Zelf 'thermoform' maken om plexiglas te buigen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82972

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Dit weekend heb ik de laatste hand gelegd aan een externe LCD-mod. Ik heb er erg veel werk aan gehad, voornamelijk met uitteken van plexiglas. Ik zal allereerst plaatjes laten zien, daar zijn jullie tenslotte dol op :) Vervolgens zal ik overgaan op mijn echte vraag.

Dit is hem dan.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/K254J8KA2I71/picserver.jpeg

De achterkant. Hier zie je goed de buiging van het plexiglas, waar deze post eigenlijk om zal draaien.

Dit vind ik zelf wel cool, dit heb ik bereikt met een graveersetje.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/E3XC936TK65E/picserver.jpeg

Nogmaals en dan transparency (c) erin gegraveerd.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/77IAD95EN89Z/picserver.jpeg

Overigens sorry voor de brakke pics.

Maar nu to the topic. Ik heb dus erge problemen gehad met het plexiglas buigen. Mijn stappen.

1) Verschillende soorten föhn gebruikt plexiglas werd warm, na tientalle minuten, maar een echte buiging was er niet in te krijgen. Ondanks dat door verschillende mensen hier op GoT werd gesuggereerd, maar voor de duidelijkheid bij mij lukte het niet eens om 2mm plexiglas te buigen.

2) Veel wezen zoeken naar andere oplossingen om het te buigen. Nu heb ik zelf een gloeiend draadje gemaakt, door middel van een treinadapter, 2 spoelen (zzelf gemaakt door beschermde draad rond 2 sprijkers te rollen) en een stukje gestripte draad. Deze had dus roodgloeiend moeten worden, maar de treinadapter schakelt zelf dus uit, door de 'kortsluiting' die je eigenlijk maakt. Dus geen gloeiend draadje.

3) Ook in andere draadjes weerd gesuggereerd een koperdraadje te strippen, en deze met kaarsjes of een gasbrander te verhitten. Dit werkt niet, tenzij je je plexiglas wilt verneuken! Het koperdraadje gaat uitzetten en staat niet meer strak tussen de twee spijkers met als gevolg geen rechte lijn gloeiend draadje, dus je kan het pelxiglas nog niet buigen.

4) Als laatste, ik was ten einde raad, heb ik een soort mal gemaakt en het hele plexiglas plaatje in de over gelegd (dit werd ook ergens op GoT gesuggereerd). Ik moet zeggen dit werkte het best van allemaal, maar nog niet goed genoeg. Het plexiglas ging teveel buigen en het is moeilijk om een goede mal te maken, zodat hij met een kleine hoek wordt omgebogen.

Ik vertel deze stappen dus om te laten zien dat ik deze methodes om plexiglas te buigen niet optimaal vindt, en daarom wil ik dus zelf een soort 'thermoform' (overigens als je deze koopt ben je een kleine 400 euro kwijt, dus vandaar dit topic ;)) maken (gloeiend draadje in een gleuf) waarmee je precies het plexiglas kan buigen. Maar hier heb ik enige ervaring nodig van mensen die dit al hebben gedaan of die mij tips kunnen geven, zodat ik daarna misschien wel een kleine how-to schrijf, mocht dat nodig zijn.

Ik zal nogmaals een paar punten aangeven die ik graag beantwoord zal willen zien, of waar we een beetje over kunnen discusieren.

1) Allereerst heb ik weerstandsdraad nodig, ik zal al op conrad verschillende soorten draden staan. Maar zijn deze wel dik genoeg? geven ze genoeg warmte af? Dit is natuurlijk ook afhankelijk van punt 2
2) Soort transformater. Voldoet een treintransformator (14, 16v)? Of zal deze weer uitslaan doordat er een soort van kortsluiting is? Het deze wel genoeg strooksterkte zodat je een goed gloeiend draadje krijg?
3) Weerstandsdraad op wissel, of gelijkspanning? Of maakt dit niet uit?
4) Moet er nog een extra weerstand in de schakeling.
5) wat voor behuizing voor de drad kan je het beste gebruiken? gewoon hout met 2 spijkers? of zijn er mooiere oplossingen te bedenken?
6) Andere tips, opmerkingen

Alle tips voor ander benodigdmateriaal duidelijk aageven wat voor soort (merk, weerstand, aantal ohm), waar te koop, indicatie van de prijs etc.

Ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik wil. Ik heb namelijk het idee, dat als het me lukt om dit gereedschap te maken dat ik dan mooiere standaards kan maken, bijvoorbeeld ook voor mijn pda etc. Kan erg handig zijn :).

