Wel verbinding, geen internet, 2 NICs

Pagina: 1
Acties:

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:05
Ik gebruik 2 netwerkkaarten in mijn PC. De ene is een Realtek kaartje waar kabelinternet op zit en de andere is mijn onboard 3Com NIC die aan m'n Xbox hangt. Beide verbindingen werken prima maar internet (IE en Firefox) werken alleen als ik mijn 3Com verbinding disable bij de netwerk eigenschappen. Als ik de 3Com verbinding inschakel kan ik via die verbinding maken met mijn Xbox en via de Realtek downloaden met Azureus (bittorrent), alleen internet werkt dan niet meer... Als ik de 3Com weer disable kan ik wel weer op internet. Waar kan dit aan liggen?

• baldbelow
Niemand?
Modbreak:Volgende keer graag tenminste 24 uur wachten met kicken.

[ Voor 82% gewijzigd door intoxicated op 30-08-2004 23:30 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
2 Gateway's ingesteld. PC weet niet wat / hoe / waar & welke kant op ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• baldbelow
bjck schreef op 30 augustus 2004 @ 23:19:
2 Gateway's ingesteld. PC weet niet wat / hoe / waar & welke kant op ;)
Ok, en hoe fix ik dat dan?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Kicken binnen 24hr wordt niet echt op prijs gesteld.. maarja..

Vertel eens wat meer over je connecties; heb je een router, zoja welke. Welke provider heb je. Hoe heb je alles ingesteld zodat de XBOX wel connectie kan maken.

Verder; als je 3com nic actief hebt en met de xbox op internet kan, kan je wel downloaden met Azureus; dat wil zeggen dat je dus wel internet hebt, maar waarschijnlijk niet kan resolven. Dan is het een DNS probleem: Kun je wel pingen?

Pvouput live

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 21:24
handmatige ip adressen vastzetten... en je gateway weglaten bij de verbinding die niet internet leverd

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-02 12:18
in XP:
- Eigenschappen van de LAN-verbinding
- Eigenschappen van het TCP/IP protocol
- Knop geavanceerd op tabblad algemeen
- GateWay selecteren en op Verwijderen klikken

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

• baldbelow
baldbelow schreef op 30 augustus 2004 @ 23:18:
Modbreak:Volgende keer graag tenminste 24 uur wachten met kicken.
Woeps, sorry! Ik ga eens kijken naar de gateways maar ik heb die bij mijn weten niet ingesteld. De situatie is nu zo dat de kabel binnenkomt op een hub/switch waar 2 pc's aan hangen. Mijn provider is Telenet (België) en ik heb een duo abo, dat wil zeggen dat ik 2 ip adressen heb. Mijn 2 pc's hebben dus beide een eigen ip (toegewezen door kabelmodem). Aan de hoofdpc hangt dus via een aparte verbinding de xbox.

Ik heb hier ook nog een Sitecom (207) router liggen maar als ik die aansluit werkt het ook niet...

• baldbelow
D3LTA schreef op 30 augustus 2004 @ 23:27:
handmatige ip adressen vastzetten... en je gateway weglaten bij de verbinding die niet internet leverd
Ik heb bij de 3com verbinding de gateway (ip van mijn Xbox) eruit gegooid en voila: het werkt! Dank, dank!

Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat de twee PC's elkaar niet op het netwerk zien, werkgroep is hetzelfde en file en printer sharing staat aan, moet ik nog iets anders doen? Het werkte eerst namelijk wel...

• Black Hawk
Zit je in dezelfe IP-range? Kan je elkaar wel pingen?

• baldbelow
Ik kan wel pingen naar elkaar maar volgens mij gaat het dan via internet. Moet ik een apart netwerk aanleggen om de PC's met elkaar te laten netwerken?

• Black Hawk
Trek de i-kabel er even uit (indien mogelijk dan :) ) en probeer dan eens te pingen
Wat krijg je voor output bij het comando net view ?
Wat gebeurt er als je het ip in de adresbalk van explorer intypt?

