[PHP] wazige tekst met gd2_libary oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 20:37
als ik tekst op een true colour plaatje doe worden de letters opeens wazig ik heb al allerlei tip sgeprobeerd maar van geen 1 krijg ik scherpe text.

dit is de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php 

header("Content-type: image/png"); 

$plaatje = ImageCreateFromPNG("0.png"); 
   $zwart = ImageColorAllocate($plaatje, 0, 0, 0); 

if (!isset($text)) $text = "123456"; 
   $font = "Arial";
   $box = ImageTTFBBox(0, 0, $font, $text); 
   $hoogte  = $box[1] - $box[7]; 
   $breedte = $box[2] - $box[0]; 

$x_coordinaat = '0'; 
   $y_coordinaat = '5'; 

$offset_x = '1'; 
     $offset_y = '5'; 

ImageTTFText($plaatje, 8, 0, 
      $x_coordinaat + $offset_x, 
      $y_coordinaat + $offset_y, 
      $zwart, $font, $text); 

ImagePNG($plaatje); 
   ImageDestroy($plaatje); 
?> 

heeft iemand eerder last gehad van dit probleem ? en zo ja hoe heb je dit opgelost ?

ik kreeg wel als tip om een dubbel zo groot transparant plaatje te maken en daar de etxt op te doen en dan verkleind over die andere hene te projecteren.. maar zo ver reiken mijn gd skills nog niet

( p.s. ik kon alleen topics vinden over lettertype's helemaal niet aan de praat te krijgen maar dat is het probleem niet)

vb: http://80.61.232.209/avatar/baggeruser.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:30
Ik kan me vergissen, maar probeer eens EERST het plaatje neer te zetten en dan de tekst? Als je pech hebt zet je nu het plaatje over de tekst heen en is het plaatje op sommige plekken niet doorzichtig

PHP:
1
2
3
4
5
6
      $zwart, $font, $text); 

ImagePNG($plaatje);

word dan dus:
PHP:
1
2
3
4
5
6
  ImagePNG($plaatje); 

$zwart, $font, $text);

[ Voor 50% gewijzigd door BRAINLESS01 op 30-08-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
code:
1
2
3
//ik denk dat dit niet zo netjes is met 
//register globals e.d. maar zie de rest van de code niet dus zeg verder niets :)
if (!isset($text))

ontopic: gaat het wel goed met grotere letters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTPlus
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

FTPlus

Pluisje

Misschien komt het omdat de TrueType Font niet zo klein kan en dat het daarom vervormd. Probeer hem eens met smallfonts (of is dat nou geen TTF 8)7).

Of probeer het met een groter plaatje. Als het dan nog wazig is, is het dus iets anders.

Kan je weer 2 tips af turven. :+

||

-=Waiz=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
@_BRAINLESS
dan zie je helemaal geen text meer

@djluc
eh sommige letters wel maar sommige ook niet

@ftplus
helpt beiden niet :)

[ Voor 16% gewijzigd door LocoShady op 30-08-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Doe je het wel op een Windows server? Kan me best voorstellen dat Linux helemaal niets van truetype snapt ;)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
_Thanatos_ schreef op 30 augustus 2004 @ 21:39:
Doe je het wel op een Windows server? Kan me best voorstellen dat Linux helemaal niets van truetype snapt ;)
jazeker op een windows xp bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Krijg je de tekst wel scherp als je dit alleen als plaatje aanmaakt???

Want je kan het of met gdlib aanmaken als transparent png en dit over je huidige plaatje heenleggen ( heeft in de IE nog als leuk bijeffect dat plaatje opslaan moeilijker wordt )
Of je kan met css proberen gewoon een lokaal font ( want Arial wat standaard op windows pc's staat ) te positioneren over het plaatje heen.
Want in je voorbeeld zie ik niet of je nou een plaatje wil watermarken of dat je er gewoon een tekstje overheen wil zetten??? ( Want deze tekst kan ik niet lezen :) )

Of wat je ook kan proberen is om in Photoshop van elke letter een gifje te maken en dat gifje er dan in te plakken. Weet niet hoe microsoft/ eigenaar van arial font hier over denkt, maar heeft met onze huisstijl font ( aangekocht ) aanzienlijke performancewinsten en compatibiliteitsproblemen opgelost.

[ Voor 23% gewijzigd door Gomez12 op 30-08-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
Gomez12 schreef op 30 augustus 2004 @ 21:51:
Krijg je de tekst wel scherp als je dit alleen als plaatje aanmaakt???

Want je kan het of met gdlib aanmaken als transparent png en dit over je huidige plaatje heenleggen ( heeft in de IE nog als leuk bijeffect dat plaatje opslaan moeilijker wordt )
Of je kan met css proberen gewoon een lokaal font ( want Arial wat standaard op windows pc's staat ) te positioneren over het plaatje heen.
Want in je voorbeeld zie ik niet of je nou een plaatje wil watermarken of dat je er gewoon een tekstje overheen wil zetten??? ( Want tekst kan ik niet lezen :) )
het is de bedoeling dat ik het oa voor een avatar ga gebruiken met het aantal hits erop etc
ja ik had al de tip gehad om een transparant plaatje erover heen te leggen en het dan opteslaan maar ik weet dus niet hoe dat moet :)

maar het is dus wel de bedoeling dat het 1 plaatje wordtals je snapt wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
LocoShady schreef op 30 augustus 2004 @ 21:58:
[...]

het is de bedoeling dat ik het oa voor een avatar ga gebruiken met het aantal hits erop etc
ja ik had al de tip gehad om een transparant plaatje erover heen te leggen en het dan opteslaan maar ik weet dus niet hoe dat moet :)

maar het is dus wel de bedoeling dat het 1 plaatje wordtals je snapt wat ik bedoel :)
Als ik je gebruik ervan zie, dan zou ik je adviseren maak er gewoon gifjes / pgn'tjes van en kijk eens in gdlib hoe je een image over een image heenlegt, want dit is namelijk heel makkelijk te cachen ivbm serverload ( while teller > 99 and teller < 200 load image1xx.jpg waar image1xx dus gewoon een gecached / vast image is waar gewoon opstaat user honderdtal ) want dan hoef je alleen nog maar de tientallen te genereren, icbm een slim opschoon script krijg je dan een icon wat geen load trekt, alleen maar dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
Gomez12 schreef op 30 augustus 2004 @ 22:08:
[...]

Als ik je gebruik ervan zie, dan zou ik je adviseren maak er gewoon gifjes / pgn'tjes van en kijk eens in gdlib hoe je een image over een image heenlegt, want dit is namelijk heel makkelijk te cachen ivbm serverload ( while teller > 99 and teller < 200 load image1xx.jpg waar image1xx dus gewoon een gecached / vast image is waar gewoon opstaat user honderdtal ) want dan hoef je alleen nog maar de tientallen te genereren, icbm een slim opschoon script krijg je dan een icon wat geen load trekt, alleen maar dataverkeer.
ik denk dat dat idd het beste is als ik het gebruik op de manier die ik net zei maar aangezien ik er wel meer toepassingen mee wou maken wou ik toch proberen te ontdekken hoe ik er gewoone scherpe text mee kan maken.

maar ik zal die tip zeker gebruiken.
maar tips om dus wel scherpe text te krijgen blijven welkom :)
Pagina: 1