Installatie Red Alert (1) wil niet onder XP?

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Nou vanmiddag kwam m'n broertje dus met zo'n box thuis van de Kruidvat, met daarin 5 spellen, waaronder Red Alert en Theme Hospital :*)
Uiteraard 2 toppertjes, vooral Red Alert.

Dus ik ga installeren, meteen krijg ik al een foutmelding: C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. The system file is not suitable for running MS-DOS and Microsoft Windows applications. Choose 'Close' to terminate the application.

Dat herkende ik van een eerdere poging tot installatie van RA op mijn PC, zo'n 2 jaar geleden denk ik. Toen is het me ook niet gelukt. Dus ik hier op GoT zoeken, kom ik al gauw een paar topics tegen:

Red alert
Winxp en red alert
winxp en ra
Red Alert 1 installatie op XP

Helaas kunnen geen van de topics me verder helpen, het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer: compatibiliteitsmodus op Win 95 of 98 zetten, en evt. een patch installeren. Maar die compatibiliteitsmodus werkt niet, en die patch kan ik alleen maar installeren als het spel al op m'n PC staat! :/

Nou toen nog maar een externe hulp geraadpleegd:
http://www.sharoma.com/ral/technical_support.htm
Helaas hielp die ook niet... :(

Wie kan me helpen dit goddelijke spel aan de praat te krijgen? :)

Join het GoT Pulse-Team!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:30
Installeer het spel eens op een pc met Win95/98 of dos en kopieer dan de map waar het spel geïnstalleerd is naar de pc waar het op moet komen. Dan de patch erover gooien, eventueel nog in compatibiliteitsmodus draaien en dan moet ie het doen. Dat was mijn manier om het op een XP Home laptop te krijgen :)

• Denman
  • Nu online
IceEyz schreef op 30 augustus 2004 @ 23:32:
Installeer het spel eens op een pc met Win95/98 of dos en kopieer dan de map waar het spel geïnstalleerd is naar de pc waar het op moet komen. Dan de patch erover gooien, eventueel nog in compatibiliteitsmodus draaien en dan moet ie het doen. Dat was mijn manier om het op een XP Home laptop te krijgen :)
Ja dat klinkt inderdaad vrij logisch, en ook erg aannemelijk. Alleen is er hier in huis op geen van de 4 PC's Windows 98 geinstalleerd... helaas :P

En om nou speciaal voor Red Alert een dual boot te maken ;)

Ik had eigenlijk gehoopt dat ik het binnen XP kon oplossen, maar als dat ECHT niet gaat lukken dan toch maar Windows 98 installeren :)

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

DenMan schreef op 31 augustus 2004 @ 15:12:
[...]

Ja dat klinkt inderdaad vrij logisch, en ook erg aannemelijk. Alleen is er hier in huis op geen van de 4 PC's Windows 98 geinstalleerd... helaas :P

En om nou speciaal voor Red Alert een dual boot te maken ;)

Ik had eigenlijk gehoopt dat ik het binnen XP kon oplossen, maar als dat ECHT niet gaat lukken dan toch maar Windows 98 installeren :)
ik d8 dat er soort patches waren om dit optelossen

• Denman
  • Nu online
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 15:13:
[...]

ik d8 dat er soort patches waren om dit optelossen
Ja maar zoals ik in m'n openingspost al zei: ik kom niet eens tot de installatie. Voor de installatie wordt het hele proces al afgebroken.

Dus patchen heeft dan ook weinig zin lijkt me.... toch vreemd dat andere mensen het spel (probleemloos??) kunnen spelen op XP :?

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

DenMan schreef op 31 augustus 2004 @ 15:16:
[...]

Ja maar zoals ik in m'n openingspost al zei: ik kom niet eens tot de installatie. Voor de installatie wordt het hele proces al afgebroken.

Dus patchen heeft dan ook weinig zin lijkt me.... toch vreemd dat andere mensen het spel (probleemloos??) kunnen spelen op XP :?
compatiebel modus van de install file op 95 proberen zetten?

• Denman
  • Nu online
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 15:21:
[...]

compatiebel modus van de install file op 95 proberen zetten?
Nee, zoals ik (ook al) vermeld had in de openingspost werkt dit ook niet. :(

Theme Hospital installeert ook al niet... irritant dit zeg... eigenlijk heb ik geen zin om eerst Windows 98 te installeren, dit moet toch binnen XP oplosbaar zijn? Want ik heb ook zat reacties gezien van mensen die het spel gewoon in XP geinstalleerd hebben.

