Toon posts:

Ati 9600 tv-out resolutie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleempje met mijn tv-out, ati radeon 9600SE
ik gebruik een lcd-scherm op 1280x1024 en wanneer ik dan naast de lcd ook de tv aan zet dan is het beeld te groot voor het scherm.

Het is dus zo dat ik het beeld kan verschuiven binnen het venster van mijn tv. beel dis dubbel zo groot.

Het vreemde is dat wanner ik de hoofdmonitor, de lcd, op 1024x768 zet. dan is de tv wel goed, echter wel 800x600 maar dat is altijd geloof ik.

Vind t lastig om m steeds op 1024 te moeten zetten, kan dit makkelijker, heeft iemand mischien toch een alternatief tv-tool the zoals bij nvidia?

weet iemand een oplossing?

Verder kan ik maar op een monitor mediaplayer bekijken. Het rare is dat hij wel gewoon draait op de lcd maar dan heb ik op de tv allen zwart in het mediaplayer vemster. In de opties van het ati menu kan ik dan wel switchen naar de tv, maar dan zie ik op de lcd geen beeld in de mediaplayer.

Is dit normaal

Verwijderd

Hmmm, je moet weten dat ik vermoed dat je projector sowieso gevoed moet worden met een PAL 720x576 signaal. Dwz dat die 1280x1024 omgerekend moet worden naar die lage PAL resolutie 720x576.
Een heel bekend probleem bij NVIDIA zijn de zwarte randen, die simpelweg opgelost kunnen worden door bij NVIDIA de resolutie op 720x576 te zetten.
(soms 768x576)
Het is dus gewoon zo dat die 1280x1024 afgebeeld op een resolutie van 720x576 zo'n slecht beeld zou geven dat er sprake is van automatisch pannen, dwz op de tv uitgang word de muis gevolgd en een virtueel 'window' zichtbaar op de tvuitgang op de 1280x1024 VGA-desktop heeft dan een omvang van 720x576.
Kortom, er is geen oplossing zoals jij die zou willen, je moet dan wel je tv uitgang als secundaire bureaublad instellen.
Je hebt verder een overlay probleem dat je op kan lossen door je tv uitgang als primair beeldscherm te maken. Dat voorkomt echt alle problemen. Ook bij nvidia doe ik dat altijd, de tv als primair maken zolang ik die tv gebruik.
Hier komt een soort oplossing vallen, maak je tv uitgang primair en de VGA-monitor word dan autom. secundair. Zodra je de VGA-monitor weer primair maakt zal de monitor zijn VGA-1280x1024 resolutie weer aannemen.
Schakel niet tussen resoluties maar tussen primair en secundair nadat je de tv eerst op 720x576 hebt gezet... Laat me weten als je niet begrijpt wat ik bedoel met primair en secundair schakelen. Het is namelijk zo dat overlays die gebruikt worden bij videoweergave zoals VMR9 overlays deze overlays alleen zichtbaar zijn op de primaire VGA-monitor.
PS het is normaal bij jouw instellingen, ik heb ook een 9600xt, en een nvidia ook nog is...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 22:06 ]