[pocket Windows 2003] Boek Embedded Visual C++ programmeren

Pagina: 1
Acties:

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:58

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik ben hier de laatste tijd naar op zoek: een boek wat me leert om programmaatjes te maken voor op m'n iPaq h4150.

Ik ben al een topic gestart op pocketpc-club.nl, maar daar reageert niemand op m'n vraag en pdaprogrammeren.nl lijkt ook een beetje dood, alhoewel ik daar wel een topic ben tegenkomen over iemand die hetzelfde vroeg als ik (http://forum.pdaprogrammeren.nl/viewtopic.php?t=29), maar aangezien deze van vorig jaar is, vroeg ik me af of er niet nieuwere of betere zijn.

Hier heb ik de vraag ook wel gezien, maar geen antwoord erop gezien.

Iemand die me verder kan helpen?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

Misschien even zoeken op www.amazon.com?

zoek naar "embedded" of "pocketpc".

Je vind oa:
http://www.amazon.com/exe...-4825521?v=glance&s=books

http://www.amazon.com/exe...-4825521?v=glance&s=books

En nog veeeeeel veeeel meer.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Je zou ook eens kunnen kijken na het Compact Framework voor .NET, dit wordt ook vaak meegeinstalleerd bij de moderne PocketPC gebaseerde PDAs.

Verwijderd

Maar even onder ons: als je een beetje kan programmeren (en wat google'd), dan kan je toch in een mum van tijd een programma maken in Embedded VC++ of Embedded VB?

Het is namelijk - bijna - net hetzelfde als gewoon windows programming, maar dan met beperkingen en een paar kleinigheden die anders zijn imho.

Het duurt langer om te installeren dan om een eerste testapplicatie te maken :P
Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor boek je zoekt natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 21:15 ]

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Het eerste is .NET (waar ik niets vanaf weet en dus ook niet graag meteen embedded in wil programmeren, ik weet niet hoe snel ik me dat aanleer) en het tweede is meteen spellen programmeren, terwijl ik ook meer de gedachte erachter en globaler wil leren programmeren.
alienfruit schreef op 30 augustus 2004 @ 20:58:
Je zou ook eens kunnen kijken na het Compact Framework voor .NET, dit wordt ook vaak meegeinstalleerd bij de moderne PocketPC gebaseerde PDAs.
Nogmaals, .NET weet ik niets vanaf, maar is het makkelijk aan te leren, moet ik dan niet eerste leren programmeren in de gewone omgeving dan meteen voor PDA?
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 21:14:
Maar even onder ons: als je een beetje kan programmeren (en wat google'd), dan kan je toch in een mum van tijd een programma maken in Embedded VC++ of Embedded VB?

Het is namelijk - bijna - net hetzelfde als gewoon windows programming, maar dan met beperkingen en een paar kleinigheden die anders zijn imho.

Het duurt langer om te installeren dan om een eerste testapplicatie te maken :P
Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor boek je zoekt natuurlijk.
Ik kan een beetje programmeren. Ik heb Borland gedaan op school en Visual C++ via afstudeer stage. Het is alleen 2 jaar geleden en dingen verwateren snel. Visual is wat anders dan Borland en het precies ermee omgaan ben ik een beetje kwijt. Misschien slim om daar eerst een boek voor aan te schaffen? Ik verwacht dat ik dat meteen weer kon bijschaven met een boek voor Embedded, 2 vliegen in 1 klap: Visual weer bekend bij me maken en meteen wat leuk leren programmeren voor de PDA.

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
Probeer eens los te komen van de IDE's zou ik zeggen, leer te programmeren. Als jij C++ als taal beheerst dan is de IDE die je gebruikt niet meer dan een detail.

In de FAQ staan wel suggesties voor boeken over programmeren.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
BurningSheep schreef op 30 augustus 2004 @ 22:07:
Probeer eens los te komen van de IDE's zou ik zeggen, leer te programmeren. Als jij C++ als taal beheerst dan is de IDE die je gebruikt niet meer dan een detail.

In de FAQ staan wel suggesties voor boeken over programmeren.
Klink ik nu erg noob-achtig als ik zeg: IDE ? What bedoel je daarmee?

[ Voor 108% gewijzigd door Boy op 30-08-2004 22:24 ]

Verwijderd

Boy schreef op 30 augustus 2004 @ 22:16:
[...]

Klink ik nu erg noob-achtig als ik zeg: IDE ? What bedoel je daarmee?
Integrated Development Environment, als ik me niet vergis. Een geheel van ontwikkelingstools dus.

[edit] SDK wil zeggen: Software Development Kit. Dat is ongeveer hetzelfde, maar is vaker gewoon enkel een compiler en wat tools, zonder editors en interfaces enzo.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 22:22 ]

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik ben van plan om toch me eerst weer flink te verdiepen in C++ en het mij ook duidelijk te maken...stap voor stap. Zal natuurlijk vrij snel gaan aangezien ik me er toch wel mee bezig heb gehouden ivm m'n opleiding en afstuderen in C++. Maar ik ben bang dat ik bepaalde dingen toch nog niet zo helder zie, en daarom wil ik ongeveer opnieuw beginnen. Kheb er ook zin in :)
Ook heb ik dus hoofdzakelijk Borland gehad, en geen Visual, terwijl ik merk dat Visual veel meer gebruikt wordt?

