shortcuts voor downloaden van een file?

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:48
Waarschijnlijk een ontzettende N00b vraag, maar hoe kan ik het makkelijkst 300 files van een ftp-server halen zonder software installatie??? Ik heb IE voor MacOSX 10, maar die geeft ftp niet in mapweergave weer en ik kan dit volgens mij niet veranderen (kan het iig niet vinden) want ik heb zeer beperkte rechten... Mag wel liedjes downloaden, maar niks installeren. Geen idee hoe het werkt... Ben absoluut geen mac gewend :'( Getuige de bijna RSI die ik al heb van het continue muizen met die rare ronde muis... Maar ik zit er een week aanvast. Misschien dat in die week mijn gedachten nog veranderen over Mac, maar voor nu is het vooral: ziet er prachtig uit, werkt voor geen meter.... NOFI!!!!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Cmd-K en dan het ftp adres invullen. Verschijnt de ftp site op je bureaublad en kun je zo alle bestanden (of mappen) kopiëren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

--

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 19:35 ]

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Sinds wanneer heb je een start button op een Mac ? 8)7

• Paultje3181
@Daedalus: Als ik command(appeltje)+K doe krijg ik alleen een soort favorieten-lijst en daar kan ik idd aanmaken, maar als ik daarop druk, krijg ik weer geen mappenstructuur. Slepen naar Documents lukt niet...

@Maui71: Voor Start -> uitvoeren heb ik niet genoeg rechten... Dus dat gaat ook niet werken... Wist trouwens niet dat dat ook in OSX zat... Neem aan dat je linksboven de apple bedoelt met start?

[ Voor 10% gewijzigd door Paultje3181 op 30-08-2004 19:25 ]

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Nee, ik denk eerder dat meneer in de war is met Windhoos...

heb je het al geprobeerd vanuit Safari ?

[ Voor 28% gewijzigd door unSOUND op 30-08-2004 19:29 ]

Verwijderd

unSOUND schreef op 30 augustus 2004 @ 19:22:
[...]

Sinds wanneer heb je een start button op een Mac ? 8)7
oeps, sorry had niet gezien dat we in 'Apple Talk' zaten.

• Paultje3181
ook geen mapweergave... maar ik zat zelf te denken aan bijv apple+d om een file te downen naar de default map en zo alles langs gaan... gok dat ik nl. nooit in mapweergave kan komen zonder rechten...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Paultje3181 schreef op 30 augustus 2004 @ 19:38:
ook geen mapweergave... maar ik zat zelf te denken aan bijv apple+d om een file te downen naar de default map en zo alles langs gaan... gok dat ik nl. nooit in mapweergave kan komen zonder rechten...
je zit er eigenlijk aan vast om of de ingebouwde ftp client te gebruiken (dus `ftpz in de shell), ncftp te downloaden (geweldige shell ftp client), of een GUI client zoals transmit, fetch etc.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
EDIT: Niet goed gelezen

[ Voor 155% gewijzigd door Alpha-sphere op 30-08-2004 20:06 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

als ik in safari bv: "ftp://ftp.xs4all.nl" in de adresbalk tiep start er gewoon een Finder met de inhoud van die ftp-site, zelfde resultaat als wat je (zoals Daedalus al zei) met cmd-K vanuit een Finder zou moeten krijgen.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Pinball schreef op 30 augustus 2004 @ 21:03:
als ik in safari bv: "ftp://ftp.xs4all.nl" in de adresbalk tiep start er gewoon een Finder met de inhoud van die ftp-site, zelfde resultaat als wat je (zoals Daedalus al zei) met cmd-K vanuit een Finder zou moeten krijgen.
Idem, werkt uitstekend.

ftp://user:passwd@site.xyz

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hier hetzelfde verhaal. Daarom vraag ik me ook af wat de TS precies bedoeld met 'mapweergave' en wat hij dan wel krijgt als hij deze actie uitvoert. Het kan zijn dat het met een oudere MacOS X niet werkt, zo goed ben ik niet op de hoogte van de verschillen tussen de verschillende versies, maar hier onder 10.3.5 werkt het gewoon.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Paultje3181
Sorry dat het even duurde. Ik kom idd gewoon goed in de ftp-site. Das geen probleem. Maar onder windows/linux kun je gewoon instellen dat ie mappen laat zien... Nu krijg ik gewoon een lijst met alle bestanden (vergelijkbaar in een shell dir-commando). Onder windows zou ik dus die hele map met 300 mp3tjes naar de desktop/documents slepen en dan zou alles gekopieerd zijn. Sim-Pel... Maar dit moet/zal natuurlijk ook binnen Mac kunnen... Maar dat kan ik nergens veranderen volgens mij.
Dus zat ik te denken als ik nou met een shortkey gewoon een file kan downloaden, ipv de muis ingedrukt te houden tot dat menuutje komt en dan de file te downen, zou het ook best wel een beetje snel gaan...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Wat bedoel je nou toch :?

Mappen laten zien, maar nu zie je bestanden ?

Als ik jou was, zou ik gewoon de ftp client van de shell pakken.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Welke versie van MacOS X heb je? (Appeltje links bovenin -> Over deze Mac)
Pagina: 1