Toon posts:

Is een Aerocool Deep Impact niet te zwaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Effe wat geouwehoer, het is mn eerste post, dus wat korte info over mijn ervaringen met koeling.
Zodat jullie het meteen weten: Ik ben geen "Die-Hard-Overclocker" 8) or whatever. Ik ga dit jaar vast nog wel een Lian-Li kast halen, mn hd uitbreiden met 160gb, mn ram met 512mb, een 64-bit amd halen en bijbehorend mobo maar ik ga ABSOLUUT geen €200,- uitgeven aan koeling of meer dan €250 aan een videokaart! Ik ben net nieuw op dit forum en ben van plan effe lekker elke dag wat te posten op topics....ik ben dus n00b :P

Van processorkoeling bijv. weet ik niet veel meer dan dat het een hoop lawaai maakt, wat ook anders kan, maar bij mij helaas niet. Ik heb nl een Thermaltake Volcano 7+ (jah, lach maar) die met 4500rpm 's zomers mn processor (Athlon 2600 barton) "koel" houdt met 54-58(!) graden, op 6000rpm haalt ie dik 50c :( en dat gewoon Idle! Alsof dat al niet erg genoeg is, maakt ie ongeveer evenveel lawaai als onze 1400watt BOSH arriva. Gelukkig is het 's nachts wat koeler zodat ie weer op 4500rpm kan draaien en mn ouders kunnen slapen terwijl ik duitsers zit te fraggen in UT.

Maar het kan erger, ik heb een tijdje terug nogal wat problemen gehad met mn hardware waardoor ik de hele dag mn kast aan het verplaatsen en openschroeven was. Op een dag zette ik mn pc aan en halverwege de boot hoorde ik een doffe knal. Ik trok meteen de stekker eruit, schoof de sidepanel eraf en zag de heatsink op de bodem liggen! Mn processor rook naar verbrande printplaat, heb m eruit gehaald, netjes koelpasta er opnieuw opgesmeerd en de boel weer geïnstalleerd. Druk mn pc aan, maar er gebeurt niks behalve dat het lampje op mn mobo gaat branden….. Mn heatsink was dus losgeschoten, mn processor doorgebrand en mn moederplank (GA-7VAX) bleef na talloze cmos resets staan op de overheat protection :'( . Dus die shit ging ik ruilen, -dacht ik tenminste, want ik had het bij Digiworld gekocht en die waren net failliet gegaan! Dus dat werd een nieuwe plank met processor (KT6 Delta en 2600 barton)

Nou ff to the point:
Ik zag gisteren een Aerocool Deep Impact DP-102 staan op inkoopacties.net voor 26 euries. Aangezien ik nu wel eens van de gewelddadige hoeveelheid decibellen die de volcano produceert af wil, denk ik erover om deze koeler te kopen. Maar nou wil ik aan jullie vragen of ie niet te zwaar is en eraf valt als je af en toe je kast verschuift en kantelt. Verder zou ik willen weten of ie met 2 koelers erop überhaupt wel past in een MSI KT6 Delta FISR.

alvast bedankt voor jullie reacties

Verwijderd

Is idd een beest van een koeler :9

Gewoon goed vastklikken/schroeven (echt goed stevig!) en héél voorzichtig de kast verplaatsen (het liefst op z'n kant) en dat zal de koeler er heus niet afvallen ;)

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 21:12

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik heb het ding al een jaar, en hij is perfect!

op een asus a7v333 en een dfi lanparty kt400a mobo gedraaid, nooit iets gesloopt - hij is zelfs eens van een tafel gedonderd.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt goed, misschien ga ik er toch maar één halen.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 21:12

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

het is wel aan te bevelen om hem te polijsten (de base) want hij komt vaak een beetje gecorrodeerd aan. is logisch aangezien het puur koper betreft.

de temps met een 6 cm koelertje (2500@23xx op 1.8 volt) idle: 31 graden, load 38. in de zomer was het maximale wat ik heb gehaald 42 graden

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
En dat is met een 6cm koelertje 8) Op inkoopacties.net zitten er 2 80mm koelertjes bij ;) Ik heb m nu trouwens idle op 43 graden. Als ik dat met dik 13 (of zelfs meer) kan verlagen voor 34 euro, en dan ook nog het lawaai kan verminderen...

Hoe kan ik m trouwens het best polijsten? Met koperpoets?

En wat voor koelpasta heb je er op gesmeerd, Arctic Silver 5?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 20:06 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 21:05

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 19:58:
En dat is met een 6cm koelertje :*) Op inkoopacties.net zitten er 2 80mm koelertjes bij B)

Hoe kan ik m trouwens het best polijsten? Met koperpoets?
Op casejunkies staat een how-to.

Je begint met een grove korrel (80-200) en werkt later op naar 2000. Daarna als laatste ff polijsten met commandant 4.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 21:52
Dat is niet polijsten, maar lappen :)

Als het goed is kan je met koperpoets de onderkant spiegelend maken, omdat je de isolerende corrosie eraf haalt.

