[TFT] Fujitsu Siemens S17-1

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:38
Hallo,
ik was zaterdag gaan winkelen en dit TFT'tje viel me op. Ik ben al lang op zoek naar een goede TFT en dacht dat dit misschien wel iets zou zijn. Echter op internet (lees: google en GoT) kan ik geen reviews of gebruikerservaringen vinden.

SCALEOVIEW S17-1 Silver Line

Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsu-siemens.com/Resources/180/25798067.jpg
Simply a Feast For Your Eyes
This extremely flat display fits on any desktop. Its elegant aluminum cabinet encloses the latest technology bringing an uncompromising image quality in a most space-saving way. Even though the SCALEOVIEW S 17-1 is a 17 inch LCD TFT monitor, it offers the exact same resolution as a 19 inch CRT screen. The digital interface DVI makes image distortions a thing of the past. Don’t wait. Spoil your eyes with this
perfect combination of technology and design.

Specs
Kloppen niet volledig, scherm heeft wel DVI! Zelf gezien...

Official site

Momenteel staat dit scherm bij makro te België voor 469 euro...
Linkje: klikken op kantoorgids en doorbladeren naar pagina 2 :)

Wat denken jullie? En vooral, heeft iemand al ervaring met dit schermpje?

16ms, 16,7M colors, DVI, kijkhoek is misschien wat aan de krappe kant, mooi design, afklikbare speaker, ...

Verwijderd

Je moet iniedergeval opletten dat DVI schermen die buiten de EU gemaakt worden binnenkort extra worden belast. Doordat ze niet egzien worden als ''alleen pc monitoren''.
Dus met LG schermen heb je massel etc. (worden gemaakt in de EU) maar Philips dacht ik niet!

• Absolut
Inderdaad, maar ik ben van plan om hem misschien donderdag te gaan halen als de ervaringen van andere users hier @ GoT goed zijn. Dus donderdag zal er nog wel geen extra belasting zijn hé ;)

Verwijderd

Ik heb de scaleoview 17-3, een supermooi beeld, alleen te fel in de normale settings. Fujitsu siemens schermpjes zijn over het algemeen erg goed

• Absolut
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 19:33:
Ik heb de scaleoview 17-3, een supermooi beeld, alleen te fel in de normale settings. Fujitsu siemens schermpjes zijn over het algemeen erg goed
Dat is al goed, kan echt niet wachten tot ik donderdag het scherm kan gaan halen...
Zal dan zelf wel een review'tje schrijven en dit topic promoveren tot het "grote" Fujitsu Siemens S17-1 - topic ;).

Verder heb ik net ontdekt dat dit scherm uitgekomen is in juli 2003. Best wel een oud schermpje dus :/.
Ik twijfel nog steeds of ik niet beter een Hyundai Q17, Q17+ of een samsung 172X (zonder dode pixels) koop...

Verwijderd

Schorre schreef op 30 augustus 2004 @ 20:11:
[...]

Dat is al goed, kan echt niet wachten tot ik donderdag het scherm kan gaan halen...
Zal dan zelf wel een review'tje schrijven en dit topic promoveren tot het "grote" Fujitsu Siemens S17-1 - topic ;).

Verder heb ik net ontdekt dat dit scherm uitgekomen is in juli 2003. Best wel een oud schermpje dus :/.
Ik twijfel nog steeds of ik niet beter een Hyundai Q17, Q17+ of een samsung 172X (zonder dode pixels) koop...
Ik heb een ADi A715 (zelfde als een Huyndai Q17 en dan 16ms :) ) en dat is een heerlijk scherm, ook een stevige poot die goed te verstellen is. Let er ook erg goed op dat je geen dode pixels hebt etc. dat is nogal zonde vind ik namelijk op zo'n groot bedrag!