Verwijderd

Hangt af je of je modem local network ondersteund, als je systemen dynamisch ip's krijgen toegewezen vanuit telenet kunnen ze in heel andere segementen vallen. Als je modem de ip's uitdeeld (zoals een router) zou het in principe moeten kunnen. (Ik ken telenet apparatuur niet)

Als niets werkt, gewoon ff een setje netwerkkaarten halen met crosslinkcable en in je pc's proppen dan werkt het zeker, of nog mooier een hubje i.p.v. crosslinkcable heb je nog de ruimte ook als een vriend een keer zijn pc'tje meeneemt. :-)

Verwijderd

Leg het eens wat beter uit, wat voor internet heb je, welke provider. Een router werkt niet zomaar bij elke provider. Veel providers kijken naar een macadres. Ik raad jou aan die sitecom router aan te sluiten, en GOED in te stellen. Clone het macadres van je standaard netwerkkaart voor internet. De router neemt nu dat macadres over, en deze zal dan een ip krijgen van je provider dmv dhcp. sluit je xbox aan op de router, en je pc, maar niet router>pc>xbox, want dat gaat niet werken (niet goed tenminste).

• baldbelow
Bij net view zien beide PC's alleen zichzelf. Pingen met de i-net kabel eruit lukt niet, dus pingen gaat met de kabel erin via i-net. En het ip-adres bij de explorer (firefox) invoeren werkt ook niet.

• Black Hawk
Heb je een virusscanner met firewall aanstaan?
Zo ja, dan moet je bij de firewall een uitzondering maken voor de andere computer (dmv het ip en subnetmasker in te voeren)

• baldbelow
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 00:04:
Hangt af je of je modem local network ondersteund, als je systemen dynamisch ip's krijgen toegewezen vanuit telenet kunnen ze in heel andere segementen vallen. Als je modem de ip's uitdeeld (zoals een router) zou het in principe moeten kunnen. (Ik ken telenet apparatuur niet)

Als niets werkt, gewoon ff een setje netwerkkaarten halen met crosslinkcable en in je pc's proppen dan werkt het zeker, of nog mooier een hubje i.p.v. crosslinkcable heb je nog de ruimte ook als een vriend een keer zijn pc'tje meeneemt. :-)
Mijn kabelmodem is een Motorola SB4200E, weet niet of die dat kan. En mijn ip adressen zijn inderdaad verschillend, alleen de eerste twee getallen zijn hetzelfde (81.83.XX.XXX), ook de gateways zijn anders. Ik heb nog een netwerkkaartje liggen om in de ene pc te stoppen maar dat zou betekenen dat ik in mijn hoofd PC drie netwerkverbindingen heb en in mijn tweede pc (test pc) twee verbindingen, alleen maar om een netwerk tussen die 2 te krijgen?

• baldbelow
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 00:07:
Leg het eens wat beter uit, wat voor internet heb je, welke provider. Een router werkt niet zomaar bij elke provider. Veel providers kijken naar een macadres. Ik raad jou aan die sitecom router aan te sluiten, en GOED in te stellen. Clone het macadres van je standaard netwerkkaart voor internet. De router neemt nu dat macadres over, en deze zal dan een ip krijgen van je provider dmv dhcp. sluit je xbox aan op de router, en je pc, maar niet router>pc>xbox, want dat gaat niet werken (niet goed tenminste).
Kabelinternet via Telenet (belgië) met een Duo abo, d.w.z. ik heb twee aparte ip-adressen voor mijn 2 pc's. Ik heb er nu geen router tussen zitten maar een Edimax 10/100 8-poorts switch. Als ik de router aansluit heb ik het idee dat alles langzamer gaat dan met de switch en dan heb ik nog maar één ip-adres i.p.v. twee aparte. De router geeft natuurlijk zelf een ip-adres aan beide pc's maar toch.

• baldbelow
Black Hawk schreef op 31 augustus 2004 @ 00:11:
Heb je een virusscanner met firewall aanstaan?
Zo ja, dan moet je bij de firewall een uitzondering maken voor de andere computer (dmv het ip en subnetmasker in te voeren)
Ik draai Outpost firewall op de hoofdpc maar weet niet hoe ik een uitzondering voor een ip kan maken... Met pingen zonder de i-net kabel erin kan ik ook in de firewall zien dat er niks gebeurt. Met de kabel erin zie ik in de firewall dat er gepingd wordt van mijn andere pc.

• Black Hawk
Ik weet niet hoe de Outpost firelwall werkt, maar ik weet wel dat je 'ergens' uitzonderingen kunt invoeren voor verbindingen van buitenaf.

ff googlen leverd het volgende op: (handleiding van Outpost)

http://agnitum.net/22e18d...post_User_Guide_(ENG).pdf

Kijk op pagina 74 en verder. Hier staat hoe je uitzonderingen kan maken etc.

• baldbelow
Mijn dank is groot!
Pagina: 1