Verwijderd

Topicstarter
bredend schreef op 30 augustus 2004 @ 21:04:
Dat is niet polijsten, maar lappen :)

Als het goed is kan je met koperpoets de onderkant spiegelend maken, omdat je de isolerende corrosie eraf haalt.
En daar ging het toch om, de corrosie weghalen? Is polijsten dan nog steeds nodig? En als het wél moet, waar staat dan op casejunkies hoe het precies moet? Ik kan het niet vinden :?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
ik blijf hem adviseren: de Zalman 7000 AlCu of Cu, beide toppers van coolers en (bijna) onhoorbaar op silent. de Cu houd de cpu uit sig op 38 graden idle, 45 op stress.
En: Deze cooler word gemount door de gaten om je socket, muurvast dus :)

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Er is en blijft een probleem...

Ik heb namelijk dezelfde moederboard i.c.m. een Athlon XP 3000+ (barton) als TS en er zitten geen mountgaten in voor de zalman 7000 alcu (ik heb hem trouwens in een ander systeem zitten wat onhoorbaar stil is.)

Deze koeler kan ik goedkoop zelf krijgen, maar ik heb eerder gelezen dat AMD het gewicht voor de sockets 300 gram aanraden.

Zodra ik uitbetaald krijg, misschien dat ik er één koop. Ik heb zelf wel van papst een paar fannetjes liggen, dus misschien kan ik die eindelijk kwijt.

Nja, als er natuurlijk mensen zijn die ervaring hebben met deze cooler, graag willen meerdere mensen dit weten.

p.s. Handleiding: http://www.aerocool.com.t...-v3/cooler/dp2-manual.htm
en productlink: http://www.aerocool.com.t...files-v3/cooler/dp102.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Eichii op 30-08-2004 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eichii schreef op 30 augustus 2004 @ 23:05:
Er is en blijft een probleem...

Ik heb namelijk dezelfde moederboard i.c.m. een Athlon XP 3000+ (barton) als TS en er zitten geen mountgaten in voor de zalman 7000 alcu (ik heb hem trouwens in een ander systeem zitten wat onhoorbaar stil is.)
Yep, daar heb ik zelf ook al aan gedacht, maar inderdaad, er zitten geen mountgaten rondom de socket van de KT6 Delta.....

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Sorry hoor, een Thermaltake 7+ kan een 2600+ goed koelen. Dan is er iets anders mis met je systeem. Heb je wel voldoende airflow in je kast ? Is de koeler goed bevestigd, dus ook met goede hoeveelheid koelpasta en dergelijke ? Ik gebruik de heatsink van een Volcano 7+ icm. een Vantec Tornado 80mm @ 5V en die koelt mijn 2400+@3200+ tot 39 graden idle. De standaard fan deed niet zoveel onder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad geen goede airflow in mijn kast. Daarnaast zit er corrosie op de bladen van de heatsink waardoor er minder lucht tussen kan komen en de geleiding ook minder is. Wat ik echter veel erger vind is het lawaai dat dat ding maakt. Ik wil dus gewoon een nieuwe koeler. Ik weet dat het beter kan, -als ik mn casefan aanzet haal ik de 40 graden met een goedkope oem kast van de Mediamarkt ;) maar dan nog, het lawaai...... Binnenkort ga ik een Lian-Li halen die zeker een betere airflow zal hebben, maar eerst ff een nieuwe koeler aangezien ie nu dik in de aanbieding is :*)

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Een Volcano 12 Extreme heeft een vriend van me gekocht. Houdt een 2800+ koel op onhoorbare fanspeed. Is ook niet duur, richting de 25-30€. Goedkoop alternatief tgo. die gigantische heatsinks van meer dan 700gr die alles behalve betrouwbaar zijn op moederborden.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:32

R-B

Blokkert

mooi ding, ff bestellen (8>

zal hij me 3200+ @ 2.3 ghz cooler houden dan me Zalman 7000CuAl?

[ Voor 56% gewijzigd door R-B op 31-08-2004 00:53 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:28

DaWaN

'r you wicked ??

R-B schreef op 31 augustus 2004 @ 00:53:
mooi ding, ff bestellen (8>

zal hij me 3200+ @ 2.3 ghz cooler houden dan me Zalman 7000CuAl?
Denk dat het niet heel veel uit gaat maken, behalve als je meer als 1,95V gaat draaien.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:32

R-B

Blokkert

okj, dan weet ik genoeg :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

Topicstarter
DaWaN schreef op 31 augustus 2004 @ 06:41:
[...]

Denk dat het niet heel veel uit gaat maken, behalve als je meer als 1,95V gaat draaien.
Welke is in dat geval dan beter, de 7000 of de Deep Impact?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Even een kleine kick:

Ik heb de Aerocool in mijn handen gehad en een 7000 in de andere. Je weet het waarschijnlijk al, maar de Zalman is gewoon lichter.

Zalman: 438 gr en de
Aerocool: 580 Zonder de fans (dus bereken een paar grammen bij op het einde)

Het grote nadeel van de kt6-delta is gewoon dat het de mountingholes mist op het moederboard en je dus geen extravagante cooler erop kan monteren.
Dus geen Zalman cooler 7000 voor jouw, maar ik zit nou te twijfelen of ik wel de risico zou moeten nemen om die cooler te kopen.

p.s. iemand met ervaringen erover graag wil hierover meer horen, anders ben ik nu een paar reviews aan het lezen. ;)
Pagina: 1