Toon posts:

Spraakherkenning en games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al vele jaren een fanatieke gamer, maar ik heb al een halfjaar last van muisarmen. Ik zeg bewust muisarmen aangezien ik zowel links als rechts last heb. Ik heb mijn hobby dus al lange tijd niet meer kunnen uitvoeren. Dat is natuurlijk flink balen, maar sinds kort heb ik een spraakherkenningsprogramma (Dragon NaturallySpeaking) geïnstalleerd. Nou is mijn vraag of er games bestaan die ik kan besturen met mijn stem?

Tips zijn van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:01

greatgonzo

schit-te-rend!

misschien dat je vast wel op de een of andere manier links/rechts/voor/achter gas, remmen etc kan binden, maar de vraag is of het programma het wel snel genoeg verwerkt.

Volgens mij heb je namelijk altijd een "lagtijd" die bij het dicteren van een word document bijvoorbeeld niet hinderlijk is, maar bij een spel natuurlijk gigantisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij inderdaad erg pittig om bijvoorbeeld een racer te kunnen besturen met spraakherkenningssoftware, maar bijvoorbeeld puzzel of turnbased games zouden toch mogelijk moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11-2023

Choxo

n\o/ne

Tjah puzzelgames kun je ook 'echt' spelen, maar dan heb je misschien nog last van een 'puzzlearm' :)

Ik denk dat het momenteel nog niet mogelijk is, aangezien gamedevelopers er niet aan denken...

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
De vertraging tussen het spel en de spraak herkennings applicatie zal wel te groot zijn. Bovendien als je beide programma's draait zal de snelheid van verwerking op je computer en het gamen de boel ook niet bevorderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet zeker dat er een soort mech-spel oid was dat je practisch alleen maar met spraakherkenning kon spelen.

Is al weer een flinke poos terug, maar ik heb er wel eens van gehoord.

FF geprobbed om te google'n, maar nix gevonden zo 1-2-3.
Hopelijk heb je zelf meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vroeger een keer voor de grap UT gespeeld met spraakherkenning (was zo'n headset games pakket van microsoft). Die bij bijv de woorden "flak cannon" en "shock rifle" het betreffende wapen tevoorschijn toverde. Helaas wel met enige vertraging.

Het is leuk voor single player

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik niet al te veel onderzoek heb gedaan, voordat ik dit topic heb gemaakt. Ik heb daar gelukkig wel een goede reden voor. Het is namelijk erg moeilijk om te surfen met louter en alleen spraakherkenning. Mijn klachten zijn namelijk vrij ernstig en ik kan praktisch niet de muis en toetsenbord gebruiken.

Ik heb gisteren wel geprobeerd civ2 te spelen met spraakherkenning. Dat is erg moeilijk maar op zich wel te doen. Heeft één van jullie al eens geprobeerd om deze game met spraakherkenning te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je eigenlijk precies aan muisarmen ..zelfde als rsi ? en nog belangrijker ...stopt het ook nog is of is het blijvend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 08:19

Distortion

Bottle to Throttle

Probeer game commander eens, heb ik eerder veel gebruikt voor flight sims enz. zie http://www.gamecommander.com/ voor info

robert

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Er is laatst een game aangekondigd, Will of Steel. Het is een RTS die zich afspeelt in Afghanistan (heden), en heeft een paar belangrijke features, waaronder spraakherkenning. Helaas duurt het nog even voordat het uitkomt, maar het is alvast een teken dat er aan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn klachten noemde eerder al muisarmen maar het is eigenlijk rsi. Er is zeker wat aan te doen dus mijn situatie is niet hopeloos. Wel zal ik in de toekomst erg voorzichtig moeten zijn bij overbelasting in combinatie met stress. Als één van jullie ooit beginnende klachten krijgt, raad ik jullie aan om verstandig zijn en het gebruiken van een computer te minderen, totdat de klachten verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 19:32:
Mijn klachten noemde eerder al muisarmen maar het is eigenlijk rsi. Er is zeker wat aan te doen dus mijn situatie is niet hopeloos. Wel zal ik in de toekomst erg voorzichtig moeten zijn bij overbelasting in combinatie met stress. Als één van jullie ooit beginnende klachten krijgt, raad ik jullie aan om verstandig zijn en het gebruiken van een computer te minderen, totdat de klachten verdwenen zijn.
Is het dan ook niet gewoon verstandiger om van de computer weg te blijven en dus ook niet online vragen te stellen over games - die je beter niet kan spelen?