Alvast bedankt voor het reageren :).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 82972 op 30-08-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35513

De draad waar veren van gemaakt worden heeft meestal een hoge weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-06 11:19
Op mijn oude school hebben ze zelf zo'n ding gemaakt (atthans de techniekleraren) en aangezien ik daar nu niet meer regelmatig kom weet ik niet meer precies hoe... Maar werkt een aansteker heen en weer houden onder het plexi niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49

Epsilon

Gr0wLiThE schreef op 30 augustus 2004 @ 19:58:
Op mijn oude school hebben ze zelf zo'n ding gemaakt (atthans de techniekleraren) en aangezien ik daar nu niet meer regelmatig kom weet ik niet meer precies hoe... Maar werkt een aansteker heen en weer houden onder het plexi niet?
Zou kunnen, maar je verbrand het plexi snel het wordt zwart

Wat ik zelf altijd doe is met een verfphon het plexi opwarmen dan buigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:36

Exigence

dnkroz

Even over punt 1: je moet géén haarföhn gebruiken ;) Je moet een heteluchtpistool/verfafbrander gebruiken, met een mondstuk om de straal dun en breed te maken. Dan heb je het in een paar seconden gepiept :)

Edit
....like Epsilon :z

[ Voor 7% gewijzigd door Exigence op 30-08-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 35513 schreef op 30 augustus 2004 @ 19:55:
De draad waar veren van gemaakt worden heeft meestal een hoge weerstand.
Ow...oke bedankt.... :? ....Waar zal ik deze moeten kopen en wat heeft dit voor voordeel boven een 'normale' weerstandsdraad.
Nee, het wordt dan veel ste warm. Ik had al met die gasbrander en dat ijzerdraadje verwarmen dat het plexiglas ging borrelen al legde ik het erop, het wordt er enkel lelijk van. Maar zoals gezegd in principe zoek ik dus hulp bij het maken van zo'n gereedschap andere opties zitten er bijna niet in, omdat die niet netjes genoeg zijn (sorry maar ik ben een beetje een mierenneuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

- je kunt de draad strak houden met een veer
- bij ons op school hadden we zo'n ding, bestond uit een draad die warm werd, en aan beide kanten een stuk metaal waar water doorheen stroomde om er voor te zorgen dat niet een te groot deel van het plexiglas warm werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Exigence schreef op 30 augustus 2004 @ 20:02:
Even over punt 1: je moet géén haarföhn gebruiken ;) Je moet een heteluchtpistool/verfafbrander gebruiken, met een mondstuk om de straal dun en breed te maken. Dan heb je het in een paar seconden gepiept :)

Edit
....like Epsilon :z
Humm, als dit echt een moooie optie is moet ik dat dan maar proberen, alleen ik ben ook bang dat ik dan nooit zo mooi kan buigen als met zo'n gloeiend draadje.
ColdSTone schreef op 30 augustus 2004 @ 20:03:
- je kunt de draad strak houden met een veer
- bij ons op school hadden we zo'n ding, bestond uit een draad die warm werd, en aan beide kanten een stuk metaal waar water doorheen stroomde om er voor te zorgen dat niet een te groot deel van het plexiglas warm werd.
Ja klopt, heel veel scholen hebben zo'n ding voor de techniek lessen. Maar ik wil het dus eigenlijk goedkoop zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA

ColdSTone|IA

lui..

Anoniem: 82972 schreef op 30 augustus 2004 @ 20:06:

Ja klopt, heel veel scholen hebben zo'n ding voor de techniek lessen. Maar ik wil het dus eigenlijk goedkoop zelf maken.
Neem twee koperen buizen van een metertje, soldeer ze mooi aan elkaar, tuinslang eraan, klaar. Bevestig het op een stuk hout ofzo. Dan maak je daar die draad tussen. Meet wel ff de weerstand, en bereken dan de stroom die er doorheen loopt bij de spanning die je gebruikt. Als je trafo dat niet aankan gaat ie stuk of vanzelf uit..
I = U / R (Stroom = Spanning / Weerstand)
Als de berekende stroom te hoog is moet je een extra weerstand in de stroomkring toevoegen of een andere draad nemen.

De buizen zou je eventueel kunnen vervangen door hout omdat je maar heel dun plexi probeert te buigen, het warm worden duurt dan niet zo lang en ik denk dat het niet nodig is om te koelen.

[ Voor 13% gewijzigd door ColdSTone|IA op 30-08-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82972 schreef op 30 augustus 2004 @ 20:03:
Ow...oke bedankt.... :? ....Waar zal ik deze moeten kopen en wat heeft dit voor voordeel boven een 'normale' weerstandsdraad.
Je schroeft een pen open en je haalt het veertje eruit. :P

Ik heb net even een testje gedaan met draad uit een veertje en een spanningsbron van twee ampere, maar dat werd dus niet warm genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ColdSTone schreef op 30 augustus 2004 @ 20:12:
[...]

