Mensen, ik zit hier op mijn werk, alleen met kerst
en moet een server backuppen. Op die server draait een oracle database. Ik weet hoe ik die uitschakel, via een dos prompt, de goede DB selecteren een oracle manager tool openen, de DB platgooien en 1 service in Windows NT stopzetten. Nu komt het probleem heo krijg ik die DB weer op gang. Als ik mijn server restart dan runt waarschijnlijk mijn service weer??? maar ook mijn DB???
Verwijderd
als het goed is start de Oracle DB automatisch op als je reboot. Maar er zijn een aantal services voor de database.
Ze heten ongeveer OracleStart... en OracleService. Als je OracleStart opstart dan gaat de OracleService automatisch mee. en de database draait weer.
(Oracle versie 8.0.5)
HR
Ze heten ongeveer OracleStart... en OracleService. Als je OracleStart opstart dan gaat de OracleService automatisch mee. en de database draait weer.
(Oracle versie 8.0.5)
HR
In welke situatie zal hij dat niet doen, voor het geval dat!! En kan ik checken of de DB bij reboot opstart??
Ik heb bij alles opgelet behalve toen diegene zij, oja en effe de DB opstarten, volgens mij gaf hij gewoon inderdaad een restart. Maar de service die ik kill in NT, draait die ook weer na de reboot of moet ik die starten??
In ieder geval bedankt, maar het is een beetje tricky handel want er hangt een productie van een man of 150 aan af.
Zal je je wel afvragen waarom sturen ze dan zi'n rookie(tja het is kerst he
Ik heb bij alles opgelet behalve toen diegene zij, oja en effe de DB opstarten, volgens mij gaf hij gewoon inderdaad een restart. Maar de service die ik kill in NT, draait die ook weer na de reboot of moet ik die starten??
In ieder geval bedankt, maar het is een beetje tricky handel want er hangt een productie van een man of 150 aan af.
Zal je je wel afvragen waarom sturen ze dan zi'n rookie(tja het is kerst he
Verwijderd
In beide situaties werkt de DB weer (reboot en start services). Met als voorwaarde dat de Oracle services automatisch opstarten.
Als dat niet het geval is moet je ze handmatig opstarten.
HR
Als dat niet het geval is moet je ze handmatig opstarten.
HR
Heb je daar nog tips voor, ik weet alleen hoe ik hem uitzet, ik ga naar een dos prompt, ik selecteer de DB
"set oracle_sid-arip"
dan start ik een tool op
"svrmgrl" en daarin tik ik
"connect internal/internal" en daarna
"shutdown" en dan kan ik backupen.
"set oracle_sid-arip"
dan start ik een tool op
"svrmgrl" en daarin tik ik
"connect internal/internal" en daarna
"shutdown" en dan kan ik backupen.