Het is maar een idee :) Verplicht 3 maanden alleen maar TV kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTPlus
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

FTPlus

Pluisje

Ik heb ooit een progamma gebruikt maar dat ben ik na reinstall kwijt geraakt, naam vergeten en nooit meer aan gedacht :) <- Game Commander :P
Dat werkte vrij snel en aardig goed. Je kon een keybind hangen aan een gesproken commando wat je dan drie keer moest inspreken om het programma het aan te leren. Ik wisselde er wapens mee, opende deuren en een paar combo's. ;) Het werkte erg relax, maar wel met headset microfoon dan.

[ Voor 7% gewijzigd door FTPlus op 01-09-2004 01:05 ]

-=Waiz=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan je game commander louter en alleen met spraakherkenning besturen, of heb je ook de muis en toetsenbord nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 08:19

Distortion

Bottle to Throttle

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 10:42:
Kan je game commander louter en alleen met spraakherkenning besturen, of heb je ook de muis en toetsenbord nodig?
Je zal met een shooter nog steeds een muis nodig hebben, om snel links en recht te kunnen kijken. het commando "vuur" zul je wel kunnen binden aan een toets, bv de "ctrl" toets. Je kan het woord "shoot", of "vuur" dan trainen, en binden aan een key. Andere games zoals een rts zal ook moeilijk gaan, om bv personen ergens toe te laten gaan. Dit doe je normaal gesproken met de muis, en dit wil volgens mij ook niet anders.

Dus, helemaal muisvrij zal moeilijk worden, je kan wel alle keys binden aan spraakherkenning.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je helemaal geen muis wil gebruiken zal je toch echt iets als een head-tracker nodig hebben oid.. als je dan toch bezig bent neem dan een 3d headset met ingebouwde head-tracker..
http://www.stereo3d.com/hmd.htm
of iets als:
http://www.synapseadaptive.com/prc/prchead.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:00

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb wel eens spraakherkenning gebuikt bij flightsims, voor wingman commando's. Voor de directe besturing gaat het niet echt werken nee :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja als je nou Track-IR neemt om je muis te bewegen en dan 'KLIK' zegt als je wil klikken ben je ook klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTPlus
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

FTPlus

Pluisje

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 11:54:
Als je helemaal geen muis wil gebruiken zal je toch echt iets als een head-tracker nodig hebben oid.. als je dan toch bezig bent neem dan een 3d headset met ingebouwde head-tracker..
http://www.stereo3d.com/hmd.htm
of iets als:
http://www.synapseadaptive.com/prc/prchead.htm
Enorm leuk speelgoed, maar moet je die prijzen eens zien :D
Ik ga Game Commander weer eens uittesten. Ik meen me te herinneren dat de wapenwissel zeer handig was op die manier.

-=Waiz=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach.. er zijn ook goedkope oplossingen.. ik kan me herinneren niet zo heel lang geleden (een week of twee) ergens een losse head-tracker gezien te hebben voor ik dacht onder de 100 dollar.. en je moet toch iets als je geen muis meer wil aanraken.. eens kijken of ik dat ding nog ergens kan vinden..

Hoppekee.. $80,- http://www.cwonline.com/store/view_product.asp?Product=1171

Ze noemen het ding notebene een "game controller"

Op dezelfde site (kijk bij 'controllers') staat trouwens ook de P5 dataglove.. voor $59,-.. oplossingen zat voor RSI problemen..

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 14:44 ]

Pagina: 1