M'n broertje, die op een laptop met XP werkt, krijgt het installatieprogramma overigens wel aan de praat, maar blijft steeds tijdens de installatie hangen :?

:/

Join het GoT Pulse-Team!

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

RA 1 is toch dos ( in elk geval C&C 1 ) , gewoon een boot flopje werkt prima :) (bij mijn C&C ) http://www.bootdisk.com

[ Voor 26% gewijzigd door dontcare op 02-09-2004 04:47 ]

.Quod me nutrit me destruit.

Verwijderd

Probleem heb ik ook bij contructor en settlers IV, heb toen de trial van virtual pc gedownload even win98 als OS gebruikt op Virtual pc en 30 dagen flink spelen totdat ik ze allebei zat was.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:18

Polycom

Poes van goud

ik zou als ik jou was virtual pc downloaden, en daar op windows 98 zetten. En dan gewoon red alert spelen...

[edit] Ik propte laatst ook de cd van red alert erin, en dat werkte ook niet.. ook niet met de windows xp patch.

[ Voor 35% gewijzigd door Polycom op 02-09-2004 18:26 ]

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 13:15

evaarties

Powerball @ 12.582

Mij is het wel gelukt.. (wel een jaar of meer geleden ofzo, ik heb nog steeds dezelfde installatie nl.) Zal wel even kijken hoe het ook alweer moet.

Mogelijke oplossing:

- Volgens mij had ik alle executables op compatibility modes Windows 95 gezet. Dan kon ik installeren. Na de installatie heb ik de exe's ook op Windows 95 compatibility gezet.

Alle patches zijn trouwens hier te vinden:

ftp://ftp.westwood.com/pub/redalert/

Mocht dat niet werken, dan heb ik de volgende stappen nog gevonden:
1. Uninstall Red Alert 1 if previously installed.

2. Insert a Red Alert CD into your CD-ROM drive. When the autoplay menu appears, choose "Explore CD."

3. Find "Setup.exe," right-click, and choose "Properties." Click on the Compatibility mode tab and set the compatibility to Windows 95.

4. Install Red Alert as you would normally, but do not reboot when it prompts you to.

5. Open up My Computer and navigate to your Red Alert directory (usually C:\Westwood\REDALERT).

6. Right-click on a blank area in the folder, and "Sort by file type."

7. Change the compatibility mode on all of the executable files (about 7-8) to Windows 95.

8. Extract "Thipx32.dll" contained in the zip file to that is avalible here http://www.cncnz.com/file...alert/patches/RAXPFIX.zip

9. Boot up Red Alert and have fun

Note: I believe this disables LAN play. Install patch 3.03 to regain some lan options

This program automates the above process
http://ra.afraid.org:90/a...ed-alert_manager_0.98.exe

[ Voor 84% gewijzigd door evaarties op 02-09-2004 18:36 ]

• Denman
  • Nu online
evaarties schreef op 02 september 2004 @ 18:30:
Mij is het wel gelukt.. (wel een jaar of meer geleden ofzo, ik heb nog steeds dezelfde installatie nl.) Zal wel even kijken hoe het ook alweer moet.

Mogelijke oplossing:

- Volgens mij had ik alle executables op compatibility modes Windows 95 gezet. Dan kon ik installeren. Na de installatie heb ik de exe's ook op Windows 95 compatibility gezet.

Alle patches zijn trouwens hier te vinden:

ftp://ftp.westwood.com/pub/redalert/

Mocht dat niet werken, dan heb ik de volgende stappen nog gevonden:

[...]
Ongeveer dezelfde oplossing als je voorgangers... hielp dus niks helaas...

Ik heb het nu wel zelf kunnen oplossen, en wel dankzij deze pagina

Wellicht voor mensen met dit zelfde probleem een oplossing :)
Iig bedankt voor alle reacties :P

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Kopieer het bestandje 'autoexec.nt ' uit C:\windows\repair en zet het in
C:\windows\system32.
Zo moet het lukken, bij mij in ieder geval wel, misschien een keer opnieuw starten.

massel
Pagina: 1