Toon posts:

[W98] Asus P/I-P55T2P4 IDE controller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen, ik heb hier nog z'n oude pc staan ik wil het graag gaan gebruiken. Alleen Windows 98 geeft twee gele vraagteken staan bij primaire en secondaire controllers. De bios ziet herkent cd-rom en hd, maar Windows ziet geen cd-rom (aangelsoten sec. ide). Ik heb vanaes gebrobeerd; nieuwe chipset drivers, nieuwe ide drivers, nieuwe tool van Intel chipset etc. Verder search gebruikt, zowel op Google (ook in dicussiegroepen). Alvast bedankt.

Windows 98 SE.
P1 200 Mhz.
Philips oude cd-rom.
Quantum 6,4 GB.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Ah, de good ol' P55T2P4 :)

Probeer het eens zonder die CDROM, dus alleen met de HDD. Volgens mij hoef je voor die plank geen chipsetdrivers te installeren, omdat W98SE deze zou moeten herkennen.

En anders is het plankje misschien gewoon overleden? De controllers dan.

CMOS al een keer gecleared? PnP OS op NO gezet? (zat dat daar uberhaupt al in eigenlijk...)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Klik eens op die uitroeptekens en los het probleem op wat daar beschreven staat (wellicht een resource/driver conflict) ;)

Geen hardwareprobleem (Dos/Bios doet het prima), dus move PMG > WOS

Verwijderd

Topicstarter
Staat iets met code 10 (weet niet meer zeker), verder pnp staat op yes in bios. Ik heb ook intel site bezocht stond iets met bus mastering driver, maarja dit is voor Windows 95... Voor de rest doet systeem prima, alleen cd-rom zie je niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost:p, het was een gewoon een virus (op bootdiskette).