[PHP] Ophalen text uit textfile: Variabelen in textfile

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Voor een bepaald controle script van PHP wil ik een email zenden bij een "true".

Alles werkt prima, echter heb ik een aardig lange email in het script staan. Dit maakt het script lang, en de email typen is ook niet zo handig, ik moet steeds \n invullen voor regeleindes.

Dus: Email in textfile gezet en ophalen met file_get_contents. Makkie. Maar laten er nou ook nog wat variabelen staan in die textfile...

Hoe kan ik die eruit krijgen?

Bijvoorbeeld:
PHP:
1
2
3
<?
$mailfile_inhoud = file_get_contents($mailfilename);
?>

In de file $mailfilename staat de variabele "$voornaam". Deze wil ik handig gaan invullen, zodat de complete string $mailfile_inhoud ook dit meerkrijgt.

Moet ik nu $mailfile_inhoud laten doorzoeken met een functie en $voornaam bijvoorbeeld vervangen? Er staan meerdere variabelen in..

Ik heb ook een include overwogen, dan scheid ik tenminste de text. Nadeel blijft een minder handige leesbaarheid.

Wie o wie weet een handige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
http://php.net/eval ==evil maar het werkt wel. Andere oplossing: templates maken. Daar kan je een template engine voor gebruiken, maar in dit geval lijkt een str_replace me voldoende. Zet bijvoorbeeld {adres} in je tekstbestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
bestand ophalen inlezen in string ( functie 1 ), dan string gaan parsen ( variabelen vervangen met juiste tekst ( functie 2 )

Leesbaarheid bereik je door functies juiste namen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
vage post, zo met al die leestekens ;)
Gomez12 schreef op 30 augustus 2004 @ 18:23:
bestand ophalen inlezen in string ( functie 1 ),
get_file_contents?
dan string gaan parsen ( variabelen vervangen met juiste tekst ( functie 2 )
str_replace?
Leesbaarheid bereik je door functies juiste namen te geven.
Wat wil je nou precies toevoegen? Dit is toch hetzelfde wat ik post met standaard functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
djluc schreef op 30 augustus 2004 @ 18:31:
vage post, zo met al die leestekens ;)
[...]
get_file_contents?
[...]
str_replace?
[...]
Wat wil je nou precies toevoegen? Dit is toch hetzelfde wat ik post met standaard functies?
* Gomez12 wou gewoon even benadrukken dat ik toch eens wat vaker moet refreshen en niet na een tel.gesprek een openstaand venster moet gaan beantwoorden 8)7

Plus dat ik nog wel een verschil zie tussen functies en een template systeem. Templates vind ik uitgebreider dan wat de TS wil. Maar ik blijf erbij dat het zo af en toe toch wel handig is om te gaan refreshen.

P.S. Welke leestekens ??? Ik zie verrekte weinig leestekens in mijn vorige post... |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Gomez12 op 30-08-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op 30 augustus 2004 @ 18:44:
* Gomez12 wou gewoon even benadrukken dat ik toch eens wat vaker moet refreshen en niet na een tel.gesprek een openstaand venster moet gaan beantwoorden 8)7
offtopic:
Waarom denk je dat er een button 'Bekijk bericht' zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 18:48:
[...]

offtopic:
Waarom denk je dat er een button 'Bekijk bericht' zit ;)
??? Ikke nie snappe, Normaal gesproken werkt 1x op F5 drukken ook perfect bij mij...

Bekijk bericht is volgens mij niet om te zien of er nieuwe reacties gegeven zijn, maar meer voor het beoordelen van je eigen post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik denk dat ik voor str_replace gaat, lijkt me het netste dan toch wel :)
Pagina: 1