[XP] .exe file openen vanaf netwerkdrive zonder waarschuwing

Pagina: 1
Acties:

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Wij hebben een klein bedrijfsnetwerk waarbij de programmabestanden op de fileserver staan (win2k Server).

Nu zijn er sinds kort een aantal stations met WinXP bij gekomen (voorheen 98). Om de toepassing te gebruiken wordt er eerst via de Startup groep een aplicatie gestart vanaf de netwerkdrive (F:), en daarna het eigenlijke programma, ook vanaf het netwerk. Zodra je Windows ziet dat je een .exe wilt starten komt er een melding dat dit gevaarlijk is etc, welke je voor executables niet uit kunt zetten.
Dit is niet echt handig want al bij het opstarten komt die waarschuwing op je scherm.

Is er een manier om gewoon .exe bestanden vanaf een netwerkdrive te openen zonder dit gezeur van Windows ?

Failure is nothing compared to regret

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - doe dit voortaan gewoon zelf aub :)

Verwijderd

XP heeft haar netwerk ingedeeld in security zones. Die gaan van Restricted sites tot Trusted sites. Een netwerkdrive is per default geen trusted site en zal bij het uitvoeren van exe's een waarschuwing geven. (Of uitvoering gewoon verbieden) Een goede site om deze zones en haar instellingen te leren kennen is deze : http://www.samspublishing.com/articles/article.asp?p=27211 Succes! :)

Cheers PhiRo

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als die pc's gewoon in een domain hangen ipv in een werkgroep, dan krijg je die melding niet

ergo: ik vermoed dat die pc's in een werkgroep staan (sowieso een slechte keuze als je een 2000DC hebt draaien maar goed)

A wise man's life is based around fuck you

• Barazinbar
Ook als ik de winxp pc's in het domein laat blijft deze melding, hier verbaasde ik me over. Daarnaast duurt het bijna 5 minuten voordat een XP pc ingelogd is. Is daar nog een verklaring voor ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Barazinbar schreef op 30 augustus 2004 @ 21:55:
Ook als ik de winxp pc's in het domein laat blijft deze melding, hier verbaasde ik me over. Daarnaast duurt het bijna 5 minuten voordat een XP pc ingelogd is. Is daar nog een verklaring voor ?
dat duidt meestal op een scheve DNS config, en scheve dns is niet goed krijgen van de policy's en geen goede policy's krijgen is dat effect hebben dat zelfs al zit je in een domain dat het nog niet goed werkt met het openen van die .exe

want normaliter zou je geen probs meer mogen hebben als je in een domain hangt

A wise man's life is based around fuck you

• Barazinbar
DNS was inderdaad niet goed geconfigureerd, heb dat nu inmiddels aangepast. het inloggen gaat een stuk sneller en de rechten staan ook goed. Ondanks dit alles krijg ik nog steeds de melding waarmee dit verhaal begon wanneer ik iets vanaf F: op wil starten.

Ik heb geprobeerd in het tabblad Beveiliging van IE voor de zone lokaal intranet het niveau op 'zeer laag' te zetten, geen effect.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is de F: drive misschien gemapped naar een IP address in plaats van een DNS / netbios naam? :)

• Barazinbar
Ik ben U zeer dankbaar ;) . Het probleem is de wereld uit.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En wat was het nou?

oftewel: is wel netjes als je dat even vermeld tegenover diegenen die je hier helpen ;)

[ Voor 74% gewijzigd door alt-92 op 31-08-2004 10:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Barazinbar
Het was uiteindelijk de brakke DNS waardoor het inloggen niet goed ging, en daarnaast de netwerkdrive-naar-ip-adres waardoor de beveiligings waarschuwing kwam.

Pagina: 1