook genoeg goedkope boeken die met voorbeelden helpen inzicht te krijgen in de fotografie.

Maar wat vooral de clou van fotograferen is: Veel doen.

Verder zijn het leuke kiekjes van een auto, maar kunst voor compositie komt met de tijd wel.

edit:

Gegevens van het boek, meestal rond de 5 euro)
Het fotoboek; successen met uw camera. Amsterdam/Brussel, 1978 Focus-Elsevier. 17e druk, zwart-wit- en kleurenfoto's

[ Voor 20% gewijzigd door Ursamajor op 31-08-2004 15:34 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve bij 2 en 3 zijn de reflectie smateloos irritant, probeer eens een pola-filtert. 2 is eigenlijk een foto die niet hiertussen hoort deze springt eruit (positief gezien), lekkere kleuren ook bij 2, wat ik dan weer bij 3 en 6 mis. Je achtegronden zijn ook wat onrustig, probeer een wat rustigere achtegrond te kiezen zoals bij 2 (groen grasveld of een blauwe lucht).

ZOals deze bijvoorbeeld (is mijn car trouwens ;))
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/j.oorthuis2/Auto/DSCF2946.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Angel schreef op 30 augustus 2004 @ 23:25:
[...]

offtopic:
Ja grill en logo heb ik er zelf opgezet. (vondt dat mooier staan dan een MS desgin grill en volvo heeft voor de rest geen sport logo dus dan maar de R)
Witte sidemarkers staan al in bestellen. en er komen 17 of 18inch wielen onder. motorisch is het nog een standaard 1.8 sport 125pk zit al een K&N lucht filter op en binnen paar maanden komt er een custom uitlaat systeem zonder kat + chippen meer doe ik er nog niet aan want in de toekomst moet een een T4 blok in komen.
offtopic:
17 inch velgen zijn wel mooi, mits ze strak zijn. 18 inch vind ik overdone op een S/V40. Maar je wilt een standaard 1.8 laten chippen? Zoveel is daar niet uit te halen hoor... Dan kun je beter meteen een 2.0t of T4 blok kopen. (Is het overigens niet veel goedkoper om de auto in te ruilen ipv het blok te vervangen? Niet alleen het blok maakt het verschil bij een T4...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
Dark Angel schreef op 31 augustus 2004 @ 14:58:
[...]

Spotmeting moet je kunnen vinden in de handleiding van je camera. Dan meet hij het licht in het midden, of op een andere zelf te bepalen positie.

Nu ik je foto's op een andere - lichtere - monitor zie, valt het wel mee met die donkere stukken... Maar ik weet niet op welke van de twee monitoren de gamma nou zo ontzettend verkeerd staat.

Moet ik eerst maar eens uitzoeken voordat ik andermans foto's te donker ga noemen :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 17:09:
[...]

offtopic:
17 inch velgen zijn wel mooi, mits ze strak zijn. 18 inch vind ik overdone op een S/V40. Maar je wilt een standaard 1.8 laten chippen? Zoveel is daar niet uit te halen hoor... Dan kun je beter meteen een 2.0t of T4 blok kopen. (Is het overigens niet veel goedkoper om de auto in te ruilen ipv het blok te vervangen? Niet alleen het blok maakt het verschil bij een T4...)
offtopic:
18 is zeker nog wel te doen hoor rijden er genoeg rond.
En Chippen vindt ik persoonlijk nog wel te doen 399,- dan heb je tussen de 135 en 140 pk. en Ruilen is zeker geen opties deze auto is nog te veel waard T4 blok is stukken goedkoper en (kwa wegliggen is hij nu ongeveer gelijk aan een T4 ligt het zelfde sport onderstel met demper en veren onder.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Ursamajor schreef op 31 augustus 2004 @ 15:25:
Kijk eens in je omgeving of je een boek kan vinden van Dick Boer (uit 1977 doch leerzaam). Bij Boekenvoordeel verkopen ze ook genoeg goedkope boeken die met voorbeelden helpen inzicht te krijgen in de fotografie.

Maar wat vooral de clou van fotograferen is: Veel doen.

Verder zijn het leuke kiekjes van een auto, maar kunst voor compositie komt met de tijd wel.

edit:

Gegevens van het boek, meestal rond de 5 euro)
Het fotoboek; successen met uw camera. Amsterdam/Brussel, 1978 Focus-Elsevier. 17e druk, zwart-wit- en kleurenfoto's
Zo gouw ik weer een tijd heb zal ik opzoek gaan naar dat boek.
In iedergeval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Charly schreef op 31 augustus 2004 @ 15:03:
[...]

Dat soort vragen zijn perfect te googelen ;)

Bij 3 vind ik het echt onwijs jammer dat de 'skyline' van die haven er niet op hebt, dat had de foto imo veel sterker gemaakt.

Voor de rest vind ik alleen 5 wel aardig, maar ik ben ook niet zo'n auto liefhebber... Wie weet speelt dat mee. :)
Die skyline wordt verpest door een baggerschip wat aan de kop van de haven lag.
Anders had ik de autos wel 20meter verder neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00

Wok

Dakloos...

Het meeste is al gezegd, maar ik doe ook even een duit in het zakje ;)

Over het algemeen zijn het mooite foto's, zeker voor iemand die zijn eerste stappen in de (digitale) fotografie zet (mijn eerste foto's waren in ieder geval een stuk beroerder en het is nog steeds niet echt wat :P ).

Twee punten die al zijn aangehaald: probeer wat te spelen met de belichting en/of filters. Ik ben het met Opgezetfan eens dat in veel foto's de reflecties (te) prominent aanwezig zijn.

Foto nummer 3 vind ik erg flets. Zal misschien ook wel komen door de weersomstandigheden :? Het valt extra op, omdat de overige foto's relatief kleurrijk zijn.

Laatste opmerking, maar dat is persoonlijke smaak: het kader had wat discreter gemogen. Het leidt (mij) teveel af.

Maar over het algemeen: mooie foto's. :) Ik doe het je (nog) niet na ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Wok schreef op 31 augustus 2004 @ 21:58:
Het meeste is al gezegd, maar ik doe ook even een duit in het zakje ;)

Over het algemeen zijn het mooite foto's, zeker voor iemand die zijn eerste stappen in de (digitale) fotografie zet (mijn eerste foto's waren in ieder geval een stuk beroerder en het is nog steeds niet echt wat :P ).

Twee punten die al zijn aangehaald: probeer wat te spelen met de belichting en/of filters. Ik ben het met Opgezetfan eens dat in veel foto's de reflecties (te) prominent aanwezig zijn.

Foto nummer 3 vind ik erg flets. Zal misschien ook wel komen door de weersomstandigheden :? Het valt extra op, omdat de overige foto's relatief kleurrijk zijn.

Laatste opmerking, maar dat is persoonlijke smaak: het kader had wat discreter gemogen. Het leidt (mij) teveel af.

Maar over het algemeen: mooie foto's. :) Ik doe het je (nog) niet na ;)
Was ik helemaal vergeten te vermelden Foto 3 is niet gemaakt met me Canon S1 IS maar met een FujiFilm FinePix S602 Zoom. Denk zelf dat daar de kleur verschil door komt.

Hoe ik filter moet gebruiken bij deze camera ik zou een adaptor kunnen kopen maar die wordt niet verkocht door Canon zelf zo gouw ik dat weet zal ik eens kijken voor een filter.

Ieder geval bedankt voor de info.

Pagina: 1