Daarom wil ik me de volgende boeken laten overkomen via amazon.com (veel goedkoper dan bol.com):

beginning Visual C++ 6
Special Edition using C++ 6

Ik denk dat jullie dit ook een goed plan van me vinden? :)

Als ik het wat verder doorheb weer, dan kan ik me gaan amuseren met m'n pocketPC...

Verwijderd

Ik zou gewoon _totaal_ geen boeken kopen die IDE/SDK gebonden zijn. Enkel universele boeken zoals "C++ programmeren in 24u" of Stroustroup oid. "How not to program in C++" is ook leuke&interessante lectuur, alleen nogal prijzig.

Natuurlijk mogen de voorbeelden van het boek wel in een bepaald SDK worden gedemonstreerd, ik hou er gewoon niet van als ze echt SDK-gebonden zijn (bvb met preprocessors in VC++).

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 22:35:
Ik zou gewoon _totaal_ geen boeken kopen die IDE/SDK gebonden zijn. Enkel universele boeken zoals "C++ programmeren in 24u" of Stroustroup oid. "How not to program in C++" is ook leuke&interessante lectuur, alleen nogal prijzig.

Natuurlijk mogen de voorbeelden van het boek wel in een bepaald SDK worden gedemonstreerd, ik hou er gewoon niet van als ze echt SDK-gebonden zijn (bvb met preprocessors in VC++).
Ja, maar als ik een bepaalde ontwikkelomgeving ga gebruiken, zoals Visual C++, is het toch wel handig om de wijze dat de programma's opgebouwd worden hierin me eigen te maken.

Of jij zegt: "start een programma zonder ook maar enige code, lege tekstbestanden"?

Verwijderd

Nee, ik bedoel dat elke C++ editor wel een beetje voor zich spreekt. Iedere zelfrespecterende programmeur kent de basisbegrippen zoals "compile", "build", "compile & run", "add file", "add folder", etc etc

Als je een C++ editor/IDE ziet zou het dus een beetje voor zich moeten spreken hoe je daarmee werkt, en al zeker als je ooit zo'n (soortgelijke) editor/IDE hebt gebruikt.

Ik bedoel daarmee ook dus dat het boek zich beter over de taal zelf uitspreekt dan over het SDK/IDE. Want uiteindelijk moet je programma's kunnen maken, de toolset op zich is geen prioriteit, want dat hoort voor zich te spreken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 23:01 ]

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 22:59:
Nee, ik bedoel dat elke C++ editor wel een beetje voor zich spreekt. Iedere zelfrespecterende programmeur kent de basisbegrippen zoals "compile", "build", "compile & run", "add file", "add folder", etc etc

Als je een C++ editor/IDE ziet zou het dus een beetje voor zich moeten spreken hoe je daarmee werkt, en al zeker als je ooit zo'n (soortgelijke) editor/IDE hebt gebruikt.

Ik bedoel daarmee ook dus dat het boek zich beter over de taal zelf uitspreekt dan over het SDK/IDE. Want uiteindelijk moet je programma's kunnen maken, de toolset op zich is geen prioriteit, want dat hoort voor zich te spreken.
Het eerste boek wat ik noemde (Beginning C++) gaat eerste helft in op C++ en tweede helft op MFC (wat mij ook interessant lijkt om meer over te weten).

Het andere boek gaat verder met o.a. databases, standard template files (volgens een review).

Ken je trouwens het boek 'Leerboek Objectgeorienteerd Programmeren in C++' ?

Deze heb ik al, had ik voor school nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Boy op 30-08-2004 23:47 ]

Verwijderd

Dat boek ken ik niet.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik zou je willen aanraden de .NET Compact Framework te leren. Dit is een stuk makkelijker dan MFC, en je hebt er op de desktop ook een stuk meer aan.

Op MSDN (http://msdn.microsoft.com) staan zo veel voorbeelden dat je m.i. een heel eind zou kunnen komen zonder boek.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
rollebol schreef op 31 augustus 2004 @ 09:12:
Ik zou je willen aanraden de .NET Compact Framework te leren. Dit is een stuk makkelijker dan MFC, en je hebt er op de desktop ook een stuk meer aan.

Op MSDN (http://msdn.microsoft.com) staan zo veel voorbeelden dat je m.i. een heel eind zou kunnen komen zonder boek.
Wat ik dus eigenlijk lees over .net (heb ik net wat zitten lezen op dit forum, meningen van gotters) is dus dat het erg van toepassing is op applicaties die gebruik maken van Internet. Ook dat het veel dingen die in C++ zitten niet gebruikt en dus een andere weg inslaat volgens mij?

Is C# niet interessant om te leren? Ik weet van C# en .NET evenveel af, nog niet eens het idee wat je ermee kan. Maar welke kan ik opga, met wat ik nu nog weet van C++ (grotendeels weet ik nog wel, maar als ik moet beginnen met programmeren in C++ op dit moment, zit ik toch even te kijken) kan ik dan ook gelijk met C# of .NET beginnen?

Waar staan dan trouwens die voorbeelden die jij aangaf op msdn.microsoft.com?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 16:52
Ik denk dat C# iets toegankelijker en makkelijker te leren is dan (Managed)C++.

https://fgheysels.github.io/

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 23:29
Oh, als je echt op het apparaat zelf wil proggen moet je es zoeken naar PocketGCC. Dat is een goede C++ compiler voor je PocketPC, en hoewel codekloppen niet echt snel gaat op een pocketpc is het wel grappig :)
Pagina: 1