ADI heetf een 0 (sub)pixels garantie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 21:41 ]

• Absolut
Misschien ook interessant en deze is nog goedkoper @ pricewatch 449 euro.
De Hyundai is zelfs duurder dan de ADI en zonder pixelgarantie???
Maar 1 nadeel: ze geven niet alle kleuren weer, het is maar een 6-bit panel dacht ik?
16.2 M kleuren tegenover 16.7 M kleuren merk je wel niet natuurlijk ;)

• Absolut
Kickje, zou deze TFT de moeite zijn? Want normaalgezien heb ik hem morgen, indien ik niet afbel dat die persoon hem moet meebrengen...

Niemand ervaring met deze monitor of andere Fujitsu Siemens modellen?

• Absolut
Ik heb besloten om de TFT maar te kopen, en nu, na anderhalve week intensief testen schrijf ik er een review'tje over.

Eerst enkele pic'jes :

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~geerdi1/voorkant.jpg
Het scherm in al zijn glorie ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~geerdi1/zijkant.jpg
... en zo dun :)

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~geerdi1/achterkant.jpg
De achterkant, wat valt er meer over te zeggen 8)7

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~geerdi1/aansluitingen.jpg
De kabelaansluitingen: standaard DVI EN D-Sub kabels meegeleverd!

Mijn indrukken na 1,5 week :

Het scherm - komt van bij makro - zat in een mooie doos en was stevig ingepakt.
Na het overenthousiaste uitpakken natuurlijk direct aangesloten en aangezet, maar het werkte niet omdat ik de stekker niet hard genoeg in de voeding had geduwt |:(
Na de stekker ingestoken te hebben kwam de eerste indruk : :9~

Kwa beeldkwaliteit, kleurweergave en contrast en dergelijke kan mijn oude 17" CRT bij lange niet aan dit scherm tippen! Ghosting is me nog niet echt opgevallen, alles gaat zeer vlotjes. Heb nog maar 1 keer een klein foutje op het scherm gezien op 1 of andere site en toen trad er flickering op, maar het is bij die 1e keer gebleven.
Heb ook geen dode pixels of subpixels, dus ik happy! >:)

De voet van het scherm is redelijk stevig en kwa looks vin ik het scherm echt toppie! De luidspreker begon mij eerst wat te irriteren, maar die kan je desnoods afklikken door een heel ingenieus systeem met 2 drukknoppen. Ik heb besloten om de speaker te laten hangen omdat anders de kabels opvallen die achter het scherm lopen.

In de doos zat ook een DVI -> DVI, een DVI -> D-Sub stekker en een stereojack -> rode en witte coax kabel. Het scherm heeft dus enkel een digitale aansluiting. Ik heb het zelf ook digitaal aangesloten nu, heb D-Sub nog niet geprobeerd.

Dit scherm is gewoon super :) ! Zat al lang uit te kijken naar een TFT en had schrik voor dode pixels, maar nu ben ik zeer gelukkig met men Fujitsu-Siemens schermpie :o

Verwijderd

Als je een D-Sub aansluiting wilt (moet je dus zo'n converter er tussen stoppen) maar dan is de ruimte lijkt me op de laatste foto nogal krap of gaat het wel makkelijk?

• Absolut
Nee, de convertor zit in de bijgeleverde kabel verwerkt. Dus is een kabel met aan de ene zijde een D-Sub connector en een DVI aan de andere kant... Er is inderdaad nogal weinig plaats achteraan op het scherm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:14

WhiteDog

met zwarte hond

Veel te dikke randen voor een Dual-monitor opstelling.
Kan de voet gedemonteerd worden om hem aan een arm te hangen?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 18:06

Just_I

What did you just say?

Die voet ziet er best wel diep uit of lijkt dat maar zo 8)7 .

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

WhiteDog schreef op 12 september 2004 @ 21:58:
Veel te dikke randen voor een Dual-monitor opstelling.
Kan de voet gedemonteerd worden om hem aan een arm te hangen?
Achja niet iedereen wilt er direct 2 8)7 ! Wel grote voet ja (wel stevig) en dikke randen maar niet lelijk ofzo. Ik vind het wel een grappig scherm alhoewel mijne mooier is :Y)

• Absolut
2 is me ook net te veel (kwa prijs dan, want zoiets zou ik wel graag hebben!). En euh, de voet is niet ZO breed, maar die foto van de voet is blijkbaar verticaal genomen en ik heb hem op 400 x 300 pixels gezet. Even doorklikken naar het originele plaatje dus ...

