Toon posts:

WD 36gb raptor probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds paar maanden een nieuw systeem met daarin een wd 36gb raptor schijf. maar vanaf het begin geeft hij vaak de melding dat de schijf op consistentie gecontroleerd moet worden. En soms als hij dit doet verwijdert hij ook het een en ander. Maar een tijd later kapt windows er gewoon mee en zie je een zwart scherm na het laden van windows. dan is er op geen enkele manier meer op de schijf te komen. Niet met een floppy of boot (resque) cd en via de windows setup blijft hij hangen bij het controleren van schijfconfiguratie. De enige manier is via delpart de partities te verwijderen en dan weer opnieuw te beginnen. Maar dit is nu al 3 keer gebeurt en telkens was ik al mn data kwijt :( .
Ik heb al met de tool van WD gecontroleerd en die gaf geen fouten. Ook heb ik de laatste bios.
Mijn andere schijf een sata 160gb maxtor die ik ook pas heb heeft dit probleem niet.
gebruik trouwens windows xp.
weet er iemand mischien een oplossing want hier word je gewoon niet vrolijk van :'(

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Wat zijn je systeem specs? En overclock je? Die Raptor zou gevoeliger kunnen (dan je Maxtor) zijn voor een (iets) sneller lopende PCI bus.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Athlon 64 3200+
1gb ddr400
radeon 9800 pro
soundblaster audigy ls
moederbord : MSI k8t NEO FIS2R ;)

Alles draait verder op stock speeds.
en de harddisks worden gekoelt door 80mm fan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 09:46 ]

Verwijderd

welk moederbord (eingelijk ben je het belangrijkste vergeten ;))?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 22:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Probeer eens een andere SATA-kabel. En anders terug naar de winkel.

This footer is intentionally left blank

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ik heb dit probleem ook! :/
Ik vraag me af hoe ik dit kan oplossen, bij mij kwamen er een heleboel fouten aan het licht in HD tune error scan.
*bookmarked

[ Voor 32% gewijzigd door Koekje op 31-08-2004 09:53 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

Topicstarter
HD tune geeft geen fouten
Dus binnekort maar effe nieuw sata kabeltje halen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een nieuwe sata kabel maar hij blijft controleren op consistentie.
Alleen het rare is dat hij dit nu alleen maar op partitie D doet. ik heb de raptor nu in c en d verdeelt. Dus ik denk mischien dat het aan een prgramma kan liggen, mischien newsleecher of abc?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:37
controleer je geheugen eens? (niet al te grote kans dat het daaraan ligt though, maar het kan wel)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-03 07:47
Check hem eens op bad sectors :)

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

Ik heb ook 2 raptors, en mijn compu bleef toen ik hem net had aangeschaft ook steeds op consistentie controleren (zonder wat weg te gooien), nu was hield dat na 2 maanden zomaar op.

Maar sinds ik mijn sata kabels vervangen heb doet ie het weer.. Ik snap er ook geen hol van.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik c wil scannen met scandisk zegt ie na phase 1 :windows was unable to compete the disk check. Raar want de andere partitie doet die het wel. Geheugen had ik al een maand of 2 gelede gecheckt met memtest86. Geen fouten gevonden. Maar is het de bedoeling dat je zon test vaker doet?

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-03 07:47
Scan hem eens op bad sectors...denk dat ie gewoon half d00d is.

Verwijderd

1 tip voor de mensen die van deze problemen last hebben.
maak een BACKUP van alles wat op de schijf staat (kan nooit veel zijn met een 36g schijf :9 )
Want je schijf pleurt echt alles (althans bij mij) weg, je hele schijf is leeg en niet lang daarna sterft ie!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

mmkay :?

Ik hoop maar niet dat je ook die 10.000 andere oude topics, waarin men diens data kwijt is geraakt cq kan raken, ook omhoogschopt met diezelfde opmerking :X

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 20-10-2004 14:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.