Toon posts:

Printen Via Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer te printen via een netwerk (gewoon thuis) maar op de een of andere manier werkt het niet. (Via de search heb ik niet het antwoord op mijn probleem gevonden)

het is een netwerk met 3 PC's op allemaal Windows XP, ze zijn verbonden via een ADSL modem/routerdinges.
De printer waar ik mee probeer af te drukken is een HP Laserjet 1000 die dus niet direct op mijn computer is aangesloten maar op één van de anderen.
De printer werkt wel als ik vanaf die computer zelf afdruk.
Als ik probeer te printen via het netwerk komt de opdracht wel aan, alleen geeftie aan "Fout - Bezig met afdrukken"
Bestands en printerdeling zijn ingeschakeld en gastaccounts ook.

help... anybody? :/

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Start--> Config Scherm --> Printer --> Rechterklik op je printer --> "Delen" --> Deze printer delen aanvinken --> Naam opgeven.

Op de andere computers ff Printer toevoegen --> Printer bevindt zich op het netwerk kiezen

edit:
OMFG ik mot echt beter lezen..t*ring :D

\/ Meer info heb je helaas nie?..ik vind et wel vrij moeilijk zeggen met zo weinig info

[ Voor 143% gewijzigd door Yellowneck op 30-08-2004 19:02 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
ow ja... dat was ik misschien vergeten te zeggen... maar NATUURLIJK is die printer gedeelt... hoe kan anders de printopdracht aankomen, alleen krijg ik die fout.

anders had ik sowieso geen printopdracht kunnen geven...

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Wat staat er in je eventvwr ?

En kan je vanaf de pc waar de printer aan hangt wel printen via een net use lpt mapping ?

[ Voor 62% gewijzigd door aZuL2001 op 30-08-2004 19:03 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Hoe is die printer toegevoegd op de andere computers? Met toevoegen nieuwe printer, zoeken in het netwerk. Printen ze dus wel naar een netwerkpoort?

En wat bedoel je met printopdracht komt wel aan? Zie je dat ook als je achter de printerhost zit? Staat de opdracht dan DAAR in de lijst.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
als je zeg maar dubbelklikt op die printer krijg je zo een schermpie waarin de voortgang staat vermeld van het printen.

bij mij staat er dan: "Fout - Bezig met afdrukken"

dat staat op mijn pc, alswel op de pc waarop de printer direct is aangesloten.

@ Hardeschijf: ik heb de printer toegevoeg in het "printers en Faxapparaten --> printer toevoegen --> netwerkprinter --> Printer zoeken --> de printer geselecteerd"
En kan je vanaf de pc waar de printer aan hangt wel printen via een net use lpt mapping
wat zeg je? :?

Verwijderd

En lees dit ook even omdat je een laserjet 1000 hebt.
Met name dat deel over PPA host printers.
Sweex router, printserver probleem

En volgens HP:
http://h20000.www2.hp.com...riesId=45674&locale=en_US

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 19:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
mhhhh vaag, volgens het ene verhaal kan het niet, maar volgens die tweede link die je geeft kan het wel gewoon, en dat is exact wat ik heb gedaan...

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Er is een wezenlijk verschil tussen het benaderen van een printer lokaal of via het netwerk.

Als je op een NT based machine een apparaat deelt, en je probeert het via de netwerk omgeving te benaderen, ben je bezig dat apparaat niet lokaal maar via je netwerk aan te spreken. Printen naar lpt1 op de machine waar de printer aan vast zit lukt je (waarschijnlijk) wel. Probeer dezelfde printer eens via je netwerkomgeving te koppelen. Dan weet je ook of je de netwerkrechten goed hebt staan.

En "net use lpt3 \\machine\printer" is een manier om je printer via het netwerk aan te spreken, en tegelijk er lpt poort 3 aan vast te knopen. (voor dos programma's bijvoorbeeld)
"type c:\pagefile.sys >lpt3" zou dan je printer lang bezig moeten houden. (test maar met c:\boot.ini ipv c:\pagefile.sys)

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1