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb het beeldscherm nu al een ruim jaartje thuis staan en het is inderdaad een geweldig beeldscherm !! egt een aanrader !!, Ik vond ook dat er weinig reviews over waren maar jah k kon kiezen tussen een crt 19" of deze bij de pc :P nahh... geen moeilijke keus :P (was met een pc prive project, toen dat nog kon haha :*) )

als je nog iets over het beedlscherm wilt weten kun je even surfen naar:
http://tpg.fujitsu-siemens.nl/

[ Voor 19% gewijzigd door Bulleteater op 28-01-2005 09:44 ]

Verwijderd

Momenteel staat er een 19" voor 299 Euro.

Lijkt me wel goedkoop voor een Siemens.

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:55:
Momenteel staat er een 19" voor 299 Euro.

Lijkt me wel goedkoop voor een Siemens.
Het lijkt me niet echt nuttig dat je een 6 maanden oud topic gaat kicken.

Als je met je post wilt aangeven dat er een tft scherm tekoop is bij de makro kun je dit beter in het topic doen dat toegewijd is aan het melden van periodieke aanbiedingen.

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-08 12:19
M'n oom heeft dit scherm. Heb af en toe wel is meegeken als hij een spellie speelde, was echt gaaf. Duidelijk scherp beeld. Geen ghosting of iets dergelijks

• Bulleteater
neej klopt je kan er makkelijk spellen op spelen zonder ghosting !! 16 ms he ;) ben nog zuper tevreden over het schermpie !! egt top !! :D wil nooit meer anders :P

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Verdiep je a.u.b. eerst in de materie voordat je zegt: 'Geen ghosting, want 16ms'. 16ms heeft geen betrekking op de GEMIDDELDE reactietijd en is dus nutteloos. En die wat aan je nederlands.

Belangrijker; er is een S-PVA panel gebruikt, alleen Samsung maakt die en deze zijn tot nu toe altijd van erg hoge kwaliteit geweest, natuurgetrouwe kleuren, grote kijkhoek, diep zwart, hoog contrast. De tweede vraag is of dit een overdrive paneel is, dit kan de reactietijd enorm omlaag brengen, en ghosting dus ook behoorlijk verminderen of zelf doen laten verdwijnen.

[ Voor 65% gewijzigd door Yokozuna op 29-04-2005 19:21 ]

• Bulleteater
Yokozuna schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 19:17:
Verdiep je a.u.b. eerst in de materie voordat je zegt: 'Geen ghosting, want 16ms'. 16ms heeft geen betrekking op de GEMIDDELDE reactietijd en is dus nutteloos. En die wat aan je nederlands.

Belangrijker; er is een S-PVA panel gebruikt, alleen Samsung maakt die en deze zijn tot nu toe altijd van erg hoge kwaliteit geweest, natuurgetrouwe kleuren, grote kijkhoek, diep zwart, hoog contrast. De tweede vraag is of dit een overdrive paneel is, dit kan de reactietijd enorm omlaag brengen, en ghosting dus ook behoorlijk verminderen of zelf doen laten verdwijnen.
ik bepaal zelf hoe ik typ.... een mens maakt fouten dus waren het prongelijk allemaal fouten... oke dat probleem is oowk weer van de wereld (sorry voor de extra w in oowk, typfoutje :'( )....

ik heb het scherm nu toch al 2 jaartjes thuis staan en ik speel elke week wel een keer een spel en dvd's heb ik er ook al zat op gezien en het is me nog niet voorgekomen dat er ghosting ontstond.... dus waarom zou k me verdiepen als ik genoeg ervaring met het scherm heb...
Pagina: 1