Msn Messenger 6.2 crasht bij opstarten audio of webcam.

Pagina: 1
Acties:

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:49

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Hoi iederdeen.

Sinds kort is er bij mij een vreemd probleem ontstaan. Ik heb een Logitech Quickcam zoom en een Logitech USB2 headset. Dit heeft altijd perfect gewerkt met msn messenger 6.2, maar sinds kort is het probleem dat wanneer ik op de knop webcam of audio klik msn crasht.

Wat heb ik al geprobeerd?
1. Msn deinstalleren, registerkeys verwijderen, rebooten en msn opnieuw installeren-->geen oplossing,
2. Drivers van logitech webcam deinstalleren en laten werken op standaard windows xp drivers-->geen oplossing.
3. Het gaat hier om een windows xp sp2 setup. Alle updates geinstalleerd-->geen oplossing.
4. Firewall geeft msn volledige vrijheid.

Ik heb de search gebruikt en daarmee ook mensen gevonden die ook dit probleem hadden alleen dateerd dat topic van 2003 en is er ook geen oplossing gekomen.

En ja, ik weet ook wel dat een nieuwe installatie dit probleem verhelpt, maar dat is de makkelijkste uitweg. Ik wil niet voor ieder klein ding opnieuw gaan installeren.

Wie o wie kan me helpen.

Owja, ik heb ook de nieuwste msn plus geinstalleerd staan.
Ik weet wel van die msn vervangers, zoals trillian of cu2 etc. maar ik wil liever msn blijven gebruiken.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dat kwam omdat ik een extra usb hub in gebruik had en als ik die tegelijk met m'n on-board usb gebruikte kreeg ik crashes... Maar dat is bij jou waarschijnlijk niet 't probleem?

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
nee denk het niet. Ik heb m'n webcam wel aangesloten op een usb2.0 hub, die weer op m'n usb2.0 poort op m'n mobo zit, maar zo heeft het altijd gewerkt.

Ik heb trouwens de nieuwste chipset drivers geinstalleerd, 'k heb een nforce 2 ultra 400 chipset.

• Wussie
weird gebeuren, een vriend van mij zeg net 10 sec geleden ook dat ie 't probleem heeft, misschien een kleine update? of fout in service pack 2 als je die heb draaien?

• SuBurP
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09-2024
@TheWizzard

Heb je toevallig Fortis bank online banking geinstaleerd staan , dat gaf bij mij problemen door de beveiligde verbinding die mee opstart met de computer.
Oplossing bij mij was , CSEinst uitvinken in msconfig zodat hij niet meer mee opstart.
En dan dus handmatig als ik een banktransactie moet doen ff CSEinst installeren en na de transactie weer verwijderen.
Sinds ik dat doe crashed msn messenger niet meer als ik een webcam sessie start.

Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn :P

• Wussie
ohja, schiet me ook ineens te binnen, d'r ging toch zo'n virus rond die met je webcam ging lope kloten? ;x misschien heb je die binnen gekregen en zorgt ie ervoor dat de makers op je webcam kunne kijken op 't moment dat je 'm aanzet en jijzelf er nix meer mee kan ofzow?
Een checkup zou geen kwaad kunnen denk ik

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
dat is het ook niet en ik heb geen fortisbank dus ook dat is het niet. Allemaal heel vaag hoe dit ineens kan ontstaan.....want het is een probleem wat van de ene op de andere dag ontstaan is.

"k heb het al opgelost. het lag aan m'n tv kaart. Die conflicteerd met een codec en werkt momenteel ff niet. Op de een of andere manier wilde msn het beeld van mn tv kaart weergeven in msn, maar dat kon dus niet. TV kaart gedisabled in device manager en voila het werkte weer.

Thanks voor jullie hulp trouwens.

[ Voor 46% gewijzigd door TheWizzard op 30-08-2004 23:40 ]

• Wussie
hehe, dat heb 'k wel es eerder gezien, dat iemand z'n cam aanzette maar dan kreeg ik ook echt 't beeld te zien van z'n tv kaart ;) raar dat dat conflicten veroorzaakt :s

Verwijderd

Wel leuk. Kun je andere lui met je mee laten kijken :P

Heb zelf ook zo'n ding erin hangen en klopt dat je de uitvoer daarvan als ingang voor de webcamfunctie kunt gebruiken.
Pagina: 1