Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een PHP-pagina's die gekoppeld zijn aan een MSSQL database. Dit werkt op zich allemaal wel goed. Mensen vullen m'n formulieren in, en verzenden deze en alles wordt netjes en correct in de database ingevuld.
Het gaat echter fout als bijvoorbeeld iemand Tiësto met zijn achternaam heet
het probleem is dan dat de naam in de database komt te staan als:
Tidsto.
Er wordt tevens een bestand mee ge-upload. het bestand word in een archive map opgeslagen als bestand-Kermit-Tiësto.doc. Vervolgens kan ik vanuit mijn applicatie het meegestuurde bestand dus niet meer benaderen omdat het pad naar de file zo wordt opgeslagen in de Database:
bestand-Kermit-Tidsto.doc
En de file in de Archive folder heette ie dus:
bestand-Kermit-Tiësto.doc
Ik heb al meerdere standaard functies geprobeerd, maar nix werkt
Wie kent het probleem en heeft er een oplossing voor? Of, wie heeft er tips voor me
Op Google is er ook geen reet over te vinden
Het probleem ligt hem dus niet in de PHP code lijkt me, want daar blijft die ë altijd bewaart. Het gaat fout op het moment dat die string daadwerkelijk in de MS Database wordt gezet.
Ik heb een PHP-pagina's die gekoppeld zijn aan een MSSQL database. Dit werkt op zich allemaal wel goed. Mensen vullen m'n formulieren in, en verzenden deze en alles wordt netjes en correct in de database ingevuld.
Het gaat echter fout als bijvoorbeeld iemand Tiësto met zijn achternaam heet
het probleem is dan dat de naam in de database komt te staan als:
Tidsto.
Er wordt tevens een bestand mee ge-upload. het bestand word in een archive map opgeslagen als bestand-Kermit-Tiësto.doc. Vervolgens kan ik vanuit mijn applicatie het meegestuurde bestand dus niet meer benaderen omdat het pad naar de file zo wordt opgeslagen in de Database:
bestand-Kermit-Tidsto.doc
En de file in de Archive folder heette ie dus:
bestand-Kermit-Tiësto.doc
Ik heb al meerdere standaard functies geprobeerd, maar nix werkt
PHP:
1
2
3
4
5
6
| htmlspecialchars(); //Tidsto htmlentities(); //Tiësto rawurlencode(); //%20Ti%EBsto urlencode(); //+Ti%EBsto rawurldecode(); //Tidsto urldecode(); //Tidsto |
Wie kent het probleem en heeft er een oplossing voor? Of, wie heeft er tips voor me
Op Google is er ook geen reet over te vinden
Het probleem ligt hem dus niet in de PHP code lijkt me, want daar blijft die ë altijd bewaart. Het gaat fout op het moment dat die string daadwerkelijk in de MS Database wordt gezet.