Neem twee koperen buizen van een metertje, soldeer ze mooi aan elkaar, tuinslang eraan, klaar. Bevestig het op een stuk hout ofzo. Dan maak je daar die draad tussen. Meet wel ff de weerstand, en bereken dan de stroom die er doorheen loopt bij de spanning die je gebruikt. Als je trafo dat niet aankan gaat ie stuk of vanzelf uit..
I = U / R (Stroom = Spanning / Weerstand)
Als de berekende stroom te hoog is moet je een extra weerstand in de stroomkring toevoegen of een andere draad nemen.

De buizen zou je eventueel kunnen vervangen door hout omdat je maar heel dun plexi probeert te buigen, het warm worden duurt dan niet zo lang en ik denk dat het niet nodig is om te koelen.
Zeker niet toevallig foto's? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar werkt een aansteker heen en weer houden onder het plexi niet?
Dit gaat nog verbazingwekkend goed, als je het plexi niet in de vlam houdt en wat geduld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 16:54
het probleem met een aansteker is dat het moeilijk gelijkmatig verwarmd. je hebt grote kans op roetvlekken en belletje (helaas spreek ik uit ervaring :( )

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 12:53
Ik heb een tijdje terug toen ik ff wat plaatjes plexi wilde buigen er een simpel buighoutje voor gemaakt..

2 houten latten die door een paar moeren uit elkaar worden gehouden en daar op spijkertjes rustend een weerstandsdraad tussen die door een veer op spanning wordt gehouden.

Mijn buigsel heeft ongeveer 14V bij 2.6 A nodig om lekker te buigen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guidomennen/buighoutje.jpg

En het buigt perfect ! ( Op lijmen moet ik nog wat oefenen :P )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guidomennen/clock1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Sine op 30-08-2004 23:00 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 18:28
Ik heb hier thuis dus een mooie bak om plexiglas up te buigen. We hebben van hout een kleine maar wel lange u balk gemaakt, daar zit voor en achter een dikke schroef in om de hoogte van de draad in te stellen. me neeme een staal kabel van ik zeg wat 1.5 doorsnede. Maakt er an ieddere kant een lusje in hangt daar dikke veeren in die je dan weer om de schroeven in de u balk doet. Men neeme een las trafo niet al te zwaar ;) en hangt links en rechts een klem op die schroef, zet het knopje aan en huppakee we hebben een mooie rooie gloeiende draad. Die bak van ons is bijna 2 meter dus kan er hele raaaaamen op buigen :P

Veel sucsessssss er mee he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA

ColdSTone|IA

lui..

Anoniem: 82972 schreef op 30 augustus 2004 @ 21:27:
[...]

Zeker niet toevallig foto's? :D
Ik wil wel een tekeningetje voor je maken, maar ik neem aan dat je met de foto van Sine ook een heel eind komt.
Ik zou alleen ervoor zorgen dat je twee latten hebt die niet tegen elkaar aan liggen en daartussen dan de draad bevestigen die iets lager ligt en dus niet met het plexi in aanraking komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sine schreef op 30 augustus 2004 @ 22:57:
Ik heb een tijdje terug toen ik ff wat plaatjes plexi wilde buigen er een simpel buighoutje voor gemaakt..

2 houten latten die door een paar moeren uit elkaar worden gehouden en daar op spijkertjes rustend een weerstandsdraad tussen die door een veer op spanning wordt gehouden.

Mijn buigsel heeft ongeveer 14V bij 2.6 A nodig om lekker te buigen.
Kijk hier heb ik wat aan. Bedankt, mag ik trouwens uit dit verhaaltje opmaken dat je dus een weerstandsdraad hebt gekocht van 14 / 2.6A = 5 Ohm (per meter)?

En moet je het latje zo maken dat de weerstandsdraad het plexiglas raakte? Of juist net niet?

Ow, en is het nu nog mogelijk dat die treintransfo uitslaat? Want ik heb geen andere trafo tot mijn beschikking...

[edit]
ColdSTone schreef op 31 augustus 2004 @ 10:23:
[...]

Ik wil wel een tekeningetje voor je maken, maar ik neem aan dat je met de foto van Sine ook een heel eind komt.
Ik zou alleen ervoor zorgen dat je twee latten hebt die niet tegen elkaar aan liggen en daartussen dan de draad bevestigen die iets lager ligt en dus niet met het plexi in aanraking komt.
Jij was me dus al voor met het antwoord (plexiglas net geen contact moet hebben) en van tekeningetje is nu dus niet meer nodig :).

