Waarde van onderdeel gezocht van Provision DVDspeler

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Ik heb hier een Provision PR-DVD2.0 DVD speler liggen, bij de voeding is een weerstand verbrand [R8] ter hoogte van de SCART-aansluiting. Zou me iemand kunnen helpen met me te vertellen welke waarde dit onderdeel heeft ?
Vermoeden is dat deze weerstand tussen de 0,1 Ohm en 15 Ohm ligt.

De voeding is een Zhinan ZN1792-E die ook te vinden is in andere toestellen zoals:
DVD2006
DEC S2100
Limit JD300A
Bush DVD2004/A

Zou erg fijn zijn als ik deze gemaakt krijg met een simpel weerstandje ipv. een nieuwe speler te kopen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

De fabrikant mailen/bellen?

Rail Away!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Provision is 1 of ander Yugoslavisch merk, dus euhm... :)

Deze speler is het dus:

Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaza.nl/images/provision-dvd-speler-334246-1.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Phuncz op 30-08-2004 19:17 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Gewoon eruit halen en zelf door meten (of laten doen).

Verwijderd

als die weerstand dood is dan is op de print de rest ook afgefikt en doet hij het niet meer. heb al eerder zo`n ding proberen te fixen. buiten die weerstand bleek der nog veel meer stuk te zijn.

de voeding deed het na het vervangen overgens weer prima. alleen was de rest gebakken.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Alles werkt behalve het geluid niet. Komt omdat die weerstand de -12V regelt die het geluid nodig heeft. Want voor de rest werkt hij perfect: beeld, menu, bediening, etc.

Verwijderd

Kennelijk een bekend probleem bij deze spelers ik heb er ook al zo een gehad waar in de voeding een weerstand door gebrand was. en daar was het in de +12v die gaf ineens ruim +18v dus speler was verder ook naar de klote gegaan.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Niemand die me die kleine moeite wil doen ? I would be forever grateful :D

Verwijderd

Plaatje doet het niet...

De PR-DVD-2.0 dat is toch de PR-DVD-172 / HE-DVD-172 die bij Blokker (hij stond toendertijd verkeerd in de folder) werd verkocht voor 89 euro? Een zilverkleurige model zonder LCD (wel een cutout in het front), de lade rechts etc, zoals hieronder op de foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40457/full.jpg

Vorige week nog gerepareerd zo'n PR-DVD-172 (weggesmeulde print bij de 230V ingang, vlak bij de scheidingstrafo). Ik heb zelf de PR-DVD-3100, die wel een LCD heeft, de lade in het midden en de knopjes op dat schuine vlak rechtsvoor/bovenop.

Post anders een foto van jouw apparaat, of mail mij dan zet ik hem wel online en kan ik gelijk kijken of ik wat voor je kan betekenen mbt die weerstand :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 03:48 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Nee het is nog een andere:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/phunc/provision.jpg
De ENIGSTE foto die ik ervan kon vinden.

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Sharkbyte schreef op 06 september 2004 @ 21:42:
Nee het is nog een andere:

[afbeelding]
De ENIGSTE foto die ik ervan kon vinden.
Tis inderdaad een ENIGE foto. })

Verwijderd

Ha! Toevallig heb ik een identieke speler "liggen". Die heeft wat problemen met het storingsvrij afspelen van cd's en dvd's. Gratis af te halen in Den Helder.

Verwijderd

Sharkbyte: helaas, dan kan ik niets voor je betekenen.

De Provision spelers zijn ook in NL verkocht onder de merknaam HE (Home Electric), wellicht dat het je zoektochtje wat meer mogelijkheden geeft (of anders het aanbod van BeaverHajos - of wellicht kan hij even kijken) :)

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Mijn vriendin heeft ook zo eentje staan. Misschien dat ik vanavond even tijd heb om te kijken.

Canon Digital Ixus V3

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Wel dat zou heel fijn zijn !

BeaverHajos: ben wel geïnteresseerd en bedankt voor het aanbod ! Alleen woon ik 300km van je vandaan :D

Verwijderd

R8 op ZN1792-E: Groen-Bruin-Zwart-Goud ... 51Ω dusssssss

ps. weet je zeker dat alle elcootjes nog goed zijn?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Alles is vervangen wat kapot is, er waren 2 elco's de lucht in gegaan. Enorm bedankt voor de tip ! Morgen zal ik het proberen !

[ Voor 36% gewijzigd door Phuncz op 13-09-2004 22:55 ]

Verwijderd

Toevallig nog even doorgegoogled ... ik kan de dvd-drive blijkbaar vervangen door een populair model van Toshiba. Laat dat model nou net in m'n pc-tje zitten ... :*)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Vertel :D
Typenr. enzo ? Ik ging er eigenlijk vanuit dat elke DVDROM er wil in zou passen aangezien het een standaard IDE interface heeft. Want ik betwijfel of die DVDROM wat erin zit van goede kwaliteit is.

Verwijderd

De Toshiba SD-M1502 doet het blijkbaar prima als vervanger van de Fuss Audio DV9929B. Kijk maar op: http://www.duke.edu/~java32/bravo/bravohacking.html

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Aha bedankt ! Eens kijken bij Vraag&Aanbod :D

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Er waren blijkbaar nog meer onderdelen kapot. Het DVD-loopwerk had 2 elco's kapot. Ook nog een 12V Zener diode, die weerstand. Nu werkt hij weer 100% ! Ben nu op zoek naar een Pioneer 105 S DVDROM drive om die crap DVD-lezer te vervangen.
Pagina: 1