Toon posts:

Processor of Moederbord dood ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit hier eigenlijk probleem dat ik waarschijnlijk al eerder heb geplaatst, maar toen was het probleem niet echt hinderlijk.
Het ging om dat de PC meestal pas na 2x resetten eindelijk beeld gaf en verder starte.
Nou in de tussen tijd heb ik gewoon met dit probleem gewerkt en heb soms nog het een en andere geprobeerd. En komt tot het volgende uit:
Het is een Athlon Thunderbird 1400 MHz, en hebt gemerkt dat hij gewoon niet stabiel draait op 1400 en dat ik ook weer meestal 2x moet resetten voordat er beeld komt, dus heb ik geprobeerd wat te downclocken, met succes heb ik hem maar op 1300 geclockt en loopt ie stabiel maar nog steeds dat meestal 2x reset geval (wat opzich niet zo errug is), afin 3 jaar verder in deze warme (nou ja...) zomer loopt ie ook niet stabiel meer en heb ik nog maar eens een keer gedownclockt naar 1200 MHz, en jaa hoor hij draait weer stabiel maar dan nog steeds weer reset geval maar dit keer is wat vaker resetten.
Nu sinds gisteren, wil de PC helemaal geen beeld meer gegeven zelfs niet meer na 20x resetten of een lange tijd wachten. Af en toe hoor ik dan ook piepjes die als code geeft dat er iets mis is met de Videokaart (VGA error), en als ik naar mijn videokaart kijk, zie ik ook dat er een rood lampje brand, maar dat blijkt ook weer wisselvallend te zijn, maar nog steeds geen beeld of soort bootsequence.

Wat ik me nu afvraag is wat er hier mis is en welk onderdeel, m'n moederbord of processor ?
Sinds dit probleem eigenlijk niet geplanned was, wil ik dus ook geen nieuwe PC aanschaffen. Op z'n minst een nieuw onderdeel.

Mijn configuratie:
Athlon Thunderbird 1400
ABIT KT7A
512 SDRAM 133
Leadtek Geforce 2 Ti
Soundblaster Live 1024

P.S: heb al geprobeerd andere videokaart zonder succes.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Probeer een CPU van een kennis/kameraad of wie dan ook te lenen en probeer hem in jouw computer. Anders zul je er waarschijnlijk nooit achterkomen :+

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
en als nou je voeding is?
ik zou zeggen probeer eens een andere...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
weet je missch ong de temperatuur van je cpu (voor het boeltje kapte)? missch is die langzaam opgefikt?

het zou idd ook de voeding moeten zijn, maar dan zou de pc waarschijnlijk helemaal niks meer doen.

Verwijderd

Topicstarter
mmm.. mja.. wat ik me wel herriner is dat hij in de hete dagen van de zomer zo rond de 50 graden was.

Hmmmz.. de voeding... helemaal niet aangedacht. Maar mijn gedachte ligt nog steeds bij de CPU, vanwege onstabiliteit.

En verder heb ik niet zulke kenissen die zomaar even hun cpu uit trekken om in die van jouw proberen.

Ik denk dat ik maar voor 45 euros een AMD Duron ga proberen, mits iemand een andere oplossing heeft gevonden.