Toon posts:

postfix verstuurt geen mail

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb postfix geinstalleerd op mijn linux server, maar telkens als ik mail verstuur naar andere servers blijven ze in de queue staan met de melding dat de connectie geweigerd is. Binnen het netwerk werkt alles wel goed en de server ontvangt ook mails zonder problemen.

Weet iemand mischien wat ik over het hoofd heb gezien waardoor dit veroorzaakt kan worden?

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Kun je misschien een stukje van die logfile en je main.cf posten?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:50
Welke provider heb je? Sommige providers blokeren port 25. Ook als je een dynamisch IP hebt zijn er veel servers die je mail weigeren. In beide gevallen is er maar een oplossing en dat is de smarthost (bijvoorbeeld relayhost = mail-out.telenet.be) te gebruiken.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:29
Jelmer schreef op 30 augustus 2004 @ 22:02:
Welke provider heb je? Sommige providers blokeren port 25. Ook als je een dynamisch IP hebt zijn er veel servers die je mail weigeren. In beide gevallen is er maar een oplossing en dat is de smarthost (bijvoorbeeld relayhost = mail-out.telenet.be) te gebruiken.
En dan nog kan je geen mail ontvangen op poort 25 en is je mailserver useless.. enige dat dan nog helpt is een relay host zelf opzetten op een freedns geval die een poort redirect

voorbeeld: mailbnc.freedns.net poort 25 forward naar jouwserver.ip:2819

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

razorhead schreef op 30 augustus 2004 @ 22:04:
[...]

... en is je mailserver useless..
Niet elke mail server hoeft mail te ontvangen.

• Jelmer
Dan is ie zeker nog niet useless hoor. Groot voordeel is namelijk dat je mail client de mail meteen in de queue kan pompen ipv zelf m naar je provider te uploaden. Daarnaast is het met planet zo dat ze automatisch kunnen relayen als je jezelf als primary MX record zet en de relay server van planet als secondary MX.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn provider is xs4all

connect to hotmail.com[64.4.32.7]: Connection timed out
connect to xs4all.nl[194.109.21.2]: Connection refused

• Jelmer
moet je ook wel de juiste relay instellen... Die je nu hebt is een shell machine (en die heeft niets op poort 25 draaien)..
smtp.xs4all (194.109.6.51) is de juiste.

[ Voor 15% gewijzigd door Jelmer op 30-08-2004 22:35 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tjah, verbinding maken naar een willekeurige machine van xs4all werkt niet natuurlijk. We verwachten hier wel enig niveau en eigen onderzoek, basisniveau foutmelding interpreteren zegmaar. Als die machine roept "connection refused" moet je je natuurlijk afvragen of "xs4all.nl" wel de machine is die mail afhandelt, nee dus, lijkt me logisch ook.
Lees ook NOS policy - updated 01/04/03 even :)

[ Voor 67% gewijzigd door blaataaps op 30-08-2004 22:38 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.