[C++] SCSI apparaat aansturen

Pagina: 1
Acties:

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 12:01
Zoals Sommige misschien wel weten ben ik samen met 3 klasgenoten bezig met een project om een SCSI apparaat te testen. We hebben de afgelopen week erg veel C++ programmeerkennis opgehaald. Ook hebben wij onderzoek gedaan naar het programmeren van de SCSI bus.
Onze onderzoeken brachten ons naar ASPI en NT IO. Nu is NT IO niet echt goed ondersteund dus kiezen wij zeker voor ASPI. Adaptec heeft deze software laag ontwikkeld:
code:
1
2
3
4
5
ASPI (Advanced SCSI Programmer's Interface) is a layer of software which
manages communication between all kinds of software and your peripheral
devices. For CD recording software to function well with CD recorders 
(including ATAPI / IDE recorders!), it is important that the ASPI layer 
be up to date

Nu las ik op inet(Url van een programmeur gekregen) dat er ook ActiveX componenten zijn van ASPI. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Ik weet dan een ActiveX een soort toolbox is voor je programmeertaal waarbij je gemakkelijk commando's kan gebruiken zonder een heel stuk programma te hoeven schrijven.

Kan iemand me vertellen wat ik aan ActiveX zou kunnen hebben? Heeft iemand misschien voorzichtig al een paar ideeen of tips hoe ik de SCSI bus zou kunnen programmeren?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Heb je de onderste URL zelf al geprobeerd? Wat mis je dat je ActiveX wil gebruiken? En waarom vraag je aan ons tips als er daar al sample code staat? Heb je die al geprobeerd?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 08:48

chem

Reist de wereld rond

NT IO lijkt hier wel verdacht veel op he? :|

Verder stel je vragen die gewoon leesvoer zijn, dus ik raad je aan je eerst in de materie te verdiepen.

Verder doen we hier niet aan sample code, dus daar zul je helaas ergens anders vor moeten aankloppen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• IJnte
MSalters schreef op 30 augustus 2004 @ 21:49:
Heb je de onderste URL zelf al geprobeerd? Wat mis je dat je ActiveX wil gebruiken? En waarom vraag je aan ons tips als er daar al sample code staat? Heb je die al geprobeerd?
ActiveX voor ASPI is een duur pakket (199 dollar). Ik heb er best wel geld voorover maar dan moet het wel nuttig zijn natuurlijk. Ik snap dat het allemaal veel sneller kan werken maar ik weet gewoon niet hoe ik het zou moeten toepassen.
Ik heb het pakket van ActiveX aspi niet dus ik kan niet kijken hoe het werk :'( .

Ik ben zeker niet op zoek naar kant en klare code. Ik ben meer opzoek naar ideeen van mensen die misschien al eerder met ASPI hebben gewerkt. Ook hoop ik gewoon nuttige informatie op te kunnen doen met dit topic. Er is gewoon niet zoveel te vinden over ASPI in het algemeen. Meestal wordt gewoon de afkorting uitgelegd en meer niet.
Ik hoop dus ook dat jullie mij wat meer informatie kunnen verschaffen. Ik loop gewoon nu een beetje vast in mijn onderzoek naar dit onderwerp.

offtopic:
Thanks Chem voor het her-openen van het topic. _/-\o_ Ik was gewoon vergeten duidelijk aan te geven dat het niet om een software request ging maar puur om algemene informatie waar ik als programmeur in spé wat aan kan hebben

Verwijderd

Ik heb de informatie gelezen over het ActiveX component, maar is dit niet voor Visual Basic bedoeld?

• IJnte
Idd :? . Niet echt handig dus.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 10:15:
Ik heb de informatie gelezen over het ActiveX component, maar is dit niet voor Visual Basic bedoeld?
ActiveX componenten kun je gebruiken in elke taal die COM ondersteunt ( bij de een wat makkelijker dan bij de andere overigens )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2025

Belgar

Archmaster ranzige code..

Idd je kunt via COM de objecten gewoon aanspreken, maar ik vraag me wel af wat je met een activex component denkt te kunnen i.t.t. de DLL die 'volledig' staat uitgewerkt op de onderste site. Indien je programma niet al te complex is, kun je zelfs overwegen de DLL stap over te slaan en de functies direct te importeren in je programma.

...Als het maar werkt

Pagina: 1