Verwijderd
Ik gebruik verschillende sniffers. Observer en network monitor (bij NT/W2k server).
van Observer is een demo te downloaden. Is een erg goeie sniffer. Snift echt alles.
HR
van Observer is een demo te downloaden. Is een erg goeie sniffer. Snift echt alles.
HR
Verwijderd
Ok als je met een switche netwerk bedoelt
dat het netwerk in elkaar steekt, zal je
heel weinig zien omdat het werkt met switches en alleemn het verkeer ziet van en
naar machines en andere broadcast en request frames.
Je kan wel mooi op een heb zien wat al het verkeer is zoals bij een kabel netwerk coak
en utp met hub daar zie je all het verkeer
omdat daar al het verkeer over het hele netwerk gaat.
Sniffer Pro is goed werkt op frame en bit niveau. is super.
dat het netwerk in elkaar steekt, zal je
heel weinig zien omdat het werkt met switches en alleemn het verkeer ziet van en
naar machines en andere broadcast en request frames.
Je kan wel mooi op een heb zien wat al het verkeer is zoals bij een kabel netwerk coak
en utp met hub daar zie je all het verkeer
omdat daar al het verkeer over het hele netwerk gaat.
Sniffer Pro is goed werkt op frame en bit niveau. is super.
De enige echte, die van Network Associates Inc 
Alleen laatste tijd wat minder wat in een switched omgeving heb je er steeds minder aan.
Alleen laatste tijd wat minder wat in een switched omgeving heb je er steeds minder aan.
Verwijderd
Het is op packet level. Alles wat op de NIC van de PC aankomt ziet Observer. Ook van de machines dit ergens anders in het zelfde subnet hangt.Op donderdag 28 december 2000 13:52 schreef Zeem het volgende:
Is dat op packet level?
en
werkt het op een switched netwerk?
HR
Verwijderd
Dus werkt het niet in een netwerk met switches, want daar komt niet alles aan op je NICOp donderdag 28 december 2000 16:01 schreef hroling het volgende:
[..]
Het is op packet level. Alles wat op de NIC van de PC aankomt ziet Observer.
Wij hebben daar zo'n koffer PC voor...
LanAnalyzer of weet ik veel wat er op staat.
Iets dat onder DOS werkt en het werkt PERFECT!
LanAnalyzer of weet ik veel wat er op staat.
Iets dat onder DOS werkt en het werkt PERFECT!
Nee was gewoon een vraag, wou even weten welk product jullie gebruiken.
Ik werk zelf voor Network Associates, (www.sniffer.com), en was benieuwd naar wat nederlandse reacties:-).
Die koffer PC is ongetwijfeld een Dolch PAC, met de DOS Sniffer Analyzer er op.
Thanx all!
Ik werk zelf voor Network Associates, (www.sniffer.com), en was benieuwd naar wat nederlandse reacties:-).
Die koffer PC is ongetwijfeld een Dolch PAC, met de DOS Sniffer Analyzer er op.
Thanx all!
nou meneer\mevrouw zeem,
ik vind het een dubieuze manier van werken om op deze manier je eigen product te pushen.
Een gerennomeerd bedrijf als Network Associates heeft dit soort lage trucks toch niet nodig.
:(:(:(:(:(
ik vind het een dubieuze manier van werken om op deze manier je eigen product te pushen.
Een gerennomeerd bedrijf als Network Associates heeft dit soort lage trucks toch niet nodig.
:(:(:(:(:(
Verwijderd
Kan jij meteen duidelijk maken dat ze ACHTELIJKE prijzen rekenen voor dat stukje software.
Echt..VEEEEEEEEEELS te duur....
Echt..VEEEEEEEEEELS te duur....
Good old tcpdump natuurlijk, evt. in combinatie met ethereal om wat meer overzicht te krijgen
hoe komen jullie daar nu weer bij.....
Gewoon even kijken of dat er tweakers waren die toevallig er wel eens mee gewerkt hebben of ermee werken.
Negatieveling, zo was het helemaal niet bedoeld.
En trouwens het is niet te duur.
Gewoon even kijken of dat er tweakers waren die toevallig er wel eens mee gewerkt hebben of ermee werken.
Negatieveling, zo was het helemaal niet bedoeld.
En trouwens het is niet te duur.
Verwijderd
Voordat Sniffer nou de grond in geramd wordt: ik gebruik het af en toe eens om wat IP-tjes bloot te leggen, en daar werkt het uitstekend voor. De capture mogelijkheden bieden ook wat interessante mogelijkheden...kortom ok product hoor (alleen voor mij eigenlijk beejte overkill
)
Sniffers zijn gewoon handig gereedschap. Bij een klein netwerk realtime meekijken of een capture maken en dan rustig de samenhang uitpuzzelen helpt als je problemen hebt. Of uit wilt zoeken wat het minste is wat je door je firewall moet laten. Soms zie je ook misconfiguraties zoals bv verouderde DNS entries waardoor er steeds 3x gevraagd moet worden, genereert nutteloos extra verkeer.
Enne.. voordat men er een koopt, vooral eerst eens kijken naar Ethereal gratis voor Windows en Linux.
Enne.. voordat men er een koopt, vooral eerst eens kijken naar Ethereal gratis voor Windows en Linux.
Yeah well. The Dude abides.
ik werk zelf in een heel erg groot bedrijf. We hebben bakken vol met hubs routers switches, tokenring en ethernet staan.
Als je wilt kijken wat er op het netwerk gebeurt is sniffer bijna een absolute MUST.
Alleen dedicated apparaten als de HP InternetAdvisor zijn uitgebreider. Maar ook weer veeeeeel duurder.
Als je wilt kijken wat er op het netwerk gebeurt is sniffer bijna een absolute MUST.
Alleen dedicated apparaten als de HP InternetAdvisor zijn uitgebreider. Maar ook weer veeeeeel duurder.
Pagina: 1