Toon posts:

Celeron koeler advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen even een celeron 700 ofzo voor mijn BX bordje kopen.
Ik weet aleen nog niet welke koeler ik er op wil.
Ik heb al een beetje reviews zitten lezen, maar dat zijn meestal andere types, of erg dure koelers :(
aangezien ik met mijn waterkoeling bezig ben is het zonde om een dure koeler aan te schaffen.

Ik denk dat ik even langs perfect-systems ga fietsen en daar een koelertje koop.

Ze hebben een redelijk assortiment van die dingen, dus mijn vraag: welke is leuk voor mij?

Deze lijkt me wel leuk, vanwege de koperen backplate:
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/kopercooler.jpg
CPU Cooler Intel Pentium III FCPGA (2,3 MM KOPER!) fl 39,95

Voor de rest hebben ze nog:
CoolerMaster (CB5-5G12) Intel PIII FCPGA (1,5 Ghz) fl 49,95
CoolerMaster (CH5-5K11) Intel PIII FCPGA (1,5 Ghz) fl 129,00
CoolerMaster (DP5-5F11) Intel Pentium III FCPGA fl 26,50
CoolerMaster (DP5-5G11) Intel PIII FCPGA (850 MHz) fl 29,95
CoolerMaster (DP5-5H51) Intel PIII FCPGA (1 Ghz) fl 35,00

SPIRE 5D17B3 Intel FC/P - PGA - 1,2 GHz fl 39,95 -== dit is die golden orb immitatie ==-

SPIRE 5D17B3 AMD Duron / T-Bird - 1 GHz fl 35,00 -== huh? zelfde type maar dan toch aleen voor de AMD? (en 5 piek goedkoper) ??
* Tweakers confused !

Welke raden jullie mij aan?

Verwijderd

Lekker zonde van je geld een celeron, volgens mij zijn snelle celerons niet echt overklokwonders, goede koeling heeft dan ook weinig zin ben ik van mening. Ik vind ook dat je beter kan doorsparen voor een duron + mobo. Een duron 600 is echt veel sneller dan een celeron 700.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen zin om mijn mooie abit be6-II te laten wegrotten.

Das gewoon zonde.

De celeron2 is best redelijk overklokbaar lees ik hier en daar, en de preformance van een overgeklokte celeron ligt niet ver weg van een PIII (en dat voor de helft van de prijs)

Een AMD komt wel in mijn volgende PC.

Als ik sinterklaas nou heeeeel lief aankijk, wil hij me dan een nieuw AMD mobo in mijn schoentje proppen?

Verwijderd

TweaKers ik zou een spire nemen. Is redelijk goed en niet al te duur. Aangezien je met je watercooling bezig bent is dit een goede oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
een simpel antwoord
Kijk, daar heb ik nou wat aan :)

Die spire lijkt me inderdaad ook wel leuk.
Maar wat is het verschil met de AMD versie vraag ik me af....

Heeft niemand die met die koperen plaat? ik ben wel erg benieuwd hoe die presteert.

OOoowww, ik kan niet kiezen :(

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Heb nog wel een alpha voor je te koop :P

Computernerd FAC7ALPHA....

Komt errug goed uit de tests.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
je kunt idd die spire wel nemen.... ik heb zelf een celeron633@950 lopen... die had ik bij norrod in groningen voor mijn BH6 voor 300,- incl. koeler!

en ik weet niet of jij er een koeler bij krijgt? maar diegene die ik erbij heb doet het perfect..... overhit niet... intel zet std coolers op p3-1ghz processoren.. dan moet een celeron op 700 het ook wel trekken.... dan kun je fij op 1050mhz gaan draaien als je je waterkoeling hebt..

geen cooler? koop die spire maar idd.

Verwijderd

beetje te laat voor de sint denk ek , de kerstman ook . Maybe wil de paashaas je wel een K7T-Turbo + Duron 800 + waterkoeling met peltier in je ei proppe

Verwijderd

waarom een dure koeler kopen voor een celeron 700.. die kan je toch niet goed overklokken zonder dat je je pci/agp bus overklok met allelei risico's

ik heb een celeron 600 en een celeron 633 gekocht voor m'n twee oude bx moederborden en die draaien resp. 927 en 950 mhz...
overklokken dat willen die celerons wel

ik gebruik voor de celeron 600 een spire orb 5D21B3 en voor de celeron 633 een coolermaster DP5-6H51. Zijn beide prima koelers. (de laatste koeler gebruik ik ook in m'n duron 650@900 systeem... deze koelt beter dan m'n golden orb, 6 graden beter om precies te zijn)

mijn advies ga voor een celeron 600/633 ipv die 700 en overklok die handel.

PS. let wel erop dat je voldoende ruimte hebt voor de koeler en evt. slotkey. m'n celeron 300A+standaard koeler is een stuk kleiner dan de processor+slotkey+koeler

veel succes
Pagina: 1