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 82972 op 31-08-2004 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
Anoniem: 82972 schreef op 31 augustus 2004 @ 10:25:
[...]

Kijk hier heb ik wat aan. Bedankt, mag ik trouwens uit dit verhaaltje opmaken dat je dus een weerstandsdraad hebt gekocht van 14 / 2.6A = 5 Ohm (per meter)?

En moet je het latje zo maken dat de weerstandsdraad het plexiglas raakte? Of juist net niet?

Ow, en is het nu nog mogelijk dat die treintransfo uitslaat? Want ik heb geen andere trafo tot mijn beschikking...
Jup gewoon weerstands draad, waarde is niet kritisch als het maar verwarmt ( net niet gloeiend in mijn geval. )

Het draadje ligt een paar mm ( 3 oid, ook niet kritisch ) onder het plexi, het mag het plexi absoluut NIET raken !

Een treintrafo is veel te licht ja die kan nooit 3A leveren ( eerder 300mA ) ik hang het ding gewoon aan m'n labvoeding, maar die moet je wel hebben natuurlijk

[ Voor 15% gewijzigd door Sine op 31-08-2004 15:22 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112504

Iemand er al eens aangedacht om mss is een broodrooster open te draaien? tis maar een tip e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoi beste mensen,

Ik weet niet veel van al die berekeningen af die jullie doen, maar ik weet wel dat ik al 5 jaar kunststofbewerker ben. Ik weet absoluut niet alles en ook niet wat de prijzen zijn e.d, maar ik vervorm wel proffesioneel veel soorten kunststof en op vele manieren. Als jullie wat willen weten hoor ik het wel en misschien kan ik jullie van dienst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Oude broodrooster heeft idd weerstandsdraad, gewikkeld om plaat.
Maar die draad is 500-1000 Watt onder 240 Volt.
In veel fohns zit ook weerstandsdraad, maar de weerstand is erg laag (fohn warmte-element is al gauw 1000-2000 Watt en de lengte is erg lang, dankzij aan spiraalvorm. De oude broodrooster is beter, die is korter en dus hoger weerstand.
Zoek daarom apparaat met zo laag mogelijk stroomverbruik.

Andere idee is 500 of 1000 Watt halogeenlamp eronder te zetten, maar dan afgeschermd tot een spleet waar warmte van lamp doorheen kan naar plexiglas.
Er komt nog en stuk plaat ertussen om warmte van lamp van de bovenplaat tegen te houden. Anders smelt hele plexiglas al.
Deze halogeenlamp straalt veel warmte uit, zelfs op matige lichtsterkte. Makkelijk idee is ook gelijk halogeenlamp dimmer erbij te kopen en zo regelen totdat het heet genoeg is. Jammer dat halogeenlamp beetje kort is.

Weerstandsdraad is makkelijk en niet duur in gebruik. Moet je wel over stevige voeding beschikken. Een regelaar is wel nodig om weerstandsdraad niet te laten doorbranden. Goedkope halogeenlamp dimmer is goed, want trafos zijn gewoon weerstandsversies. Geen probleem met overbelasting.

Een professionele apparaat voor buigen van plexiglas, zoals ik wel es op school ziet, beschikt over hele dikke weerstandsdraad. Het warmt zich langzaam op maar wordt wel zelf aardig warm. En natuurlijk paar mm lager, net onder bovenplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
of je pakt een laagohmige cementen draadgewonden weerstand, die knijp je kapot in de bankschroef en dan hou je een staafje omwikkeld met weerstands draad over.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollovenlo
Waarom zo moeilijk doen jongens. Ik weet niet of jullie mijn reply niet gelezen hebben maar zo als ik het beschrijf doen ze het ook bij mn pa op het werk. (standbouw) en ja een kleine las trafo is zo aan te komen d8 ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
apollovenlo schreef op 31 augustus 2004 @ 20:18:
Waarom zo moeilijk doen jongens. Ik weet niet of jullie mijn reply niet gelezen hebben maar zo als ik het beschrijf doen ze het ook bij mn pa op het werk. (standbouw) en ja een kleine las trafo is zo aan te komen d8 ik zo
Zo moeilijk doen? Ik ben juist blij dat iedereen zijn of haar visie/tips geeft, daar kan ik zeker wat mee! En wat heb ik eraan dat ze dat bij je pa op het werk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
Een beetje afhankelijk van de weerstands draad die je hebt kun je ook prima een simpele acculader gebruiken bedenk ik me net

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Ik doe het zelf altijd met 2 balken met een spleet ertussen van ± 3 mm, hiertussen blaas ik dan hete lucht van een verfafbrander.

