Nou vanmiddag kwam m'n broertje dus met zo'n box thuis van de Kruidvat, met daarin 5 spellen, waaronder Red Alert en Theme Hospital
Uiteraard 2 toppertjes, vooral Red Alert.
Dus ik ga installeren, meteen krijg ik al een foutmelding: C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. The system file is not suitable for running MS-DOS and Microsoft Windows applications. Choose 'Close' to terminate the application.
Dat herkende ik van een eerdere poging tot installatie van RA op mijn PC, zo'n 2 jaar geleden denk ik. Toen is het me ook niet gelukt. Dus ik hier op GoT zoeken, kom ik al gauw een paar topics tegen:
Red alert
Winxp en red alert
winxp en ra
Red Alert 1 installatie op XP
Helaas kunnen geen van de topics me verder helpen, het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer: compatibiliteitsmodus op Win 95 of 98 zetten, en evt. een patch installeren. Maar die compatibiliteitsmodus werkt niet, en die patch kan ik alleen maar installeren als het spel al op m'n PC staat!
Nou toen nog maar een externe hulp geraadpleegd:
http://www.sharoma.com/ral/technical_support.htm
Helaas hielp die ook niet...
Wie kan me helpen dit goddelijke spel aan de praat te krijgen?
Uiteraard 2 toppertjes, vooral Red Alert.
Dus ik ga installeren, meteen krijg ik al een foutmelding: C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. The system file is not suitable for running MS-DOS and Microsoft Windows applications. Choose 'Close' to terminate the application.
Dat herkende ik van een eerdere poging tot installatie van RA op mijn PC, zo'n 2 jaar geleden denk ik. Toen is het me ook niet gelukt. Dus ik hier op GoT zoeken, kom ik al gauw een paar topics tegen:
Red alert
Winxp en red alert
winxp en ra
Red Alert 1 installatie op XP
Helaas kunnen geen van de topics me verder helpen, het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer: compatibiliteitsmodus op Win 95 of 98 zetten, en evt. een patch installeren. Maar die compatibiliteitsmodus werkt niet, en die patch kan ik alleen maar installeren als het spel al op m'n PC staat!
Nou toen nog maar een externe hulp geraadpleegd:
http://www.sharoma.com/ral/technical_support.htm
Helaas hielp die ook niet...
Wie kan me helpen dit goddelijke spel aan de praat te krijgen?