Als het dan heet genoeg is pak ik het stuk plexiglas en buig het over iets met een recht rand. Op deze manier werkt wel goed maar is beetje omslachtig.

Als je met een goed werkend makkelijk iets kan komen ben ik heel geinteresseerd.

Signature unavailable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollovenlo
Anoniem: 82972 schreef op 31 augustus 2004 @ 20:48:
[...]

Zo moeilijk doen? Ik ben juist blij dat iedereen zijn of haar visie/tips geeft, daar kan ik zeker wat mee! En wat heb ik eraan dat ze dat bij je pa op het werk doen?
Daar bedoelde ik gewoon mee te zeggen dat het een goed ondwerp is wat elke dag gebruikt word meer niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sine schreef op 31 augustus 2004 @ 21:04:
Een beetje afhankelijk van de weerstands draad die je hebt kun je ook prima een simpele acculader gebruiken bedenk ik me net
Oke dat is inderdaad wel handig, die heb ik hier thuis wel liggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

van construeren heb ik niet zoveel verstand, en ik weet niet welke lengtes je wilt gaan buigen, maar wij hebben thuis een broodrooster van 30 cm (ja voor 2 bammen achter elkaar). Misschien dat je die zodanig kan modden? Daarin zitten van die dunne slanke plaatjes die roodgloeien. Om te voorkomen dat bijvoorbeeld het oppervlak van het plexi te groot is wat verwarmt wordt, zou je het onder een hoek kunnen zetten (dus dat hem om de lengte as draait : oppevlakte draait dan van volledig (+/- 3 mm) naar wat zou het zijn halve mm?)

overigens lukte mij alles goed met een verffohn, spelen met afstand etc, en voor scherpe hoeken gwoon het plexi op buro en muur hoek drukken. Voor rondingen over een pijpje/draad.

edit:
Ja )#YY#%#()&#)(#% pcmodders was me al voor :(, maar was wel goed id dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Seesar op 01-09-2004 23:38 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablerichy935
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Seesar schreef op woensdag 01 september 2004 @ 23:36:
van construeren heb ik niet zoveel verstand, en ik weet niet welke lengtes je wilt gaan buigen, maar wij hebben thuis een broodrooster van 30 cm (ja voor 2 bammen achter elkaar). Misschien dat je die zodanig kan modden? Daarin zitten van die dunne slanke plaatjes die roodgloeien. Om te voorkomen dat bijvoorbeeld het oppervlak van het plexi te groot is wat verwarmt wordt, zou je het onder een hoek kunnen zetten (dus dat hem om de lengte as draait : oppevlakte draait dan van volledig (+/- 3 mm) naar wat zou het zijn halve mm?)

.....[/edit]
Dit werk echt wel goed!, het enigste is wel, dat je op moet passen dat je hem niet telang aanlaat..daar dat ie anders doorbrand (denk aan dat je bammen ook niet een 1/2 uur in de toaster zit ;) ) Als je volgens deze opstelling maakt Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guidomennen/buighoutje.jpg dan moet het wel lukken. Dus je moet dan wel testen met de termostaat voor de verwarming, qua warmte.
Nou....rest me nog tezeggen dat je uitmoet kijken dat je de draad niet aanraakt met je hand e/o vingers O-)

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtremeWeb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-01-2021
Ik wist dat ik ergens een tutorial gezien had om plexiglas etc op een makkelijke
manier te buigen. Dus ik ben even wezen zoeken en jawel....

http://home.austin.rr.com/crazypcmods/MartiniMobo.htm

Kijk maar of je er wat aan hebt, het is al een leuk bouwproject opzich :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablerichy935
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Klopt, mijn idee, je houd je plaatje wat rechter dan die van hier boven (vorige post :) ) maar misschien was het meer handy als die vent ook laat zien wat ie gebruikt had...denk aan verwarnings element ofzo want dat laat niet zien.. wel jammer, wel mooi! >:)

[ Voor 34% gewijzigd door cablerichy935 op 19-12-2004 00:18 ]

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
De laatste keer dat ik plexi heb gebogen was toen ik mijn "bureau-fan" maakte afgelopen zomer.
ik heb toen het plexi tussen de bankschroef gezet en met een gasbrander (blauwe vlam) verwarmd, je moet alleen niet de vlam constant op 1 plaats houden maar heen en weer bewegen voor het plexi langs (2 á 5 cm afstand).
toen het een beetje buigzaam werd heb ik het rond een buisje gebogen.
Pagina: 1